• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Blower door test

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Hoeveel zou je willen betalen voor een blower door test? Rekening houdend dat je hierdoor bij een doorsnee wonig gemiddeld 8 E-peil punten kan 'verdienen'.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn EPB verslaggever trok die besparing van 8 (soms hoor je welfs tien) punten in twijfel. Hangt er natuurlijk wel vanaf waarmee je vergelijkt hé.



Ik weet niet hoeveel ik hiervoor zou willen betalen...ik heb er geen idee van hoeveel werk dit eigenlijk is...Voor een gewone meting (dus wonder opsporing van lekken) lijkt me dit alvast niet zoveel werk...maar ik kan me vergissen. 4u werk (plaatsen scherm aan deur) x 50EUR = 200EUR + dan nog wat afbetalingskost apparatuur. Misschien 300EUR, all incl.?
 
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
952
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik hoorde dat het rond de 250 euro was.
 
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
807
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het mogelijke effect op je E-peil hangt natuurlijk volledig af van het resultaat van de meting. Maar besparingen van 10 punten zijn wel degelijk mogelijk bij een zeer goed luchtdicht afgewerkte woning.



300 euro excl. lijkt mij ook een redelijke prijs. Als je er dan ook nog rekening mee houdt dat je er eventueel extra subsidies kan voor krijgen door een lager E-peil...



mvg,



Toon
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.010
Waarderingsscore
0
Punten
0
TDemuynck wrote:
Het mogelijke effect op je E-peil hangt natuurlijk volledig af van het resultaat van de meting. Maar besparingen van 10 punten zijn wel degelijk mogelijk bij een zeer goed luchtdicht afgewerkte woning.



300 euro excl. lijkt mij ook een redelijke prijs. Als je er dan ook nog rekening mee houdt dat je er eventueel extra subsidies kan voor krijgen door een lager E-peil...

Voor huizen waar het zin heeft om dergelijke test te doen, heb je een bijkomende verlaging niet nodig om een premie te halen. E70 en E75 zijn (vlot) haalbaar zonder die foefkes. Voor PH ligt de situatie anders maar daar is het dan ook verplicht.



Trouwens het interessantste zou zijn de opsporing van lekken, want die zijn er zowieso altijd. En ik denk niet dat dit inbegrepen zal zijn in een prijs van 300EUR. Wij gaan er voorlopig nog even mee wachten. Met het winderige weer in november heb ik hier en daar nog een tochtje gevoeld (vooral aan de deuren). Eerst dat dichten en dan zien we wel...
 
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
807
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dergelijke metingen zijn inderdaad enkel praktisch nuttig voor een passiefhuis en lew's met het opsporen van lekken erbij. Indien je echter gewoon gebouwd hebt, en je zit bvb net op E76 ofzo, dan kan het vanuit financieel oogpunt nuttig zijn om dergelijke test te laten doen om op die manier onder de E70 te geraken en extra subsidies te verkrijgen (bvb 850 euro van iveka/eandis).



mvg,



Toon
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Sven,



ik heb hiervoor prijs gevraagd, maar heb dit niet laten doen...



inclusief attest & korte thermografie : 250 € excl. btw

indien officieel attest ivgl met passiefhuis : 100 € extra



dit voor 3u ter plekke, bijkomende uren (voor bijvoorbeeld al herstel werk, beantwoorden van vragen enzo... 50€ / uur extra)



Dit vonden wij te veel geld, zelfs die 250€.
 

Sven_Sofie

Nieuw Lid
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Punten
6
SvenVD wrote:
Hoeveel zou je willen betalen voor een blower door test? Rekening houdend dat je hierdoor bij een doorsnee wonig gemiddeld 8 E-peil punten kan 'verdienen'.



Wat bedoel je met doorsnee-woning?

8 E-punten zou ik wel kunnen gebruiken om onder de E60 te geraken (10 jaar 20% korting op onroerende voorheffing).
 
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
807
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sven_Sofie wrote:
SvenVD wrote:
Hoeveel zou je willen betalen voor een blower door test? Rekening houdend dat je hierdoor bij een doorsnee wonig gemiddeld 8 E-peil punten kan 'verdienen'.



Wat bedoel je met doorsnee-woning?

8 E-punten zou ik wel kunnen gebruiken om onder de E60 te geraken (10 jaar 20% korting op onroerende voorheffing).



Ik heb zonet een open bebouwing eens doorgerekend met de waarde bij ontstentenis voor luchtdichtheid (12) en met een gemeten waarde van 6. Het verschil bedraagt 6 E-punten.



Dit alles is wel helemaal afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Je epb verslaggever moet je kunnen vertellen wat de maximale waarde voor je luchtdichtheidstest moet zijn opdat je 8 punten zal dalen...



mvg,



Toon
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Het zijn inderdaad de premies/voordelen die de doorslag geven.



E30 en
 

Sven_Sofie

Nieuw Lid
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Punten
6
TDemuynck wrote:
Ik heb zonet een open bebouwing eens doorgerekend met de waarde bij ontstentenis voor luchtdichtheid (12) en met een gemeten waarde van 6. Het verschil bedraagt 6 E-punten.



Dit alles is wel helemaal afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Je epb verslaggever moet je kunnen vertellen wat de maximale waarde voor je luchtdichtheidstest moet zijn opdat je 8 punten zal dalen...



mvg,



Toon



Hij heeft gezegd dat we dit met ingestelde waarde '5' zouden halen. Maar ik zou willen weten of een waarde 5 haalbaar is, of enkel een waarde is die passief-huizen zullen halen. Ik weet wel dat dit afhankelijk van woning tot woning, maar als het een extreme waarde is, laat ik het zo. Anders zou ik die test wel overwegen...
 
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
124
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb bij mij ook eens de test gedaan: 12 veranderen naar 3 en ik won 9 punten extra.



Ik heb dus ook wel interesse om zo'n test te laten uitvoeren maar de prijs is mij te hoog.



Misschien een interessant voorstel : groepsaankoop van blowerdoortesten, dan moet er wel korting te krijgen zijn. Ik wil zoiets wel proberen.



Tom
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
'k Dacht van zo'n toestel aan te kopen, maar het is me iets te duur. Zeker als je er niets extra kan voor vragen.
 
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
807
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een waarde van 5 lijkt mij haalbaar als je pleisterwerk en dergelijke redelijk goed afgewerkt zijn. De norm voor een passiefhuis is 0,6, dus daar ligt 5 nog wel ver vanaf.



Je kan ook altijd de lekken opsporen tijdens de test en ze dichten tot je aan een waarde van 5 geraakt.



mvg,



Toon
 
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
642
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
Het zijn inderdaad de premies/voordelen die de doorslag geven.



E30 en



Wat mag die RV betekenen ?



Zover ik zie krijg je hier enkel premie bij E75,E70 en E30. En met normale moeite kan je daar redelijk goed aangeraken aan die eerste. Maar om nu onder de E60 te geraken zou ik de test moeten doen. Maar dat levert eigenlijk niks meer op buiten dat je dan op papier hebt en nog die paar lekken kunt opsporen.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
'k Zat verkeerd, is inderdaad E70 en E75 voor premie.



Gedurende 10 jaar krijg je 20 of 40% korting op de Roerende Voorheffing naar gelang het E peil (E60 of E40)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Dit zou de correcte lijst moeten zijn:



E30 en E60 en E70 en
 
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1
Punten
0
Is er al een soort kwaliteitslabel voor deze testers ?
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
SvenVD wrote:
Dit zou de correcte lijst moeten zijn:



E30 en E60 en E70 en



Zie ander topic: vanaf 2009 is premie bij Eandis afhankelijk van E-peil. En ieder gewonnen E-puntje is extra premie.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Joro wrote:
Is er al een soort kwaliteitslabel voor deze testers ?

Is blijkbaar niet nodig, de toestellen zijn gekeurd en het lekdebiet dat het toestel aangeeft is voldoende.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan