• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Bij-isoleren op rotswol met spijkerflens

Lid geworden
5 apr 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

We hebben een huis gekocht waarin tussen de balken van het hellend dak rotswol is geplaatst van 12 cm met spijkerflens die geniet is in de houten balken. Hierin zitten wel wat scheuren/gaten/wat losgekomen e.d.
We willen echter nog meer isoleren met glaswol/rotswol. Hoe moet dit het best gedaan worden?

Kan ik een laag glaswol tegen de spijkerflenzen aanleggen en dit dan uiteindelijk afwerken met een dampdicht scherm?
Zo ja, moet ik de spijkerflens ivm condens e.d, doorprikken meer dampopen maken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bouwinfome

Nieuw Lid
Lid geworden
5 jan 2020
Waarderingsscore
0
Punten
6
Deze kan ook nuttig zijn. spijkerflens te doorsnijden

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Eruit halen en opvullen met een cellulose en deftig dampscherm.
spijkerflens is zo “old school”

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.003
Punten
113
Eruit halen en opvullen met een cellulose en deftig dampscherm.
spijkerflens is zo “old school”
Den oude kasseiweg in Tongeren bestaat ook nog steeds...

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
505
Punten
113
Maar die kasseiwegen hebben wel veel minder onderhoud nodig dan die autosnelwegen ;)

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Maar die kasseiwegen hebben wel veel minder onderhoud nodig dan die autosnelwegen ;)
Als er iets is dat onderhoud nodig heeft, dan zijn het wel die flensdekens.

Lid geworden
5 apr 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Cellulose kun je niet zelf aanbrengen. Ben op zoek naar een methode dat ik zelf kan doen.
Graag hoor ik wat tips en aanbevelingen op mijn oorspronkelijke vraag.

ebe

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 jan 2015
Waarderingsscore
223
Punten
43
Cellulose kun je niet zelf aanbrengen. Ben op zoek naar een methode dat ik zelf kan doen.
Graag hoor ik wat tips en aanbevelingen op mijn oorspronkelijke vraag.
Cellulose kan je wel zelf aanbrengen hoor. Ik heb het zelf ook gedaan. Inblaasmachine huren en hop. Eerst wel een vezelversterkt dampscherm aanbrengen uiteraard, type intello plus.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan