• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bijgeplaatste voedingen/relais via blote VOB-draden vanuit zekeringkast afgekeurd

Lid geworden
13 jul 2023
Waarderingsscore
1
Punten
1
Hallo allemaal,

Ik heb recent een appartement gekocht waar naast de zekeringkast nog voedingen + relais zijn bijgeplaatst (om veluxen aan te sturen via domotica). Echter hangen deze gewoon op de muur en zijn de VOB draden hier bloot vanuit de zekeringkast geleid. Dit werd door de keurder voor verkoop afgekeurd omdat deze beter beschermd moeten worden.

De voedingen zijn nogal groot en ook het omhulsel is niet echt geschikt om de VOB draden ergens af te schermen. Hoe kan ik het best oplossen dat deze installatie conform is? De relais kunnen nog wel in een standaard zekeringkast volgens mij. Maar voor de voedingen heb ik geen idee. Ik heb een foto in bijlage geplaatst.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• kast.jpg
    kast.jpg
    142,3 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
2.199
Punten
113
De draden zou je kunnen vervangen door bijvoorbeeld deze:
Maar dat heb je alsnog risico op rechtstreekse aanraking van de klemmen zelf.
Best dus gewoon alles integraal in een kast.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan