• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bijkomende zekeringkast plaatsen

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Waarderingsscore
3
Punten
18
Kan er iemand me hier melden hoe je in grote lijnen een bijkomende zekeringkast moet of mag aansluiten volgens de AREI regels

Mvg, Vic

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
1.912
Punten
113
De vraag is nogal vaag en algemeen. Waarop doel je concreet.
Je voorziet een hoofdstroombaan van de hoofdkast naar de stroomafwaartse kast. De kabel moet beveiligd zijn. Ook moet de vermogenverdeling in de stroomafwaartse kast beschermd zijn tegen overbelasting.
...

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.242
Punten
113
In bestaande kast een nieuwe automaat zetten, hierop nieuwe kabel naar nieuwe verdeelkast verbinden
nieuwe verdeelkast opbouwen zoals het hoort, op kop 1 schakelaar of automaat of diff waar je alles in 1 keer kan mee uitschakelen

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Waarderingsscore
3
Punten
18
Dank voor jullie reacties. Het antwoord van Stefan is wat ik bedoelde. Nog een klein vraagje in de hoofdkast een extra automaat, deze automaat aansluiten na de hoofd differentieel van de hoofdkast, of ervoor als ik in de nieuwe kast een differentieel plaats?

Laatst bewerkt:

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Waarderingsscore
986
Punten
113
Dank voor jullie reacties. Het antwoord van Stefan is wat ik bedoelde. Nog een klein vraagje in de hoofdkast een extra automaat, deze automaat aansluiten na de hoofd differentieel van de hoofdkast, of ervoor als ik in de nieuwe kast een differentieel plaats?
nee na de diff aansluiten

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.028
Punten
113
Discostu gaf eigenlijk net hetzelfde antwoord als stefan...

gvo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
487
Punten
63
Kleine bemerking : het is niet duidelijk uit je bericht waar de extra zekeringskast komt. Als ze op enige afstand van de eerste komt : zie eerdere antwoorden. Als ze vlakbij komt (ik dacht officieel binnen de drie meter kabellengte, maar men mag me gerust corrigeren), dan telt het als een uitbreiding van de eerste kast en moet je geen vertrek voorzien in de basiskast, maar gewoon aftakken van je verdeelrails ( dus stroomafwaarts van de diff).

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Waarderingsscore
3
Punten
18
Dank voor de reacties. Mag men als uitbreiding bij men initiële vraag, ook als men de vermelde regels in acht neemt van een tweede naar een derde zekeringkast gaan? Of dient men telkens van de hoofdkast te vertrekken? Of zijn meer dan 2 kast(jes) niet toegestaan?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan