Beton storten fundering

Lid geworden
18 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Morgen ben ik van plan mijn beton te storten voor mijn fundering. Nu door dit geweldige weertje in België staat deze vol met water. Kan ik hierin gewoon storten? Duwt de beton het water naar boven?

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Water uitpompen en dan pas storten.

Als je maar zoveel kent van beton zou ik mijn beton laten gieten door een aannemer ...

Lid geworden
18 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb mijn fundering ook gestort in de regen als de sleuf niet heel vol water staat geen probleem.

Anders inderaad leeg pompen heb ook na het storten toegedekt met bouwfolie.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
780
Punten
113
Tom DB;1814042 wrote:
Water uitpompen en dan pas storten.

Als je maar zoveel kent van beton zou ik mijn beton laten gieten door een aannemer ...

rare opmerking

ik zou gewoon beton storten en water gaat wel bovendrijven

water op beton is beter om barsten te vermijden

daarom dat ze in de zomer folie op water over beton doen om niet TE SNEL uit te drogen

Lid geworden
13 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
das waar, nadat hij begint te harden

maar bij te veel water gaat hij wel ontmengen, en dan ist naar de boemel

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
780
Punten
113
harden begint in mixer al

om testen te doen vult met metalen bakken met beton en die gaan paar min later in een waterbak, om allemaal gelijkmatig te verharden, ...

Lid geworden
13 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik werk op de ku leuven en doe en op beton.

Dat is toch niet onze werkwijze. maar soit

Lid geworden
11 apr 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lucifersmatch;1814037 wrote:
Morgen ben ik van plan mijn beton te storten voor mijn fundering. Nu door dit geweldige weertje in België staat deze vol met water. Kan ik hierin gewoon storten? Duwt de beton het water naar boven?

Vol met water: dan zou ik er wat uitpompen.

Enkele cm's water kan volgens mijn intuitie geen kwaad, storten met pomp vertrekt van ene kant, dus het water wordt naar de andere kant weggedreven.

Lid geworden
18 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb het meeste water er uit proberen te pompen. Er stonden nog enkele centimeters water in maar dit vormde geen probleem hoor. De beton duwdeal het water gewoon naar boven. Geen aannemer nodig gehad dus heel wat geld uitgespaard ;)

kevin_

Nieuw Lid
Lid geworden
25 jan 2011
Waarderingsscore
1
Punten
8
Lucifersmatch;1815497 wrote:
Ik heb het meeste water er uit proberen te pompen. Er stonden nog enkele centimeters water in maar dit vormde geen probleem hoor. De beton duwdeal het water gewoon naar boven. Geen aannemer nodig gehad dus heel wat geld uitgespaard ;)

Deze week die beton toch niet gegoten zeker? Momenteel geen weer om beton te gieten.

Bovenaan