Blijft bouwvergunning geldig nadat het gebouw afgebroken is?

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
4
Punten
38
Er heeft bij ons ooit een veranda gestaan, die was al weg toen wij het huis kochten een aantal jaar geleden. Wij hebben altijd gedacht dat die is afgebroken omdat ze illegaal was.

We hebben nu een vergunning gekregen voor een aanbouw (fietsstalling) en daarop staat een historiek van de vergunningen voor ons huis.

Daarin staat dat in de jaren '80 een vergunning is uitgegeven voor een veranda.

Mogen wij nu terug een veranda bouwen met de voorwaarden volgens deze vergunning?

Of vervalt een vergunning als het gebouw weg is?

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Bouwaanvraag is vervallen ...

Op de aanvraag staat dat je voor een bepaalde datum dient aan te vatten met de werken.

Principieel was er vermoedelijk ook vergunning nodig voor de sloop .

k.b.

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
4
Punten
38
De werken zijn voltooid geweest, want er heeft een 20-tal jaar een veranda gestaan, dus mij lijkt het dat die termijn niet van tel is.

Van de vergunning tot slopen vinden we niks terug in de overzichtslijst. Wss heeft de vorige eigenaar (die het huis maar een jaartje heeft gehad), deze neergegooid wegens te rot/te warm/te koud...

(diene mens was geen groot licht qua verbouwen)

We hadden vorig jaar al eens nagevraagd bij stedebouw of we daar een veranda mochten zetten (we zouden graag een veranda hebben :D), maar het antwoord was direct njet en men heeft niks gezegd van een bestaande vergunning.

Nu dat blijkt uit een andere aanvraag dat er een vergunning is geweest (en volgens mij staat op de tekening van het kadaster nog steeds deze veranda), is onze interesse natuurlijk gewekt om alsnog een veranda te zetten indien deze vergunning nog steeds gelding zou zijn.

Ik moet het nog navragen bij dienst stedebouw, maar ik wil natuurlijk geen slapende honden wakker maken alvorens ik zelf wat meer info heb ;)

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
36
Je mag dat niet zomaar terugzetten ... allé, denk ik toch.

Eigenlijk had er eerst een vergunning gegeven moeten worden om die veranda te mogen afbreken.

Nu, 't feit dat er vroeger een vergunning voor is uitgegeven, maakt de kans wel groot dat je er nu ook een vergunning voor krijgt - bouwvoorschriften veranderen namenlijk niet zomaar.

Bovenaan