• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bevestiging schaduwdoek op roofing

Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
17
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ik wil een schaduwdoek voor de slaapkamer raam bevestigen. De doek is een driehoek, dus 3 bevestiginspunten. 2 bevestigingen zijn "eenvoudig", namelijk in de muur naast de raam. De 3de hoek zou ik moeten vastmaken ergens op het plat dak onder de slaapkamer raam, waar roofing ligt. Intuïtief gezien lijkt eengat boren in de roofing me niet slim naar waterdichtheid toe. Bestaan hiervoor goeie oplossingen?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Of een betonblokske ballast (biggenrug bvb) op een rubbermat.

Wel opletten met zo'n zeil aan uw huis als er straks een super-cell over uw huis passeert.
Weet niet of 40kg beton dan genoeg is.
 

Onwetende doehetzelver

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 sep 2018
Berichten
560
Waarderingsscore
233
Punten
43
Of een betonblokske ballast (biggenrug bvb) op een rubbermat.

Wel opletten met zo'n zeil aan uw huis als er straks een super-cell over uw huis passeert.
Weet niet of 40kg beton dan genoeg is.
Afhankelijk van de kwaliteit van het doek / zeil zal eerder de zeilhoek losscheuren denk ik. Zelf gisteren twee soorten bevestigd. Als de ene gaat vliegen is het omdat de kabel ergens knapt. De andere... die scheurt gewoon los (flutdoekje van € 20) :)
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Haha, ja, omhoog zal de biggenrug niet gaan, maar ze zal misschien wel heen en weer schuiven, en dat is mogelijks niet wenselijk op roofing.
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Kijk eens bij Google hoe ze een valbeveiliging op een bitumendak monteren.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan