(Bijna) geen warm water meer uit Elektrische boiler

Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Na de vervanging van de magnesiumanode en alles terug gekoppeld te hebben is er bijna geen druk meer op het warm water. Talloze pogingen om de koppeling te doen met kraan open/toe, nog extra spuien (overdrukkraan op elektrische boiler) openen/sluiten brengen geen beterschap. Momenteel is de straal nog nauwelijks een ijzerdraad dik. Wat dient er te gebeuren om dit te verhelpen???

Dit probleem doet zich voor bij twee kranen (bad + lavabo) en niet bij de koudwatertoevoer dus er is niets verstopt aan de kranen.

Een mogelijkheid om uit te sluiten dat de leidingen zelf niet verstopt zijn geraakt zou zijn om met een tuinslang water te spuiten door de warmwaterleiding, te vertrekken aan de aansluiting van de boiler. Maar dit wil ik eigenlijk vermijden omdat de tuinslang gewoonlijk met grondwater wordt gebruikt. Kan dit eigenlijk (veel) kwaad? Ook om met grondwater zelf door de leidingen te spuiten?

Maar toch vermoed ik dat het eerder te maken heeft met druk en volgorde van aansluiten, kranen open/toe. Bij een vorige anodevervanging heb ik dat probleem trouwens niet gehad en herinner me niet toen iets speciaals (niet) gedaan te hebben.

Heeft iemand een idee wat hier fout gaat???

Bovenaan