• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Betonvloer terras - bouwfout oplossen?

Lid geworden
22 jun 2021
Waarderingsscore
1
Punten
3
Beste

Wij zijn een oud huis aan het verbouwen. We hadden al gemerkt dat er heel wat vochtschade in de veranda zat (grond en muur). Bleek dat er vroeger een bouwfout is gebeurd; de betonplaat loopt van op het terras tot aan het huis (dus de veranda staat op dezelfde betonplaat, die is niet onderbroken). Gelukkig is dat wel het geval aan het huis zelf. Ondertussen is de veranda afgebroken en staat er een uitbouw. Die staat op een 20 CM verder naar achter dan de oorspronkelijke veranda en daar hebben we de ontstane 'greppel' opgevuld met petzuna. Wat al een heel deel aan vochtproblemen op de vloer heeft opgelost. Nu zijn we zo ver dat we het terras kunnen aanpakken. Hadden eerst gedacht om het volledige terras uit te breken, inclusief betonplaat. Maar die plaat is zeker 30 Cm dik (ja, je leest het goed, er kan een vrachtwagen op zonder te verzakken). Dus een vrij onbegonnen werkje. We hadden vervolgens het idee om ipv terras te tegelen, met gepolierd beton te werken en dat waterdicht te maken(laten doen). Is dit een optie?

Lid geworden
22 jun 2021
Waarderingsscore
1
Punten
3
O, een onderbreking net aan de uitbouw bleek helaas niet mogelijk. Die piste hadden wij ook bedacht

J-H

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2015
Waarderingsscore
101
Punten
43
terrasdragers met eronder epdm op het beton? hangt natuurlijk af van de opbouwhoogte.

Lid geworden
22 jun 2021
Waarderingsscore
1
Punten
3
Bedankt voor uw antwoord..we hebben niet veel ruimte (opbouwhoogte). Maar ik las me inderdaad in over tegelen op epdm en dat zou mogelijk zijn. Zal deze piste eens verder verkennen

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan