• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

beste keus uit gascondensatie-ketels

Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



graag jullie advies omtrent de beste keuze uit volgende gascondensatieketels (combinaties):

1) junkers: Cerapur TOP 35 ZWBR met storamaxx 75liter boiler

2) vitodens 200 + boiler 120 liter

3) vitodens 300 + boiler 120 liter (meerprijs 500€ tov vitodens 200)

4) vitodens 333 (meerprijs van 570€ tov vitodens 200)



in onze woning gaan we 2 badkamers hebben (eentje met douche en 2 lavabo's en eentje met douche, bad en 2 lavabo's). Op termijn plannen we met 4 te zijn. Nu nog met zijn drietjes :lol: .



Graag jullie advies (eigenlijk los van de prijs)



thanks



Y
 
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
250
Waarderingsscore
0
Punten
0
ongetwijfeld de vitodens 300 + boiler 150ltr (kost maar 20€ meer dan die van 120ltr dacht ik...)



Ik vindt de Vitodens 300 , beter dan de 333 (superzuinig maar gevoelig)



Arie

Installateur
 
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ arie,



waar zit het verschil in naar jouw mening?

is het zinvol om naar een nog grotere boiler te gaan?



Y
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook opteren voor de Vitodens 300 + aparte boiler. Als er ooit is misloopt met één van de twee onderdelen dan moet je niet alles onmiddellijk vervangen. Dat is volgens mij wel het geval bij de Vitodens 333.



Er werdt me ook aangeraden voor een boiler van 160liter te kiezen ipv 120liter.



Uiteindelijk is het er eentje van 300liter geworden :D in combinatie met een zonneboiler.
 
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
333
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een Vitodens 300 staan plus boiler van 320 liter van het Oostenrijkse merk Solarfocus. Een bivalente boiler, wordt ook met zonnepanelen warm gehouden (op termijn, want de centen zijn nu op).



Fulaks
 
Lid geworden
31 aug 2006
Berichten
123
Waarderingsscore
0
Punten
0
arie wrote:
ongetwijfeld de vitodens 300 + boiler 150ltr (kost maar 20€ meer dan die van 120ltr dacht ik...)



Ik vindt de Vitodens 300 , beter dan de 333 (superzuinig maar gevoelig)



Arie

Installateur

Nog iemand die dit beaamt?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan