• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bewakings

blacky

Lid
Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
15
Punten
18
Hallo,

Binnenkort als de verbouwing binnen gedaan zijn ga ik camera's plaatsen. 1 zal aan de zijkant van het huis komen en gericht zijn naar de poort aan de straatkant toe.
1 komt langs de straatkant rechts van ons huis om zo naar links gans ons huistoegang te filmen.
Nu loopt de rooilijn tot bijna vlak aan onze voorgevel.
Wat kan en wat kan niet volgens de wetgeving.
Wat moeten we doen? Vergunning? Melding? Kan iemand daar klacht tegen indienen? We zitten nog al met een moeilijke buur hij diende al een bezwaar in bij onze bouwaanvraag om een tuinhuis te zetten. De reden was omdat we de zon gingen afnemen van zijn serre. Ook had hij er iets op tegen omdat we eigenlijk verplicht zijn ons regenwater te laten infiltreren.
Moeilijke buur dus. Zijn andere buur heeft hij ook problemen mee.

de letter van de wet? openbaar terrein mag niet gefilmd worden. (iemand anders zijn prive terrein ook niet uiteraard).
de geest van de wet? Zolang het niet te gortig wordt en niemand klaagt is er gene probleem.

Anekdote: Na een (poging tot)inbraak bij ons is de politie zelf bij de buren geweest om eventuele camerabeelden te bekijken die het openbaar terrein filmden...

Ok maar moet ik een melding doen op de gemeente dat ik de camera's plaats.

Nee, niet via de gemeente. Registratie moet online gebeuren.
Lees gerust eens het hele rubriekje ivm cameras, dan ben je op de hoogte als de buur lastig zou doen weet je wat je rechten en plichten zijn.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan