• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bouwavontuur Stekke

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
veel succes ermee
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 24/08 !!



De binnenmuren van het gelijkvloers zijn afgewerkt. Bekistingsmateriaal is geleverd zodat vanaf morgen de bekisting kan worden gemaakt voor de vloerplaat boven de leefruimte.



Regenwaterput (Combitank 150) is ook geleverd en gevuld door de brandweer van Opwijk dus de mannen hebben voorlopig genoeg water op de werf!



Gisteren is er ook een werfongeval gebeurt op de werf. :( Eén van de arbeiders een wegspringend stuk metaal in zijn arm gekregen en hierbij was de slagader geraakt. Gelukkig was vader op de werf en deze heeft onmiddellijk arm afgebonden en ambulance verwittigd. Hopelijk gebeurt er verder niets meer maar het was een dom ongeluk.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.007
Waarderingsscore
1
Punten
0
veel succes stekke



goh pech met de ongeval khoop dat het daarbij blijft
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! update 30/08 !!



De eerste predallen zijn geplaatst boven de berging en WC en men is begonnen met de Doka-profielen te installeren voor de bekisting van de vloerplaat boven de leefruimte.



Spijtig genoeg heeft de aannemer met het slechte weer van de voorbije dagen een kleine achterstand opgelopen. :(



Met de persoon van het kleine werfongeval is alles goed en begint morgen terug te werken. :)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! update 06/09 !!



De vloerplaat van het 1ste verdiep is gisteren gestort 30m³ en ik heb onmiddellijk gebruik gemaakt van de aanwezige betonpomp om de fundering van het tuinhuis onmiddellijk mee te laten storten. 8)



Deze week gebeuren nog een paar kleine betonwerken en vanaf volgende week starten de metselwerken van het 1ste verdiep.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! update 11/09 !!



De mega betonbalken zijn ontkist en de aannemer is gestart met de metselwerken van het 1ste verdiep.



Nu begin je echt de vorm van de woning te zien :D



Normaal gezien zouden de metselwerken tegen eind van de week klaar moeten zijn zodat volgende week de nog resterende kolommen en balken kunnen worden gegoten en de predallen worden geplaatst.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
ammaai, 't ga precies wel goe vooruit hé :).
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! update 20/09 !!



Vandaag zijn de laatste betonpompwerken gebeurt. 23m³ is er gepompt op het zolderverdiep.



Het andere goede nieuws was dat vandaag ook de gevelstenen (Agora - Zilvergrijs) zijn geleverd en dit na 4 maanden leveringstermijn maar ze waren het wachten meer dan waard. 8)



Vanaf morgen starten de gevelmetselwerken dewelke ietsje trager zullen vooruit gaan dan het binnenspouwblad. :wink:
 

NcJ

Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mooie gemeente waar je bouwt :lol:



Ik ben gisteren al eens vluchtig langs je bouw gereden(aan de hand van je homepage wist ik het zijn) ziet er veelbelovend uit!





Grtz
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 04/10 !!



De stellingen van de linkergevel zijn verwijderd en nu worden pas de gevels echt mooi zichtbaar.



De keuze om voor Terca Zilvergrijs te gaan is echt een hele goede keuze geweest. :D



Nu is de rechtergevel en voorgevel aan de beurt. Deze zullen iets trager verlopen aangezien daar een paar Korbo-profielen moeten worden geïnstalleerd.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 12/10 !!



Linker-, rechter- en achtergevel zijn volledig gemetst in Agora Zilvergrijs.



Aannemer is gestart met plaatsing Korbo-profielen voor de boog aan de garagepoort en inkom te kunnen maken.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 17/10 !!



De eerste tegenslag op de bouw is een feit :cry: Ik heb vandaag vernomen dat de aannemer juist iets te weinig gevelstenen had besteld voor goed te zijn dus wat is het gevolg: stenen zijn op!



Het grote probleem is dat ik als gevelsteen Agora Zilvergrijs heb genomen en we dus nu minstens 3 weken moeten wachten voor 1 pallet gevelstenen :cry:



Gelukkig komen de werken van de dakwerker hiermee niet in gedrang dus algemene plannig blijft voorlopig behouden.



--> VRAAG: Heeft er iemand een pallet Agora Zilvergrijs te veel en wil deze verkopen, laat dan maar gerust iets weten! :D
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stekke wrote:
!! Update 17/10 !!



De eerste tegenslag op de bouw is een feit :cry: Ik heb vandaag vernomen dat de aannemer juist iets te weinig gevelstenen had besteld voor goed te zijn dus wat is het gevolg: stenen zijn op!



Het grote probleem is dat ik als gevelsteen Agora Zilvergrijs heb genomen en we dus nu minstens 3 weken moeten wachten voor 1 pallet gevelstenen :cry:



Gelukkig komen de werken van de dakwerker hiermee niet in gedrang dus algemene plannig blijft voorlopig behouden.



--> VRAAG: Heeft er iemand een pallet Agora Zilvergrijs te veel en wil deze verkopen, laat dan maar gerust iets weten! :D



Zorg er wel voor dat het uit hetzelfde lot komt he, anders kan je ongewenste kleurschakeringen hebben!

Ik had uit voorzorg het lotnr op de pakken stenen gefotografeerd, hopelijk heb jij dat ook gedaan of heeft je aannemer het ergens genoteerd.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
Raf Van Laere wrote:
Stekke wrote:
!! Update 17/10 !!



De eerste tegenslag op de bouw is een feit :cry: Ik heb vandaag vernomen dat de aannemer juist iets te weinig gevelstenen had besteld voor goed te zijn dus wat is het gevolg: stenen zijn op!



Het grote probleem is dat ik als gevelsteen Agora Zilvergrijs heb genomen en we dus nu minstens 3 weken moeten wachten voor 1 pallet gevelstenen :cry:



Gelukkig komen de werken van de dakwerker hiermee niet in gedrang dus algemene plannig blijft voorlopig behouden.



--> VRAAG: Heeft er iemand een pallet Agora Zilvergrijs te veel en wil deze verkopen, laat dan maar gerust iets weten! :D



Zorg er wel voor dat het uit hetzelfde lot komt he, anders kan je ongewenste kleurschakeringen hebben!

Ik had uit voorzorg het lotnr op de pakken stenen gefotografeerd, hopelijk heb jij dat ook gedaan of heeft je aannemer het ergens genoteerd.



Hey Raf,



Ik heb ook inderdaad bij levering foto's genomen van de paletten en hun bijhorenden batch nummers. Deze zijn reeds doorgestuurd naar de aannemer maar ik twijfel er sterk aan dat ze nog stenen zullen krijgen van de zelfde batch.



We zullen zien wat dit binnen 3 weken geeft hé.



Steven.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoop voor jou het beste! Het zou zonde zijn dat de mooie bouw die je aan het neerplanten bent, door misrekening van aannemer kleurschakeringen krijgt.



Ik duim voor je!
 
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
274
Waarderingsscore
0
Punten
0
De agora zilvergrijs lijkt me redelijk homogeen. Veel kleurverschil zal daar niet opzitten, denk ik.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 26/10 !!



De daktimmerwerken zijn gestart en schieten zeer goed op met dit mooie warme weer.



Nog een 2-tal weken wachten alvorens de ruwbouwaannemer de mankerende stenen kan komen metselen. :-( Maar de dorpels zijn ook reeds opgemeten en zullen dan tegelijkertijd worden geïnstalleerd.



Ook is EANDIS begonnen met de werken voor de gas-leidingen in de straat dus dat komt ook zeer mooi uit en moet ik dus geen propaantank huren voor een bepaalde tijd.



Zelf starten we morgen met het slijpen van de electriciteit. Het beloofd een stoffige dag te worden. :wink:
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 08/11 !!



De mankerende gevelstenen zijn vorige week geleverd en vandaag verwerkt in de gevel dus alle metselwerken zijn beëindigd! :D



De grote opkuis is begonnen zodat men binnenkort kan beginnen aan de rioleringswerken.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 04/02 !!



Na lange tijd hier nog eens een update. :oops:



De garagepoort en metalen bekleding is geïnstalleerd door IDEM-Poorten.



De installatie van het buitenschrijnwerk is ongoing.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan