Beste verfmerk

bertarna

Actief Lid
Lid geworden
2 apr 2015
Waarderingsscore
75
Punten
28
Voor ons interieur ben ik op zoek naar goeie verf en primer.
Bedoeling is dat het vele jaren meegaat, goed afwasbaar, mat is en redelijk betaalbaar.
De ondergrond is pleister en Gyproc. 
De Gyproc is nog nooit geverfd en de pleister wel, deze is wel op vele plaatsen gerepareerd geweest om putjes en losse pleister weg te hebben.

Buiten heb ik enkele muren geverfd met Sikkens verf en het schrijnwerk met Sikkens olie, van dit merk ben ik zeer tevreden.
Zijn er verven die beter of even goed zijn als Sikkens en in dezelfde of goedkopere prijsklasse vallen?
In ons vorig huis de boven gedaan met Dulux, hiervan was ik minder tevreden, veel strepen.
De beneden met Levis en daarvan ook niet erg tevreden, ik denk 4 lagen wit en het was nog niet perfect.
Het grootste deel word in een wittint geverfd, welke kleurcode neem ik dan best om niet terug 4 lagen te moeten zetten?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.751
Punten
113
Professionele schilder inschakelen?
Voila, weer nen euro commissie in de pocket van de Regis en den Deco.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.786
Punten
113
Merk is 1, product en toepasbaarheid 2 ...
Levis verf van de DHZ is niet de Levis verf van bij verfspeciaalzaak a la Colora.
Zulke zaken staan je ook bij in verf en kleurkeuzes.

bertarna

Actief Lid
Lid geworden
2 apr 2015
Waarderingsscore
75
Punten
28
Mario_ zei:
Merk is 1, product en toepasbaarheid 2 ...
Levis verf van de DHZ is niet de Levis verf van bij verfspeciaalzaak a la Colora.
Zulke zaken staan je ook bij in verf en kleurkeuzes.

Weet ik, daarom dat ik ook de ondergrond en vereisten van de verf vermeld.
Naar een DHZ ga ik niet gaan, mijn gevelverf  en beits kwamen van verf.nl en ik was van plan daar terug te bestellen.
Ik had graag een gedacht gehad van welk merk en type ik best neem.

Regis07

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
413
Punten
83
Je geeft onvoldoende info over de schilderwerken om gericht te antwoorden.
Niet ieder verfmerk en -soort breng je niet op dezelfde manier aan.

bert2

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
107
Punten
43
Met Sikkens heb ik goede ervaringen. Sikkens heeft wel goede en heel goede verven. Die op verf.nl is volgens mij zeker in orde.

Ook met Optisilk van Colora goede ervaringen. Deze is nu wel vervangen door Boss-one Silk die ik nog niet geprobeerd heb. (ik vermoed dezelfde kwaliteit)

Regis07

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
413
Punten
83
bert2 zei:
...
Ook met Optisilk van Colora goede ervaringen. Deze is nu wel vervangen door Boss-one Silk die ik nog niet geprobeerd heb. (ik vermoed dezelfde kwaliteit)

Optisilk en Boss-one silk is zeker niet hetzelfde!
Boss-one is een éénpotsysteem.

Voor een toepassing van als afwerkingslaag met bv. de Optisilk had je eerst de primer.
Deze waren gekend onder de naam Topprim, Optiprim en Initioprim.
Deze primer zijn nu vervangen door één primer met de nieuwe naam Bossprim.
Dan afhankelijk de afwerkingslaag en toegepaste primer, was het met de Topsilk, Optisilk en de Initiosilk.

Heden heb je nog in dit sigment twee soorten afwerkingslagen, de  Bossfull of de Bossflow
Bossffull is enkel te verkrijgen in de mat en silk versie.
Bossflow is verkrijgbaar in de mat, silk en satijn versie.
Voor de afwerking met extra vereisten heb je heden de Boss-Hybride, Bolatex en Boss-touch

bertarna

Actief Lid
Lid geworden
2 apr 2015
Waarderingsscore
75
Punten
28
Regis07 zei:
Je geeft onvoldoende info over de schilderwerken om gericht te antwoorden.
Niet ieder verfmerk en -soort breng je niet op dezelfde manier aan.

Welke info moet er nog zijn?
Gepleisterde en Gyproc muren, nog niet behandeld, in niet vochtige ruimtes.

bertarna

Actief Lid
Lid geworden
2 apr 2015
Waarderingsscore
75
Punten
28
Boss zouden we nemen voor de accentmuren, om alles in Boss te doen komt het veel te duur

Regis07

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
413
Punten
83
Uw commentaar op de Boss Paints verf is onterecht en misplaatst uit uw onwetendheid of gebrek aan kennis van het verfmerk.
Weinig merken kunnen u een resultaat aanbieden in twee verflagen zoals Boss Paints het wel kan doen.

In uw starterstopic spreekt u van geschilderd pleisterwerk en nu is het onbehandeld.

bertarna

Actief Lid
Lid geworden
2 apr 2015
Waarderingsscore
75
Punten
28
Pleisterwerk is geverfd geweest, nu op vele plaatsen gerepareerd. Staat in startpost. Dus tenzij ik volgens u enkel de gerepareerde stukken anders anders moet behandelen noem ik het voor het gemak allemaal onbehandeld.

Mijn muren buiten die nog nooit geverfd waren met sikkens in  1 laag geverfd. Naar mijn mening perfect dekkend.  Mocht dit volgens u onmogelijk zijn post ik morgen graag een foto. Ons vorig huis ook geverfd met sikkens in 1 laag.

En ik zeg nergens dat boss slecht is, alleen te duur om heel het huis mee te verven. 

bertarna

Actief Lid
Lid geworden
2 apr 2015
Waarderingsscore
75
Punten
28
Nog meer info die u moet hebben? Of moet het volgens u sowieso met Boss worden geverfd?
Zo ja, welk type?

Lid geworden
2 dec 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij hebben geschilderd met Bossflow en Boss-One.
Hadden een muur  in het huis waar rode grafitti op zat en was met 2 lagen gedekt (wit, RAL 9016).

bertarna

Actief Lid
Lid geworden
2 apr 2015
Waarderingsscore
75
Punten
28
Dus de voorkeur gaat hier naar Boss?
Nog andere mensen ervaring met Boss of andere merken?

Bovenaan