• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Binnendeuren zonder omkasting

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
143
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo



Ik ben op zoek naar info ivm deuren zonder een omkasting.

Met name, het deurgat volledig bezet door de plakker, enkel een aanslag voor de deur, een slot in de muur en scharnieren, liefst niet te zichtbaar.



Ik heb al info gevonde ivm blokdeuren, maar daar zie je een gewone deur, zonder chambranten dacht ik.



Iemand foto's, links... ?



Bedankt
 
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
98
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hierover zou ik ook wel wat info willen, heeft er hier echt niemand zo'n deuren zonder omkasting in zijn huis ?
 
Lid geworden
11 apr 2006
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik moet zeggen dat ik het nog niet gezien heb, maar vallen er dan geen stukken pleister van de muur als je de deur eens te hard dichtslaat?
 

lennie

Lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
768
Waarderingsscore
0
Punten
16
Brems uit halen maakt dergelijke blokdeuren waarbij de blok volledig weggewerkt kan worden.
 
Lid geworden
30 mrt 2006
Berichten
412
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook gedacht aan dat type deuren... Het enige nadeel... SCHANDALIG duur.



BMinus had volgens ons de schoonste deuren en afwerking, maar je moet rekenen op 800 tot 1000 euro per deur, geplaatst.

Anywaydoors heeft ook zo'n deuren, maar liggen ook in de prijsklasse van BMinus.



Er zijn dus wel fabrikanten die het leveren, maar dan mag geld een niet al te grote rol spelen... aan jullie de keuze.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik had er nog nooit van gehoord van z'on deuren, maar vind het inderdaad ook wel knap!

Snap alleen niet hoe dat juist gemaakt wordt en werkt, maarja ben dan ook technisch gezien compleet onwetend... :oops:
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
116
Waarderingsscore
1
Punten
0
Da Vinci wrote:
Hallo



Ik ben op zoek naar info ivm deuren zonder een omkasting.

Met name, het deurgat volledig bezet door de plakker, enkel een aanslag voor de deur, een slot in de muur en scharnieren, liefst niet te zichtbaar.



Ik heb al info gevonde ivm blokdeuren, maar daar zie je een gewone deur, zonder chambranten dacht ik.



Iemand foto's, links... ?



Bedankt



BREMS uit Halen... Rekenen op zo'n 600 euro per deur. Foto's kan ik pas volgende maand tonen.
 
Lid geworden
7 apr 2006
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
Da Vinci wrote:
Hallo



Ik ben op zoek naar info ivm deuren zonder een omkasting.

Met name, het deurgat volledig bezet door de plakker, enkel een aanslag voor de deur, een slot in de muur en scharnieren, liefst niet te zichtbaar.



Ik heb al info gevonde ivm blokdeuren, maar daar zie je een gewone deur, zonder chambranten dacht ik.



Iemand foto's, links... ?



Bedankt



nog andere leveranciers?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
––––•(-•JustMe•-)•–––– wrote:
Wij wensen ook deuren met een blokkassement ( http://www.interieur-dupont.be/fotoalbu ... =69&Rubr=5 ). Deze avond ga ik eens aan de schrijnwerker een offerte vragen als we die gewoon bij hem laten maken...



inderdaad, een gewone schrijnwerker kan blokkader maken, 3 balken, schaven, schuren en aan zijde deur een slag infrezen



slot en scharnieren monteren zoals gewoonlijk
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.010
Waarderingsscore
0
Punten
0
gerelateerd vraagje: wij zien dit ook wel graag maar financieel zal het nog niet voor de eerste jaren zijn.

Waarmee moet ik nu reeds rekening houden en wat kan nu reeds gebeuren (i.v.m. pleisterwerken)?

Verder heeft men mij verteld dat de deuropening groter moet zijn dan bij een klassieke deur vanwege de dikkere balken. Over hoeveel cm gaat dit dan precies?
 
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
112
Waarderingsscore
0
Punten
0
bwkb wrote:
gerelateerd vraagje: wij zien dit ook wel graag maar financieel zal het nog niet voor de eerste jaren zijn.

Waarmee moet ik nu reeds rekening houden en wat kan nu reeds gebeuren (i.v.m. pleisterwerken)?

Verder heeft men mij verteld dat de deuropening groter moet zijn dan bij een klassieke deur vanwege de dikkere balken. Over hoeveel cm gaat dit dan precies?







pleisterwerken moeten evenwijdig en waterpas staan en de hoeken haaks



de deuropening hoeft niet breder gemaakt te worden bij een klasiek kassement is er nog altijd ruimte tussen de muur en kassement om op te schuimen



met zo'n blokkader niet dan word die bij ons vast gezet met kozijnpluggen



deze week nog juist een bouw gezet met 19 blok binnendeuren met onzichtbare scharnieren.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
143
Waarderingsscore
0
Punten
0
svenny007 wrote:
deze week nog juist een bouw gezet met 19 blok binnendeuren met onzichtbare scharnieren.



Daar heb je toevallig geen foto's van ?
 
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
112
Waarderingsscore
0
Punten
0
Da Vinci wrote:
svenny007 wrote:
deze week nog juist een bouw gezet met 19 blok binnendeuren met onzichtbare scharnieren.



Daar heb je toevallig geen foto's van ?



ik zal zien dat ik maandag eens foto's kan nemen dan post ik die s'avonds hier terug



mvg Sven
 
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
333
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben bij één deur zo'n onzichtbare omlijsting. Dit is een element uit GRG (glasfiber reinforced gypsum). Je plaats deze in het deurgat vooraleer de plakker komt. Plaatsing is niet eenvoudig om alles mooi in lijn te krijgen, wij hebben zit zelf gedaan. Als de muur zeer mooi recht is gaat het wel.



Wij hebben dit gedaan omdat een van onze cliënten deze dingen maakt. Goedkoop is het niet ! (daarom maar één deur zo gedaan). Dit is de firma Vari bvba uit Kapellen (atelier in Stabroek). Contacteer de heer Luc Meersman.



Foto alvorens te bepleisteren :



http://users.pandora.be/dewachter/Bouw/slides/186.html



Foto na bepleistering zou ik eens moeten maken...



Fulaks
 
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
112
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij ons zijn die gemaakt uit mdf en romdomrond een groef in gefreesd en in die groef word de spleet dan afgekit dis is wel gebeurd na het plaasteren dus de deuren zijn niet mee ingeplaasterd
 

KW

Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wilde ook geen deurkaders, heb pivot-scharnieren (bevestiging boven- en onderaan) gehaald bij Lecot-De Vos aan het sportpaleis. Plaatsing is volgende week, zal resultaat laten weten. Is in ieder geval stuk goedkoper dan B-Minus en Anyway-doors systeem. (scharnier +/- 100€ en schilderdeur 20€)
 
G

Guest

Guest
Hey



wij hebben in onze nieuwbouw blokkader deuren voorzien.

Al van bij de start hebben we allemaal plafondhoge deuren voorzien, en we soort deur hebben we later besloten. We twijfelden tussen de blokkaders, en de volledig verdoken kaders.

uiteindelijk hebben we de blokkaders van Anyway gekozen.

In onze huidige huis hebben we ook Anyway, en zijn daar zeer tevreden over: nooit toeslaande deuren, kinderen kunnen die nooit op slot doen, je kan naar de twee kanten opendoen, dus ook met volle handen kan je achterwerksgewijs de deur opendoen...



tis niet goedkoop, maar wel heel mooi, en erg stille deuren!



binnekesmam
 
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
264
Waarderingsscore
0
Punten
0
KW wrote:
Ik wilde ook geen deurkaders, heb pivot-scharnieren (bevestiging boven- en onderaan) gehaald bij Lecot-De Vos aan het sportpaleis. Plaatsing is volgende week, zal resultaat laten weten. Is in ieder geval stuk goedkoper dan B-Minus en Anyway-doors systeem. (scharnier +/- 100€ en schilderdeur 20€)



En, hoe was het resultaat? Heb je foto's?
 

xav

Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij zijn ook van plan om blokdeuren te nemen, maar sommige leveranciers raden ons dit af ivm scheuren in schilderwerk en zeer moeilijk mooi af te werken.



Hebben jullie hier ervaring mee?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan