• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

binnendeur die afsluit als buitendeur (rubbers)

Lid geworden
6 jun 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
bestaan er binnendeuren die afsluiten zoals een buitendeur/raam, met een rubber dus.?

situatie:

deur tussen garage (inpandig) en keuken.

in de garage staat een sectionaalpoort. en ik heb hierover eens opgevangen dat deze niet zo goed luchtdicht zouden zijn, en daar wij gekozen hebben voor ventilatie systeem D (waar men verteld dat je best zo lucht dicht mogelijk bouwt, maak ik mij hierover een klein beetje zorgen.

is dit TE ver gedacht of is dit een terechte vraag ?

graag jullie mening hierover *pardon*
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Goldilock

en als je nu geen dagkant hebt (zoals in ons geval), kan je zo een buitendeur dan wel nog deftig/stevig plaatsen?

 

Denk dat sommigen hier dagkant verwisselen met de term slag. Bovendien is voor dergelijke toepassing een slag absoluut niet nodig. integendeel

Deur geplaatst in den dag staat steviger dan achter slag. In dit geval toch.
 
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
113
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik zou mij daar niet teveel zorgen over maken. Je garage is mee geïsoleerd en die garagepoorten zijn echt wel redelijk goed hoor. Heb je al een blowerdoortest gedaan?
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
Oorspronkelijk bericht geplaatst door TomBossuyt

Ik zou mij daar niet teveel zorgen over maken. Je garage is mee geïsoleerd en die garagepoorten zijn echt wel redelijk goed hoor. Heb je al een blowerdoortest gedaan?

Euh, bij mijn weten zijn garageporrten nog steeds een ramp qua luchtdichtheid.

 

Is idd "slag" wat ik bedoeld en niet "dag". Bij mij werd de deur in het vlak gezet van de binnenmuur, is helaas vele moeilijker om netjes af te werken. Had ze liever in het midden zien staan dan. (Mijn fout, was toen niet aanwezig.)
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Mijn garagepoort sloot vrij goed af. Ik heb enkel de wieltjes iets los gezet en de garagepoort wat dieper in de rubbers geduwd.

Het is wel een geisoleerde garagepoort, maar niet speciaal voor luchtdichtheid.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan