Ik heb in mijn gevel een bokszak willen ophangen.
Ga je die bokszak aan de buitenkant van je huis hangen ?
Bij een normale bouw met luchtspouw is de gevelmuur maar een halve steen dik en zijn er dikwijls wat plaatsen waar de mortel niet alles opvult en er dus holtes zijn.
Nu, de link die je toont zijn
keilbouten.
Zetten niet zoveel uit maar wel met heel grote kracht.
Die zijn bedoeld om zware lasten in BETON vast te zetten.
Staat letterlijk in de beschrijving van jouw link: "
Goedgekeurd voor: Beton C20/25 tot C50/60, ongescheurd".
Er staat zelfs specifiek vermeld "ongescheurd", net omdat die zijwaartse krachten zo groot zijn.
Een plastic plug zet veel meer uit, vandaar dat deze wel vast kwamen.
Sowieso ben ik grote voorstander van gebruik van chemisch anker.
Daarbij ga je een stukje draadstang vastzetten in de muur.
Voor gaten geboord met 12 zijn dat draadstangen van diameter 10 mm.
Eigenlijk is dat lijmen, waardoor er geen grote spankrachten nodig zijn om blijven te zitten en dus geen kans om bakstenen te splijten.
De meesten denken bij 'chemisch anker' aan grootse dingen, maar ik gebruik het ook makkelijk voor de wat eenvoudiger klussen.
Dikwijls toch zit je bij het boren net tussen een steen en een voeg en schuift je boor steevast opzij, of is er net daar een holte in de cement, of ..
Met het chemisch anker plakt het stevig vast, zonder spanningen te zetten in de muur en kan je netjes positioneren met de markeringen.
Ik veronderstel dat je niet echt bedoelde aan de buitenkant van je huis, mocht dat toch het geval zijn zal je best zeefhulzen gebruiken daar je bij het boren hoogstwaarschijnlijk door je muur gaat en anders loopt het chemisch anker er gewoon door bij het opvullen.
Zie dit andere topic:
Chemisch anker
Het handige aan zo'n bus is dat je met een nieuwe tuit (zakje van 5) deze nogmaals kan gebruiken:

Hier in de plaatselijke bouwmarkt kost zo'n bus minder dan 10 euro.
Als je maar een paar draadstangen moet vastzetten en je doet niet zoveel klusjes dat je die bus van 300 ml later toch niet meer gaat gebruiken, die bestaan ook in 165 ml, dat was hier maar een 6 euro:
Indien het binnenin je huis is en je wilt vermijden dat later, na het verwijderen, er stukjes draadstang uitsteken, kan je bij het monteren gebruik maken van koppelmoeren op een stukje draadstang waarbij die koppelmoer enkele mm's in de muur zit zodat je bij niet-gebruik deze kunt afdekken:

Oh ja, bij het gebruik van chemisch anker is het stofvrij blazen van de boorgaten wel zéér belangrijk !