• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Blaasjes wastafel

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.894
Waarderingsscore
280
Punten
83
Recent een wastafel geinstalleerd in mijn badkamer. Ik vermoed dat de wastafel gemaakt is in een soort vezelversterkt cement (zie foto onderzijde).
Heeft een hele tijd buiten gestaan, en was vuil, maar ik dacht dat ik dat er wel makkelijk af kon schrobben.

Nu blijkt dat de blaasjes die je ziet, eigenlijk een flinterdunnen doorzichtige coating is die loskomt. En ik krijg dat dus absoluut niet weg.

Ja, ik had dat moeten testen alvorens een meubel op maat te metsen en deze wastafel te installeren, maar daar is het nu dus te laat voor.

Enig idee? Als niets werkt, ga ik er een laagje mortex over leggen, maar liever niet
 

Bijlagen

  • IMG_3379.jpg
    IMG_3379.jpg
    195,1 KB · Weergaven: 46
  • IMG_3378.jpg
    IMG_3378.jpg
    241,7 KB · Weergaven: 46
  • IMG_3377.jpg
    IMG_3377.jpg
    336,5 KB · Weergaven: 46

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Begot geen idee.
Aan de ene kant denk ik aan zoutnesten... al eens geproefd of het zout smaakt ?
Maar dat krijg je er af met te borstelen.
Misschien onder een drup gestaan ? Maar dan zou je spatpatronen moeten zien
Op de laatste foto zie ik in de hoek net roestsporen, kan het zijn dat er regenwater gereageerd heeft met de cement?

Ik opper maar ideeen die in me opkomen maar eigenlijk zou je eerst moeten weten welk de samenstelling is van je lavabo.
Eventueel is bellen met de firma AKEMIE in ranst. AKEMI Benelux - Webshop en website voor AKEMI producten
Zijn nogal straffe mannen en behulpzaam. Hier hebben ze me , na lang zoeken, een produkt aangeboden om putjes in mene tadelakt te herstellen . Moet zeggen , niemand ziet het.
 

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.894
Waarderingsscore
280
Punten
83
het is echt een coating die lost. Dus niet een afzetting van regenwater. Heb geprobeerd om het er uit te schuren, maar zelfs dat lukt niet of nauwelijks.

Ga eens bij die mannen in Ranst horen!
 

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.894
Waarderingsscore
280
Punten
83
akemi binnen de dag geantwoord!

hebben een epoxy verwijderaar aangeraden
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan