• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Boiler verbinden om CV te laten aangaan

Lid geworden
26 mei 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,
Momenteel wordt mijn Cv-ketel op mazout gebruikt voor radiatoren en boiler. Er is aparte pomp voor boiler en radiatoren. Echter er was geen kamerthermostaat waardoor ketelwater continu op temperatuur werd gehouden en enkele de pompen werden aangestuurd. Ik heb nu kamerthermostaat geplaats en aangesloten op de klemmen van ketel voor daarvoor bestemd zijn (D-G zie schema). Echter is thermostaat boiler blijkbaar niet verbonden met ketel. Hier door zal ketelwater dus niet opwarmen als kamerthermostaat niet opdringt.
Wat is hier beste oplossing voor. Aparte relais-sckakeling?
Alvast bedanktIMG_20220917_182009.jpg
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Ik zie de pompen niet op het schema staan?
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Regeling er vanaf en een fatsoenlijke regeling erop zoals de Buderus MC110- Retrofit-kit
Deze set kan werken op elke ketel met vreemde brander
 
Lid geworden
26 mei 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Pompen staan hier niet op omdat dit schema is van ketel. Aansluitklemmen pomp verwarming is aangeduid door 'Pomp 1'.
Voor pomp boiler is er geen aparte aansluiting voorzien lijkt me.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Dan zal je met een hoop relais moeten gaan werken of een kleine PLC.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan