Boring door buitenmuur

Lid geworden
12 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou drie gaten moeten boren door de gevel van de gelijkvloerse verdieping, dit voor ventilatie (150mm), voor de afvoer van de dampkap ( tussen de 120 en 150 mm) en voor de afvoer van de droogkast.

Nu heb ik al wel eens gegoogled en een prijs aangevraagd (+/-240 Euro) dit lijkt me nogal ruim gerekend. Het kan me niet zo moeilijk zijn deze gaten zelf te boren en een machine te huren, heeft iemand hier ervaring mee? Of zouden jullie toch aanraden dit te laten boren en hebben jullie misschien firma's dat jullie hiervoor aanraden die dat voor een redelijke prijs doen? (regio Kessel)

Mvg,

Lid geworden
2 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben dit laten doen. Om de reden dat huurprijzen weinig transparant zijn: slijtage wordt achteraf per mm afgerekend. Bovendien wou ik het risico niet lopen dat er bv. een tand van zo'n boor afbrak...

Onderschat ook het potentiele gevaar van zo'n boring niet. Een ellenboog of schouder is rap ontwricht als zo'n boor onverwachts vast steekt. Werk altijd met een statief.

Prijs was 150€ forfaitair + een zeer redelijke prijs (orde van grootte: 20-50€ / diameter-afhankelijk) per gat. Hoe meer gaten, hoe goedkoper het plaatje dus wordt. Jouw offerte lijkt me aanvaardbaar.

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
21
Punten
38
Vergeet niet dat een diamantboor huren ook wat geld kost: boor, slijtage, stofzuiger, stofzuigerzakken, ... zou me niet verbazen als je rap 100-150 euro kwijt bent.

Lid geworden
12 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Huren is inderdaad ook niet zo goedkoop, heb nu iemand gevonden dat het voor ongeveer 150 Euro komt doen.

Bedankt voor de reacties

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
65
Punten
48
als het door de gevel is, kan je dat dan niet zelf doen? veel kleine gaatjes boren en wegkappen?

ik veronderstel dat er zowel aan de binnen- als aan de buitenkant een afdekplaatje of roostertje zal komen. Dat geeft je een paar cm speling bij het maken van dat gat...

gevelstenen en snelbouwstenen zijn eigenlijk belachelijk zacht om met een lange klopboor door te gaan. 't is een uurtje werk maar je bespaart er veel mee denk ik...

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
ik heb ooit een klokboor gehuurd van 150mm. diamant. om en bij de 70 euro was ik kwijt. Als je in baksteen moet boren, slijt dat ding niet en betaal je dus gewoon 1mm. Ik zou me gewoon informeren bij een verhuurbedrijf.

Lid geworden
12 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gisteren de boringen toch laten uitvoeren door www.jk-diamantboringen.be, tevreden van het resultaat en de prijs. Het was iets duurder dan zelf een machine te huren, maar dan heb je inderdaad zekerheid over de prijs en kom je nadien niet voor verassingen te staan.

Bedankt voor alle reacties.

Bovenaan