• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Blower door test

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Hoeveel zou je willen betalen voor een blower door test? Rekening houdend dat je hierdoor bij een doorsnee wonig gemiddeld 8 E-peil punten kan 'verdienen'.
 
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
642
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kijk dat vind ik beter. De vraag gaat weer zijn of infrax dit ook gaat doen.

Herinner mij dat infrax ook jaar later is gekomen met die e-peil premies.

Dus ik denk dat dit sowieso niet interessant wordt voor mij.

Die blowerdoor wordt dan toch meer papieren kwestie voor mij. OF ik dan E60 of E55 haal maakt niks uit. Zelfs in nieuwe systeem is het dan meer een papierkwestie want veel kun je toch niet meer doen eens je huis afgewerkt is.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
'k Denk dat een Blowerdoor test 'overgesubsidieerd' wordt op die manier.



Voor ieder E-punt krijg je 30 tot 50 euro premie. Zonder veel moeite kan je 6 punten winnen of 180 tot 300 euro. Iemand die wat meer aandacht besteed aan luchtdichtheid wint al snel 8 tot 10 punten.
 
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
642
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
'k Denk dat een Blowerdoor test 'overgesubsidieerd' wordt op die manier.



Voor ieder E-punt krijg je 30 tot 50 euro premie. Zonder veel moeite kan je 6 punten winnen of 180 tot 300 euro. Iemand die wat meer aandacht besteed aan luchtdichtheid wint al snel 8 tot 10 punten.



Wel als ik de test er uit kan halen dan doe ik het waarschijnlijk wel :)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Is 200 euro een aanvaardbare prijs?
 
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1
Punten
0
SvenVD wrote:
Joro wrote:
Is er al een soort kwaliteitslabel voor deze testers ?

Is blijkbaar niet nodig, de toestellen zijn gekeurd en het lekdebiet dat het toestel aangeeft is voldoende.

Het gaat vooral om wat er al dan niet mag toegeplakt worden denk ik. EPB vraagt methode A (enkel de roosters voor de mechanische ventilatie mogen afgeplakt worden dacht ik), maar je hebt ook nog methode B waar meer mag afgeplakt worden (dampkap, droogkast, verplichte statische verluchtingen). Ik verwacht van de tester dat deze perfect weet wat al dan niet mag gesloten en/of afgeplakt zijn. Een soort label zou eenvoudig zijn, nu moet je hopen dat de tester er iets van weet.
 

Sven_Sofie

Nieuw Lid
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Punten
6
SvenVD wrote:
Het zijn inderdaad de premies/voordelen die de doorslag geven.



E30 en



kleine verbetering: het is niet op de roerende maar op de onroerende voorheffing dat je korting krijgt.
 
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
2.082
Waarderingsscore
0
Punten
0
Joro wrote:
SvenVD wrote:
Joro wrote:
Is er al een soort kwaliteitslabel voor deze testers ?

Een soort label zou eenvoudig zijn, nu moet je hopen dat de tester er iets van weet.



Nadeel aan een label is meestal de prijs, welke nadien doorgerekend wordt aan de klant. Bij een groot bedrijf valt dit wel mee, maar voor een eenmanszaak meestal niet.
 
Lid geworden
11 mei 2008
Berichten
258
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bij wie kan je zo terecht voor zo een test?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
'k Zal er nog eens over nadenken... Is dat allemaal voor korte termijn?
 
Lid geworden
4 apr 2007
Berichten
65
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier ook wel interesse. Binnen de 4/5 maanden hier.

:wink:
 
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1
Punten
0
Tijd voor samenaankoop ? Ik kan er waarschijnlijk een 6-tal aanbrengen.
 
Lid geworden
15 mrt 2008
Berichten
232
Waarderingsscore
0
Punten
0
Men spreekt hier over verlaging van het E-peil maar dit zal toch wel afhankelijk zij van het resultaat van de test?



Dus welk resultaat dient men te behalen?



Momenteel zitten we op een geschat E-peil van 86 en zou dit ook wel onder de 80 willen krijgen maar ben nog niet zo zeker of dit met zo'n test gewonnen is...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Gekko4ever wrote:
Men spreekt hier over verlaging van het E-peil maar dit zal toch wel afhankelijk zij van het resultaat van de test?



Dus welk resultaat dient men te behalen?



Momenteel zitten we op een geschat E-peil van 86 en zou dit ook wel onder de 80 willen krijgen maar ben nog niet zo zeker of dit met zo'n test gewonnen is...



Is moeilijk te voorspellen natuurlijk, maar als je voldoende aandacht besteedt aan luchtdichtheid win je zeker 6 punten. In een LEW zou je toch 8-10 punten moeten kunnen winnen.
 
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
114
Waarderingsscore
0
Punten
0
Waar dien je nog allemaal aandacht aan te besteden, naast het luchtdicht monteren en afwerken van de ramen en deuren ?
 
Lid geworden
11 okt 2006
Berichten
121
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij mij is 't toch niet echt korte termijn: hopelijk sept 2009.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
sven, ben jij van plan om het te laten doen? Of ben jij van plan om het zelf te gaan doen ?



Want anders wil ik mij ook wel kandidaat stellen om het te laten doen hoor ;).
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
'k Ben het aan het bekijken om het zelf te doen, maar 't is een grote investering.
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan iemand zeggen wie deze testen uitvoert?



Ik vind hier niet veel van terug op Google ofzo.



groeten
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan