bijisoleren van kamer onder dak voor kinderkamer

Lid geworden
12 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb hier wat zitten zoeken maar er is zoveel verschillende informatie dat ik het bos allang niet meer zie door de bomen.

Ik zoek info over welk type isolatie ik moet gebruiken. Ik moet helaas ook sterk op he budget letten...

Ik moet dus in een oud huis, dat al deels gerenoveerd is, in een kamer onder het dak de kinderkamer maken.

Die kamer is al door de vorige bewoner als kinderkamer gebruikt. Ik vind de kamer toch wat koud om zo te laten... en ik moet sowieso de ganse afwerking herdoen wegens heel slecht uitgevoerd...

De hellende kanten zijn al geisoleerd met 6 cm rotswol/glaswol met van die flensmatten op rol. Afwerking met gyproc

De muur grenzend aan de binnenkant zou ik niet isoleren.

De tipgevel is een buitenmuur en dat is zover ik weet gewoon volle steen met pleister aan de binnenkant.

De vloer is geïsoleerd met ca 10 cm argex-korrels met daarboven valse vloer met laminaat erop.

Ik wil de vloer ophogen om een ambetante trap weg te werken. Zou ik in mijn valse vloer nog wat bij isoleren ?? Of is dat dubbelop?

Bij de hellende kanten en de tipgevel dacht ik een valse wand te plaatsen en daar dan Rockwool Delta 212 in te steken en weer af te werken met gyproc.

Is dat OK? Of maak ik hier een domme fout?

Welke type isolatie neem ik best? I

k moet rekening houden met het feit dat ik een centimeter of 8 mag vooruitkomen t.o.v. de bestaande muren omwille van leidingen en radiator.

alvast bedankt

Bovenaan