Bewijsstukken belastingvermindering

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
312
Punten
83
Beste,

Ik kan in mijn personenbelasting enkele zaken inbrengen ivm een verbouwing. Wat doe ik nu best? De bewijsstukken direct als bijlage toevoegen of wachten tot men erom vraagt?
Groeten,

fido.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.534
Punten
113
Als je electronisch indient kan je zelfs geen bewijsstukken meer indienen, dacht ik...

Staat er ook expliciet op dat je niets moet opsturen tot ze er om vragen.

EDIT: net gevraagd aan de ‘resident’ accountant: zelfstandigen moeten wel bepaalde zaken meesturen als bijlage, maar particulieren niets. Zij maken er zelfs een sport van om enkel het minimum minimorum op te sturen. Als ze meer willen moeten ze het maar vragen.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.761
Punten
113
en,

nooit originele stukken mee sturen,

kopiekes, kopiekes, kopiekes

of

zoals men schoonbroere dee, kopieke van een of ander attest  a5' ke uitvergroot tot een slordige A0

ze moesten het anders eens uit het oog verliezen.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.534
Punten
113
Dat wordt intussen digitaal doorgestuurd hoor luk...

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.761
Punten
113
zen dan ook al wat ouder 

en spreek over de jaren 90-95 

toen ne gsm nog zo'n halve telefoonboek was en alleen diende voor te klappen en misschien een berichtje.

Maar het advies blijft, nooit originele afgeven.

Tommie1

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
165
Punten
63
Mijn ervaring is dat als je aftrekposten hebt, en je kan die makkelijk digitaal toevoegen, je dat beter doet. 

Vorig jaar had ik 2 giften gedaan, en er was er maar één automatisch ingevuld. De tweede heb ik dan aangegeven, en digitaal toegevoegd. 

Dit jaar heb ik de bewijzen van mijn dividenden ook meegestuurd. Dat is risicoloos, en vermijdt dat je nadien vertraging hebt bij de terugbetaling. 

In elk geval zijn dat posten waar geen discussie over mogelijk is, en enkel in mijn voordeel kunnen spelen. 

Bovenaan