• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

binnendeur die afsluit als buitendeur (rubbers)

Lid geworden
6 jun 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
bestaan er binnendeuren die afsluiten zoals een buitendeur/raam, met een rubber dus.?

situatie:

deur tussen garage (inpandig) en keuken.

in de garage staat een sectionaalpoort. en ik heb hierover eens opgevangen dat deze niet zo goed luchtdicht zouden zijn, en daar wij gekozen hebben voor ventilatie systeem D (waar men verteld dat je best zo lucht dicht mogelijk bouwt, maak ik mij hierover een klein beetje zorgen.

is dit TE ver gedacht of is dit een terechte vraag ?

graag jullie mening hierover *pardon*
 

Donat

Actief Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
933
Waarderingsscore
40
Punten
28
Ik heb hetzelfde voor en heb binnendeuren aan de garage met rubber tochtstrips aan de kant van de deurkader en een valdorpel onderaan en vindt toch dat deze goed afsluiten. Ok perfect is dit nooit maar ik ben er tevreden van. Deuren komen van bij Nordex.

Let wel bij de blowerdoortest moeten alle binnendeuren open staan dus daarvoor had het niet veel nut.
 

thernals

Lid
Lid geworden
1 dec 2011
Berichten
320
Waarderingsscore
0
Punten
16
wil dat dan ook zeggen dat de garage luchtdicht is afgewerkt ten opzichte van keuken en omliggende muren ?

Anders gaat die "luchtdichte" deur geen effect hebben.

Wij hebben passiefwoning en om kosten te besparen werd de deur van passieve naar niet passieve kelder uitgevoerd als vensterdeur, nadeel is dat dit dan niet met een klink komt maar met een hendel die je moet openen en sluiten (voor de luchtdichtheid te garanderen), is dus minder ideaal voor zeer courant gebruik.

 

Atilla
 

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
600
Waarderingsscore
9
Punten
18
Ja dit bestaat: zoek in google maar eens op "luchtdichte binnendeuren". Andere oplossing is zoals door 'thernals' al aangehaald een buitendeur te plaatsen.

Over wat voor woning spreken we hier? Nieuwbouw of renovatie .

Behoort de garage tot het beschermd volume of niet? Indien niet: luchtdichte deur bij is ten zeerste aan te raden. Indien wel, valt je garage binnen de "te verluchten zone" van je ventilatiesysteem en moet je er voor zorgen dat je poort goed luchtdicht is en gebruik je een gewone binnendeur. De laatste manier van werken waar de garage binnen het beschermd volume zit, is zeer onlogisch in mijn ogen voor nieuwbouw en maakt het alleen maar moeilijker om een goed geïsoleerde en luchtdichte schil te bekomen.
 
Lid geworden
6 jun 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
levud:

het betreft een nieuwbouwwoning.

de garage valt NIET in het beschermd volume.

bedankt! hier kan ik wat mee !
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Je kan eens horen voor een akoestische deur.....is een gewone deur met een extra strip onderaan  ( een speciale...kaltefeind oid ) die afsluit als de deur dicht is en meestal zijn er ook speciale rubbers voorzien in de slaglatten rondom .
 
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
280
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als garage niet binnen beschermd volume is, waarom niet kijken voor een geïsoleerde buitendeur?
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Ik heb 'gewoon' een buitendeur tussen mijn garage en inkomhal.

Mijn garage valt ook buiten het beschermd volume. Deur heeft langs binnen t zelfde uitzicht als de voordeur die een beetje verder staat.
 
Lid geworden
7 aug 2015
Berichten
70
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is het voorzien van een buitendeur naar de kelder een optie om de blowerdoor resultaten te verbeteren of helpt dit enkel voor isolatie?

 

Situatie: kelder ligt buiten het bescehermd volume, de toegangsdeur ligt in de berging, binnen het beschermd volume.
 

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
600
Waarderingsscore
9
Punten
18
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Beruthiel

Is het voorzien van een buitendeur naar de kelder een optie om de blowerdoor resultaten te verbeteren of helpt dit enkel voor isolatie?

 

Situatie: kelder ligt buiten het bescehermd volume, de toegangsdeur ligt in de berging, binnen het beschermd volume.

 


Dat helpt zeker, maar een goede isolatie en luchtdichtheid zijn een combinatie van factoren. Als voorbeeld uw kelder: je kan daar een buitendeur insteken die op zichzelf goed afsluit, maar als uw trapgat niet mee geïsoleerd is en kieren en spleten niet zijn aangepakt dan kan je er evengoed een schilderdeur van 100€ insteken en er een worst voor leggen *wink*
 
Lid geworden
7 aug 2015
Berichten
70
Waarderingsscore
0
Punten
0
het muren rondom het trapgat worden toch alleszins al in Ytongblokken gemetst. Dat zal al helpen :)
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bij ons is heel de traphal naar de kelder ook in ytong uitgevoerd, de onderkant van de betontrap ge ik isoleren en alles goed luchtdicht maken. Uiteraard moet er dan een luchtdichte én isolerende deur komen voor de toegang naar de kelder...   Ik heb mij suf gezocht en vond enkel die dure deuren van decoene, 650€... Uiteindelijk de link gelegd naar buiten en waarom geen pvc buitendeur?? Opgezocht en momenteel ergens op 2de hands iets tegengekomen waar ik een nieuwe pvc achterdeur van 200x88cm kan krijgen met valdorpel, dubbele rubber dichting, valdorpel en geisoleerd sandwichpaneel voor 240€ incl sloten en krukken! Zal zeker voldoen denk ik, wel zit ik dan met een witte pvc deur in de berging.... Doen of niet?

Andere optie is om van scrap zelf een eigen geisoleerd opdek deurblad maken, rubbers voorzien en een valdorpel er in frezen... Maar dit lijkt me zo omslachtig en niet zo makkelijk. Een schrijnwerker kan dit wss ook voor mij maar dan zit ik vermoedelijk richting die 650€...
 

Goldilock

Lid
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
330
Waarderingsscore
13
Punten
18
@chingon

was er maar 1 pvc deur te koop of was dit een "handelaar" op 2ehands. Ik zit in dezelfde situatie. Je mag me altijd de gegevens even doorsturen.

Die de coene deuren had ik ook al gevoden...
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
Hier hangt een zogenaamde "buitendeur" in de inkomhal, naar de garage toe.

Zo abnormaal is dat toch niet? Sluit heel goed af en ja, is wit sandwichpaneel. Maar ons heeft dat (estethisch of anderzijds) nog nooit gestoord. Integendeel, draaiende wasmachine en droogkast zijn zelfs in de hal nooit hoorbaar (staan in de garage).

 

Ik denk dat dit meer courant gaat worden de komende jaren.

Wel je metser tijdig inlichten dat ie met ene dagkant moet metsen, zoals een buitendeur. Onze garagemuur is ook geïsoleerd naar het huis toe (dus dubbele muur).

 
 
Lid geworden
7 aug 2015
Berichten
70
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goeie tip ivm die dagkant! Merci... ik heb direct mijne metser gemaild ;-)
 

Goldilock

Lid
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
330
Waarderingsscore
13
Punten
18
en als je nu geen dagkant hebt (zoals in ons geval), kan je zo een buitendeur dan wel nog deftig/stevig plaatsen?
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Poeh, ik hoop dat ik er toch met rubbers uit ga komen. Best lastig allemaal.
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
@Goldilock: is een handelaar ja, als je pvc buitendeur intikt op 2ehands.be dan vind je hem wel :)

 

 
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Goldilock

en als je nu geen dagkant hebt (zoals in ons geval), kan je zo een buitendeur dan wel nog deftig/stevig plaatsen?

Ja hoor, dat gaat. Vraagt alleen iets meer dnekwekr van de ramenboer. Dus als je het kan vermijden, waarom niet? ;-)
 

PersonX

Lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Berichten
250
Waarderingsscore
2
Punten
18
Als je kelder binnen de geisoleerde schil zit heeft een luchtdichte kelderdeur wat betreft de theoretische EPB berekening geen enkele invloed. Zoals al gemeld moet de deur dan open tijdens blowerdoor.

Bij mij zit de kelder buiten de geisoleerde schil.

Ik neem een Klima deur van nordex (zit een laagje isolatie in) met een valdorpel en bijkomende rubbers in de zijkanten.

Als je  googeld naar luchtdichte binnendeur kom je op een site die zelfs zo een soort deuren voor passiefwoning verkopen.

Zorg er best wel voor dat je geen sleutelgat hebt in die binnendeur want natuurlijk niet goed voor de luchtdichting.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan