Bijverwarmen in badkamer

Lid geworden
12 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wil eens wat meningen horen over bij-verwarmingen in de badkamer;..

Wij hebben nu zo een convectortje met een ventilator als staand model.

Ik vroeg me af of zo een straler beter werkt? http://www.hermeselectronics.nl/product ... x-irx200n/

Kan dat op een korte tijd een badkamer verwarmen?

Ik wil sowieso een wandmodel dat ik boven de spiegel kan monteren...

Bedankt alvast

Lid geworden
18 dec 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste, dit is een ir-straler. Het effect zal zijn dat u direct warmte gaat voelen. Maar dit zal niet uw badkamer opwarmen.

Dus wilt u uw badkamer op temperatuur hebben, zal u moeten kijken naar een elektrisch vuur. U moet anders eens opzoeken

naar de werking van ir-stralen, dit zal u dan duidelijk worden.

Lid geworden
13 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook zo'n IR-stralerke staan in onze badkamer.

Wat ons betreft perfect voor zijn doeleinden.

Je zet hem aan en binnen de 10 seconden 'voelt' het al een stuk warmer in de badkamer.

Maar zoals yellowsnow meegeeft, warmt dit de badkamer niet echt op. Als je hem uitzet is het wordt je onmiddelijk terug te gewone temperatur gewaar. (maar dan ben je de badkamer natuurlijk al uit)

Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben op zoek naar een warmeluchtblazer voor boven de badkamerdeur met afstandsbediening, doch vind enkel toestellen van 30 à 60 € in gamma, Brico enz.

Zou liever een degelijker toestel hebben kent er iemand merken die dit in hun assortiment hebben ?

Lid geworden
28 nov 2006
Waarderingsscore
1
Punten
18
Wij hebben ook zo'n dingetje met stralingswarmte.

Dit voldoet zeker en vast maar jammer genoeg vergeten we het soms terug af te leggen, net zoals met onze kleine elektrische bijverwarmingselementen.

Nu is mijn vraag of er een goed en gemakkelijk systeem bestaat om deze 15 minuten aan te leggen en om ze nadien automatisch te laten afslaan?

Uiteraard bestaan er zo'n spullen om rechtstreeks op het stopcontact te zetten waar je dan het uur enzo kan instellen maar dat heeft ook beperkingen.

Ik wil gewoon een mogelijkheid hebben om (bv met een druk op de knop en daarna een druk op het toestel) 15 minuten stroom te hebben en dan gedaan. Zo'n beetje zoals een verlichting op de gang die na 5 minuten uitslaat....

Hopelijk was mijn uitleg voldoende?

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
36
Testedoene wrote:
Wij hebben ook zo'n dingetje met stralingswarmte.

Dit voldoet zeker en vast maar jammer genoeg vergeten we het soms terug af te leggen, net zoals met onze kleine elektrische bijverwarmingselementen.

Nu is mijn vraag of er een goed en gemakkelijk systeem bestaat om deze 15 minuten aan te leggen en om ze nadien automatisch te laten afslaan?

Uiteraard bestaan er zo'n spullen om rechtstreeks op het stopcontact te zetten waar je dan het uur enzo kan instellen maar dat heeft ook beperkingen.

Ik wil gewoon een mogelijkheid hebben om (bv met een druk op de knop en daarna een druk op het toestel) 15 minuten stroom te hebben en dan gedaan. Zo'n beetje zoals een verlichting op de gang die na 5 minuten uitslaat....

Hopelijk was mijn uitleg voldoende?

Heb je teleruptoren, want dan lijkt me zoiets wel mogelijk => drukknop stuurt via de kast een stopcontact aan, in de kast steekt ook een timer.

Bovenaan