Boomchirurg - fluitende vogels

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Waarderingsscore
272
Punten
83
Oeps, dit zal een moeilijk moment worden voor Luk 😧

Boomchirurg

Maar 't is goed bedoeld .. om zijn catalogus aan te vullen :)

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.772
Punten
113
Ik kreeg de koude rillingen al toen ik de titel zag...
Boomchirurg, dat zijn dus zo'n mannen die dat doen wat de klant vraagt /eist
Boomverzorgers doen NIET wat de klant vraagt of eisen, die doet wat de boom NODIG heeft.

Maar spijtig genoeg zie je deze halve kronen in onze belgike woök hore, in brugge weet ik een mastadont van een eikske staan, meer dan 50 jaar oud op de grens en mismeesterd op bevel van de vrederechter.
In mijn tuin, ons lieftallig klein appelboomke dat door een buur een halve snoei kreeg. Heb er niets van gezegd want de jaren daarna heeft mijn buurman elk jaar serieus het wildschot moeten weghalen.... bomenkennis noem ik dat dan.
Heb hem nu zelf kort gezet, alle de zonen want ze willen een zwemvijver.

Strafste dat ik persoonlijk mee heb gemaakt was het opsleunen van 3 beuken door de tuinman van de buren want den architect van de buren had gezegd dat die bomen moesten gesnoeid worden. Eigenaar was in de hoek gedrumd met architectenpraat.
Tuinman heeft dat gedaan, 2 jaar later zijn ze omgevallen .
Optelsom qua schade : poolhouse met 5 sterren zat een stuk dieper in de grond en zijn zwembad met golfslag en waterterrassen was toch een bekke groter geworden.

Laatst bewerkt:

getmixedup

Gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
433
Punten
63
Het ergste is hier dat het "geluid van de vogels" de oorzaak was. Alsof dat die nu stiller gaan zijn :Fietser op zijn bek:

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
162
Punten
63
Jaja... Zo'n grote boom, daar moet nog al eens een massa lawaaierige beesten in gezeten hebben.
Nu zijn ze natuurlijk veel beter af. De vogels zitten een halve meter verder en hebben ze zicht op een dorre boel.

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
369
Punten
83
Die Thuya groeit noot meer terug, dus ik hoop dat de buur zo'n kaalgeschoren boom mooi vindt, dat gaat er nog heel lang zo uit zien. Waarschijnlijk houdt de buur ook van witte strepen op zijn dak, want dat is waar de vogels nu naartoe moeten. Door de half weggehaalde boom hebben de vogels nu op de nok van het rechter huis een betere akoestiek voor hun concerten, daar is ook meer plaats voor meer vogels 😇

Bovenaan