• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Binnenhoek muur schilderen. Hoe ?

Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou mijn binnenmuren en schuine wand willen schilderen. Het linkse gedeelte en schuine wand zou in het wit komen, het rechtse gedeelte zwart. Nu heb ik deze muren eerste met vlies gehangen om het wat strakker te maken maar het valt mij op dat de binnenhoek niet helemaal recht is. Ik stel me nu de vraag hoe ik de witte muur van de zwarte muur het beste scheid. Indien ik tape leg juist in de binnenhoek dan denk ik dat het juist nog meer ga opvallen dat de hoek niet recht is. De tape (stippellijn op de foto) iets verder leggen, wordt dit gedaan of hoe lossen jullie dit op ?



rada93f8.jpg
 
Lid geworden
30 jan 2014
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste



Zeker niet in schilderen tot waar de 2 vlakken samenkomen. Je kan het best schilderen tot waar jij de lijnen hebt getrokken. Dit kan je gemakkelijk doen door met afplaktape te werken (gebruik wel de goede, want anders trek je de droge verf er mee af, niet van die witte scheurtape gebruiken).

Wij hebben altijd al zo geschilderd en mooie resultaten behaald. Vrienden van ons hebben deze techniek al overgenomen.



Veel succes!
 
Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt, ik had al een vermoeden dat dit een beter resultaat zou opleveren.

Heb je ook een trucje om de tape loodrecht naar beneden te leggen of eerst een loodrecht potloodlijntje ? Ik heb geen laser waterpas.
 

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Kijk eens op de website van Colora: daar geven ze goeie schildertips!

Ik heb het zo gdaan, en ik ben toch wel fier op het resultaat.
 
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
613
Waarderingsscore
1
Punten
18
Regis07;1908409 wrote:
Je schildert eerst uw zwarte muur, ik zou deze lakken.

een paar dagen laten voorbij gaan.

dan met een brede tape (violette min 38mm) het aflijnen doen (hoe breder uw afplakband hoe stijver en zo kan je nog rechter afplakken).

Bv:
mv18kbwa107w7zwuykiij5q.jpg


daarop legt u een masker van papier of folie ter bescherming van de zwarte verf

Bv: http://www.kip-tape.com/nl/producten/redlabel/8/33/332-Masker-met-masking-tape.html

dan pas uw witte muren schilderen.
Ervaringstip van de "ik-kan-dat-zelf-wel-en-goedkoper"-doehetzelver: die plakband die aan het masker hangt is niet de juiste om uw verf niet te beschadigen! Dus ik kan bovenstaande enkel bevestigen.
 
Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt allemaal !

Op de Colora website staan er idd nuttige tips. :)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan