• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Binnenafwerking dak

kim77

Lid
Lid geworden
1 jan 2010
Waarderingsscore
12
Punten
18
Stel dat ik mijn dak isoleer met isolatieplaten die ik tegen de kepers bevestig. Als binnenafwerking wil ik gipsplaten tegen de isolatieplaten bevestigen en dan mooi afwerken. Hoe doe ik dat het beste?
- Moet ik dan eerst een lattenwerk tegen de isolatieplaten maken? En hoe bevestig ik die latten op de isolatieplaten want ik zie de kepers niet meer zitten dan?
- Kan ik gipsplaten tegen isolatieplaten kleven? Ik neem aan dat dit not done is...
- Andere manieren?

Heb wat proberen te zoeken via google maar vaak zie je in de fimpjes hoe ze het dak isoleren met platen maar dan stopt het. Hoe je dat dan verder mooi kan afwerken met gipsplaten vind ik niet meteen terug. Dus alle tips zijn welkom ;-)

boran

Gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Waarderingsscore
240
Punten
63
Als je tijdens het plaatsen van je isolatie aanduid op de isolatie waar je kepers zitten kan je vervolgens een lattenwerk aanbrengen met lange schroeven door de isolatie tot in de kepers.

Plaats je ook iets tussen de kepers? want een luchtspouw tussen onderdak en isolatie is niet aangeraden.

kim77

Lid
Lid geworden
1 jan 2010
Waarderingsscore
12
Punten
18
Boran, ja daar komt glaswol tussen ;-)

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Waarderingsscore
285
Punten
63
Je hebt ook PUR platen waarop al gipskarton is aangebracht.

De discussie waarom PUR slecht (niet de beste oplossing) is voor een hellend dak laat ik even in het midden. Dat wordt al in elke topic besproken...

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan