• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Binnendeuren

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Berichten
464
Waarderingsscore
198
Punten
43
Binnendeuren !

Onze mooie mooie mooie deuren in ons renovatiepand blijken totaal niet meer te passen, na 5j in een vochtige omgeving wegens onbewoond + lekkend dak met aansluitend dan 6 maanden verbouwing waarin ze uit de hengsels gelicht waren. Gisteren alles terug in de hengsels gehangen en alles hangt schots en scheef en sluit niet meer, de scharnieren uit de jaren 60 zijn ook deels verroest ondertussen.
Zucht.


Het is nu te laat om daar nog mega grote veranderingen te doen, ttz we gaan nu geen deuropeningen meer hoger of breder kunnen maken, alles is al getegeld en bezet dus we zullen moeten werken binnen de bestaande openingen. We zien wel graag blokdeuren of deuren met verborgen scharnieren etc Kan dat in een bestaande opening ?
De bezetter moet nog 1x terugkomen om overal te retoucheren dus die kan nog wel iets wegwerken indien nodig.

En aan wat voor soort prijzen moet ik me verwachten geplaatst en al ? Standaardmaat van 2M15.


#budgetiseigenlijkalop
 

Vincenth90

Actief Lid
Lid geworden
23 jun 2020
Berichten
179
Waarderingsscore
55
Punten
28
Verschiet niet van de prijs van binnendeuren, zeker blokdeuren of verborgen scharnieren. Ik dacht minstens 1000 euro tot 2000 euro?

Vanwege budgettaire overwegingen heb ik mijn binnendeuren zelf geplaatst.
Verfdeur met multiplex kassement besteld bij een bekende houthandelaar in het Antwerpse. Ongv een 150-200 euro voor deur & kassement.
In het begin heb ik ze geplaatst met enkele stelschroeven voor vnl. de branddeuren en daarna gewoon overstapt op PUR om ze te plaatsen.
Ik geloof ongv 2-3 uur per deur kwijt (overal waterpas, pur spuiten, wachten tot pur uitgehard is,...).
8 deuren - 8.000 euro vs. 1.600 euro.

Ik heb express de kassementen breder genomen dan mijn muren omdat ik de doorsnede van multiplex wel graag zie, en zal ook het kassement niet klassiek wit schilderen, evt een doorzichtige houtlak. De plint zal dan doorlopen, niet op het kassement maar er tegen.
Het eindresultaat zal dan zoiets zijn in de foto.
 

Bijlagen

  • IMG_8611 Medium.jpeg
    IMG_8611 Medium.jpeg
    37 KB · Weergaven: 82

koebeest

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
1.457
Waarderingsscore
66
Punten
48
Is het ook niet op te lossen met wat schaafwerk? Zoals ik het lees is het alsof het huis in alle richtingen verzakt is.
 

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Berichten
464
Waarderingsscore
198
Punten
43
Is het ook niet op te lossen met wat schaafwerk? Zoals ik het lees is het alsof het huis in alle richtingen verzakt is.
dat gevoel krijgen we langzaam aan ook :)

Wij dachten dat het idd met schaven op te lossen was maar volgens 2 schrijnwerkers die langskwamen is het door de looks van de binnendeuren allesbehalve een sinecure. Er is een soort profiel dat op buitenkader deuren ligt en als je begint te schaven ga je dat meteen zien. Ook het slot dat erin zit is geen standaard blijkbaar. We hebben de laatste weken al veel gezucht, plots komen er echt in ijltempo zoveel dingen bij die qua budget totaal maar dan ook totaal niet in onze raming meer passen
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Verschiet niet van de prijs van binnendeuren, zeker blokdeuren of verborgen scharnieren. Ik dacht minstens 1000 euro tot 2000 euro?

Vanwege budgettaire overwegingen heb ik mijn binnendeuren zelf geplaatst.
Verfdeur met multiplex kassement besteld bij een bekende houthandelaar in het Antwerpse. Ongv een 150-200 euro voor deur & kassement.
In het begin heb ik ze geplaatst met enkele stelschroeven voor vnl. de branddeuren en daarna gewoon overstapt op PUR om ze te plaatsen.
Ik geloof ongv 2-3 uur per deur kwijt (overal waterpas, pur spuiten, wachten tot pur uitgehard is,...).
8 deuren - 8.000 euro vs. 1.600 euro.

Ik heb express de kassementen breder genomen dan mijn muren omdat ik de doorsnede van multiplex wel graag zie, en zal ook het kassement niet klassiek wit schilderen, evt een doorzichtige houtlak. De plint zal dan doorlopen, niet op het kassement maar er tegen.
Het eindresultaat zal dan zoiets zijn in de foto.
Leuk gedaan
 

sociaalverhuurder

Gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mei 2012
Berichten
635
Waarderingsscore
360
Punten
63
ik adviseer alleszins om te kijken naar voorgeschilderde deuren of deuren met laminaat.
Die prijs is niet zoveel hoger en een deur mooi schilderen is niet simpel en tijdrovend.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Je kan altijd blokdeuren op maat laten maken door een schrijnwerker, maar idd, reken maar op minstens 1.000 euro / deur.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan