Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Bouwinfo-tip:
Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?
Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.
Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!
Blauwe steen proper maken
- blauwe steen
- Lid geworden
- 12 aug 2013
- Waarderingsscore
- 8.194
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 23 jan 2021
- Waarderingsscore
- 895
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 27 mrt 2007
- Waarderingsscore
- 10.215
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 17 feb 2008
- Waarderingsscore
- 2.620
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 23 jan 2021
- Waarderingsscore
- 895
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 23 jan 2021
- Waarderingsscore
- 895
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 23 jan 2021
- Waarderingsscore
- 895
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 17 feb 2008
- Waarderingsscore
- 2.620
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 27 mrt 2007
- Waarderingsscore
- 10.215
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 12 aug 2013
- Waarderingsscore
- 8.194
- Punten
- 113
D I Y
Zeer gewaardeerd lid
Ja, of de verkeerde lijm. Best is om achterwand eerst in te pappen met compactuna-mengsel 1:1 water, heb ik me laten vertellen.doe me denken aan de doordruk van siliconekit die niet geschikt is om blauwe hardsteenplinten te lijmen tegen de gevel
Ziet er nogal redelijk volvlaks uit eerlijk gezegd.
Is een poging waard. Hopelijk is het niet zoals lukanar dacht, want dan zal dat niet helpen.Al eens een klein stukje opgeschuurd met een fijne korrel?
. Zenikda .
Zeer gewaardeerd lid
Of de steen is helemaal niet vuil en bevat enkel nog opgeloste stoffen die tijdens het productieproces van de steen werden gebruikt en die langzaam maar zeker naar de oppervlakte komen . Geduld is ook niet meer van deze tijd . Het heeft wat tijd nodig om te vergrijzen .
lukanar
Zeer gewaardeerd lid
Als dit echte blauwe hardsteen is uit belge, ierland of noordelijk china dan is dit een kalkgesteente.
Als je dan een zuurhoudende lijm of zuurhoudende silicone hebt gebruikt dan krijg je dit patroon.
Zuur en kalk is als olie en vuur.
Produktieproces ?
Eerlijk ? Ik kan me niet indenken welk proces dit resultaat kan geven.
Plinten zijn meestal gezaagd en geschuurd ( grof, fijn)
Meesteproduktieprocessen zijn mechanisch, branden, boucharderen, frijnslag, polieren en zoeten .
Maar voor buiten neem je nooit gepolierde gezoete steen , dat is weg na een zomer.
Als je dan een zuurhoudende lijm of zuurhoudende silicone hebt gebruikt dan krijg je dit patroon.
Zuur en kalk is als olie en vuur.
Produktieproces ?
Plinten zijn meestal gezaagd en geschuurd ( grof, fijn)
Meesteproduktieprocessen zijn mechanisch, branden, boucharderen, frijnslag, polieren en zoeten .
Maar voor buiten neem je nooit gepolierde gezoete steen , dat is weg na een zomer.
NicoP
Zeer gewaardeerd lid
Klinkklare onzin.Of de steen is helemaal niet vuil en bevat enkel nog opgeloste stoffen die tijdens het productieproces van de steen werden gebruikt en die langzaam maar zeker naar de oppervlakte komen . Geduld is ook niet meer van deze tijd . Het heeft wat tijd nodig om te vergrijzen .
Ik ben er quasi zeker van dat er niet de juist lijm is gebruikt. Hoogstwaarschijnlijk zijn de plinten geplaatst met lijmmortel waarin grijze cement verwerkt is (of een lijm niet geschikt voor gebruik bij natuursteen). Dat soort lijm mag je dus niet gebruiken bij natuursteen maar wel lijm waarin witte cement verwerkt is. Hetgeen je op de foto ziet is eigen aan het gebruik van lijm met grijze cement, dat geeft die typische donkere vlekken.
Die vlekken krijg je niet weg, ook niet door te schuren. Door te schuren wordt de blauwe steen gedurende een korte tijd terug bleker maar nadien slaat die terug donker uit.
1. ze hadden in eerste instantie een voorstrijk moeten gebruiken (zoals bijvoorbeeld omnibind TP) over de hele achterkant.
2. ze hadden de juiste lijm met witte cement moeten gebruiken ( zoals bijvoorbeeld omnicol PL85 ES WIT)
En stop dus maar met die onzin hier neer te poten dat dat komt van het productieproces!!! Bullshit
Laatst bewerkt:
. Zenikda .
Zeer gewaardeerd lid
Eventjes out of the box denken . Steenzagerijen zijn verplicht ( is een verordening en mogen niet meer lozen ) om het gebruikte water bij nat zagen of nat polijsten tijdens het productieproces 100 % te recycleren . Daarbij maakt men gebruik van toeslagstoffen, bvb polyelektrolyten op basis van visolie om neerslag van opgeloste niet filterbare producten te bekomen . Dit hergebruik van effluent water of men nu wil of niet heeft gevolgen voor het eindresultaat !Produktieproces ?
. Zenikda .
Zeer gewaardeerd lid
Een blauwsteen vloer poetsen met vloerzeep heeft ook dat resultaat, en daar zit lijnolie in ...
De blauwe steen is indertijd door een natuursteenbedrijf geplaatst (die hadden het huis gerenoveerd).
Bij de aankoop (12 jaar geleden) was de steen mooi gelijk van kleur maar na de jaren kregen we deze plekken , onze buurvrouw had dezelfde laten plaatsen, en heeft ook dit probleem…
Bij de aankoop (12 jaar geleden) was de steen mooi gelijk van kleur maar na de jaren kregen we deze plekken , onze buurvrouw had dezelfde laten plaatsen, en heeft ook dit probleem…
. Zenikda .
Zeer gewaardeerd lid
Zagen, klagen, kreften en memmen over een verkeerde plaatsing gaat geen oplossing bieden voor het probleem van de TS of het is dat men alles laat afbreken en op de juiste manier gaat terugplaatsen . Terug voeden van de blauwsteen en goed regelmatig onderhoud zal er voor zorgen dat het er weer spic en span uitziet en blijft uitzien .
NicoP
Zeer gewaardeerd lid
Ge klinkt als Trump: "mijne wil is wet..."Zagen, klagen, kreften en memmen over een verkeerde plaatsing gaat geen oplossing bieden voor het probleem van de TS of het is dat men alles laat afbreken en op de juiste manier gaat terugplaatsen . Terug voeden van de blauwsteen en goed regelmatig onderhoud zal er voor zorgen dat het er weer spic en span uitziet en blijft uitzien .
lukanar
Zeer gewaardeerd lid
enigste oplossing is om alles in de olie te zetten.
Motorolie
Vuile motorolie
Zien dat er niets maar ook niets kan kleven aan de tegel. Iets gemakkelijker met plinten dan bv een trap of terras
Niet teveel tegerlijkertijd
Zachte doek , olie erop en uitsmeren en blijven rondjes maken.
Laten intrekken
en herhalen.
Paar keer.
opgelet na enkele jaren ga je terug verkleuring hebben
Motorolie
Vuile motorolie
Zien dat er niets maar ook niets kan kleven aan de tegel. Iets gemakkelijker met plinten dan bv een trap of terras
Niet teveel tegerlijkertijd
Zachte doek , olie erop en uitsmeren en blijven rondjes maken.
Laten intrekken
en herhalen.
Paar keer.
opgelet na enkele jaren ga je terug verkleuring hebben
D I Y
Zeer gewaardeerd lid
Het zou best kunnen dat dit inderdaad het uitwassen van de oppervlaktebehandeling (bvb lijnolie) is. Dat zou ook een volvlaks effect hebben.
Best navragen bij de oorspronkelijke plaatser zodat hetzelfde product gezet kan worden.
Best navragen bij de oorspronkelijke plaatser zodat hetzelfde product gezet kan worden.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments