Bouwavontuur Stekke

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 17/02 !!

De installatie van het buitenshrijnwerk en EPDM is volledig afgerond. Enkel nog de dakpannen en we zitten ruwbouw winddicht.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 02/03 !!

Het dak is af en we zitten ruwbouw-windicht :wink:

De crepi-werken zijn ook reeds gestart maar wachten op afwerking zink-werken.

Qua DHZ zijn mijn pa en ik volop gestart met het leggen van de leidingen voor de cv en het sanitair.

Lid geworden
13 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bijzonder knap huis,héél mooi met het dak en in combinatie met de gevelstenen en buitenschrijnwerk. :shock:

Veel succes verder met de bouw.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 14/03 !!

De voegwerken zijn voltooid en het resultaat mag zeker gezien worden. Door de Terca Zilvergrijs kleur op kleur te voegen krijg je echt mooie egale vlakken.

De crepi-werken zullen ook weldra voltooid zijn waardoor alles buiten klaar is.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 11/04 !!

Na enige tijd van geen updates wegens te druk kabels te leggen, heb ik nog eens een gaatje gevonden om nieuwe foto's te maken van de buitenkant van de woning.

De buitenkant is volledig klaar en het eindresultaat mag gezien worden.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 03/07 !!

Na een lange tijd nog eens ene update van het bouwdagboek.

De pleisterwerken en egalisatiechappe zijn uitgevoerd en dus kon de vloerverwarming vandaag worden geïnstalleerd.

Het gazon staat mooi groen, alleen groeit het iets te snel naar mijn zin :)

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 21/10 !!

Na weer een lange tijd nog eens een update :oops:

We hebben wel niet stil gezeten en zo hebben we dus vloeren en laminaat geplaatst, douchecel getegeld en afgewerkt, electriciteit afgewerkt en opgestart, radiatoren geplaatst en centrale verwarming geïnstalleerd.

Wat komt er nog aan? Keuken, trap en binnendeuren

Tegen wanneer wil ik verhuizen? Hopelijk tegen december anders januari 2008.

Lid geworden
21 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Welke laminaat heb jij liggen Stekke? Ziet er wel mooi uit!

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb gekozen voor Quickstep - Perspectieve - UF915 - Eik witvernist LHD en ben er enorm tevreden over.

De 4 V-groeven zorgen echt voor een mooie planken vloer wat je duidelijk op de 2de foto kan zien. De eerste foto toont beter de kleur van het parket.

Lid geworden
30 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik nam vandaag nog eens een kijkje op je bouwdagboek.

Tamelijk indrukwekkend je elektriciteitskast. :)

En zeker groot genoeg voor toekomstige uitbreidingen.

Heb je overwogen om dit in een gewone wandkast te steken (eventueel 2) ?

Wat doe je allemaal met de Nikobus ?

Marc

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
marcn wrote:
Ik nam vandaag nog eens een kijkje op je bouwdagboek.

Tamelijk indrukwekkend je elektriciteitskast. :)

En zeker groot genoeg voor toekomstige uitbreidingen.

Heb je overwogen om dit in een gewone wandkast te steken (eventueel 2) ?

Wat doe je allemaal met de Nikobus ?

Marc

Het is idd geen kleine electriciteitskast maar was initieel ook bedoelt om een 19" gedeelte te bevatten voor een datacenter. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik een 19" kast op de kop heb kunnen tikken dus had ik meer plaats in deze kast en dus meer future proof.

Een gewone wandkast heeft geen draadgeleiders en dan zou het een spaghetti geworden zijn van alle kabels. Nu zit alles mooi in de geleiders en heb je nog steeds een duidelijk overzicht.

Ook hebben de dimmers voldoende ruimte om warmte af te geven zodat deze, hopelijk, een langere levensduur zullen hebben.

De Nikobus dient enkel om de verlichting/ventilatie aan te sturen.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
!! Update 17/11 !!

Keuken is geïnstalleerd, centrale verwarming is opgestart en maakt het iets gezelliger en vooral warmer op de werf :)

Zolder is volledig geisoleerd met rockflex 214 dikte 18cm en dat maakt de zolder momenteel een heel warme plek. :p Nu gaan we beginnen om hier de tussenwanden te plaatsen + traphal af te werken zodat er een scheiding komt tussen zolder en traphal.

Trappen hebben iets vertraging en zullen pas begin december worden geplaatst. :(

Lid geworden
21 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Prachtige keuken!!

Wat voor materiaal is jullie werkblad?

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sesje wrote:
Prachtige keuken!!

Het werkblad is Danilan fijnsteen zwart met een dikte van 8cm. Dit is dus een gelamineerd werkblad maar vanop 1m afstand is het alsof er graniet op mijn kookeiland ligt :) maar is toch wel aanzienlijk goedkoper dan graniet.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stekke wrote:
Sesje wrote:
Prachtige keuken!!

Het werkblad is Danilan fijnsteen zwart met een dikte van 8cm. Dit is dus een gelamineerd werkblad maar vanop 1m afstand is het alsof er graniet op mijn kookeiland ligt :) maar is toch wel aanzienlijk goedkoper dan graniet.

de wandkast met oven en zo.. is dat wengé of ook fijnsteen zwart?

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
en euh je vloer.. welke is dat? heb je ook richtprijs de m²? :wink:

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
mezza wrote:
Stekke wrote:
Sesje wrote:
Prachtige keuken!!

De wandkast is geen wengé maar donker bruine eik. Eigenlijk hetzelfde uitzicht als wengé maar betere prijs. :wink:

De vloer is afkomstig van bij Stone Creation en is van de Isla Tiles reeks en kleur Tecno Pearl. Het zijn gerectifieerde tegels van 60x60. Richtprijs zonder BTW en plaatsing = 59€

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stekke wrote:
mezza wrote:
Stekke wrote:
Sesje wrote:
Prachtige keuken!!

De wandkast is geen wengé maar donker bruine eik. Eigenlijk hetzelfde uitzicht als wengé maar betere prijs. :wink:

De vloer is afkomstig van bij Stone Creation en is van de Isla Tiles reeks en kleur Tecno Pearl. Het zijn gerectifieerde tegels van 60x60. Richtprijs zonder BTW en plaatsing = 59€

mooi mooi mooi!

zo zie ik het ook se :)

nice one!

Bovenaan