• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bouwdagboeken

Lid geworden
9 jan 2006
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een ordelijk overzicht van links naar bouwdagboeken is hier terug te vinden: http://bouwdagboeken.achaos.org/



Je kan dit sticky alvast gebruiken om ook jouw dagboek te vermelden. Gelieve geen andere commentaar hier te posten.
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Mijn bouw"dagboek" is voorlopig enkel op dit forum te vinden ! 
dance4.gif


 

HIERZO: https://www.bouwinfo.be/forum/bouwen-en-verbouwen/bouwmethodes/nieuwzelfbouw-rijwoning-uniek-staalbouw-systeem-van-skellet

 

Veel leesplezier en bij vragen of opmerkingen stuur pb of comment 
ok.gif
 Dankje
 
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
75
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aangezien de site bouwblogs niet meer werk, post ik hier de link naar onze bouwblog. 

http://femstein.blogspot.com/

Op de blog kan je alle werkzaamheden volgen vanaf de start van de ruwbouw (2009-2011) en aansluitend het aanleggen van de tuin (2014-heden)

Momenteel zijn we nog bezig met de tuin af te werken, volgende halte is het plaatsen van de oprit in mei-juni. Vanaf 2020 volgt dan de definitieve afwerking van de keuken+ living, trap en overloop.

Onthou: wat je zelf doet, doe je vaak beter maar soms ook opnieuw 
wink_smile.png
 
Lid geworden
17 aug 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
bouwinfo zei:
Een ordelijk overzicht van links naar bouwdagboeken is hier terug te vinden: http://bouwdagboeken.achaos.org/



Je kan dit sticky alvast gebruiken om ook jouw dagboek te vermelden. Gelieve geen andere commentaar hier te posten.

 

Hallo iedereen , 

 

ik en mijn partner zouden graag een nieuwbouw woning bouwen , maar aangezien ik en mijn vader al jaren zelf huizen bouw in loondienst zat ik te denken om het project zelf te plaatsen . Wie heeft dit mij al voorgedaan ? Welke prijs per m2 hou ik in gedachten ? Ook belangrijk ik kan rekenen op familieleden met ervaring in elek, decoratie , sanitair.....
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
afgewerkt ca 1500-2000€/m² 

dus als je alles zelf kan/wil zou je wel ergens aan 900-1200€/m² kunnen raken

arch, notaris, btw, keuringen,.... zal je ook hebben of je  zelf bouwt of niet

ook opletten met familie die komen "helpen" kan aanzien worden als zwartwerk!!

 
 

DebeWili

Lid
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
124
Waarderingsscore
0
Punten
16
De blog is weer aangevuld met info over de technieken en we hebben een nieuwe brievenbus
regular_smile.png
.
 
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
166
Waarderingsscore
0
Punten
16
Prachtige woning! Daar zal inderdaad wat tijd in gekropen hebben, maar ik kan mij inbeelden dat de voldoening navenant is.

Ook de bouwkriebels begrijp ik. Wij zijn bezig aan onze tweede bouw op geen 10 jaar tijd ;)

Succes met de start van de zaak!
 

tehfnz

Nieuw Lid
Lid geworden
6 jan 2017
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Punten
6
Er zijn inmiddels enkele nieuwe posts beschikbaar.  Tevens is de blog verhuisd naar www.hs26e.be & zit deze in een nieuw kleedje (was niet zo blij met de mogelijkheden & advertenties op het gratis plan van wordpress.com).
 

D'Haese

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 nov 2013
Berichten
1.965
Waarderingsscore
8
Punten
38
Ferme tafel! Die zal ook wel 3 meter + zijn zeker?
 
Lid geworden
23 mrt 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Suggelbos zei:
Aangezien de site bouwblogs niet meer werk, post ik hier de link naar onze bouwblog. 

http://femstein.blogspot.com/

Op de blog kan je alle werkzaamheden volgen vanaf de start van de ruwbouw (2009-2011) en aansluitend het aanleggen van de tuin (2014-heden)

Momenteel zijn we nog bezig met de tuin af te werken, volgende halte is het plaatsen van de oprit in mei-juni. Vanaf 2020 volgt dan de definitieve afwerking van de keuken+ living, trap en overloop.

Onthou: wat je zelf doet, doe je vaak beter maar soms ook opnieuw 
wink_smile.png

 

Wat een moestuin :) mooi gemaakt!
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18

laserq

Lid
Lid geworden
23 feb 2014
Berichten
583
Waarderingsscore
3
Punten
18
dat ziet er goed uit!  nog niet moe van alle verbouwingen?
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
Het gaat heel erg op het gemak nu. ;)
Begin volgend jaar komt de dakwerker. Wij hebben tot dan tijd voor de ringbalk, steunbalken en het laatste metselwerk in de carport. Op't gemak! :p

Eigenlijk niet zo zeer beu, maar vooral weinig tijd met twee kindjes onder de twee. ;) Zeker nu dat er weinig opvangmogelijkheden zijn... 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan