Bestaande garage renoveren of slopen? Nieuwe garage of carport in hout of metaalcontstructie?

Lid geworden
13 sep 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoi,

Een dilemma die al enige tijd leeft, maar we geraken er niet aan uit.

Daarom even hier de vraag.

Huidige situatie: dubbele garage (te renoveren of plat te smijten) met ertegenaan een onvergunde paardenstal die nu dient als berging (12 jaar oud en in goede staat)

Mogelijke opties:
1.We breken de onvergunde stal af en renoveren de garage = zeker asbest eraf, hout van het dak weet ik niet, en muren evt. beslaan met iets, en vloer verhogen met 6 cm (is nu met drempel naar beneden, dus gelijk maken met de oprit)
2. We breken alles af en plaatsen carport met berging.
3. We breken alles af en plaatsen nieuwe garage
4. nieuwe toestand: hout of metaal gebruiken?

Wat is hier de beste prijs/kwaliteit verhouding?
We hebben al offertes van een situatie met carport en berging in hout en in metaal.
Maar de renovatie bedenken we nu pas, zou dit meer/minder kosten?

Alvast bedankt voor jullie input,
Samiya

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.317
Punten
113
Zonder de huidige situatie, de kost voor nieuw etc... te kennen, is hier geen antwoord op te geven.
Ik zou er wel meteen voor zorgen dat alles nadien geregulariseerd en/of vergund is.
Hout/metaal ... Ik zou dan voor de charme van hout kiezen. Maar als dat ergens in een verdoken hoek zit, is het esthetische dan weer minder van belang...
Keuzes zal je allemaal zelf moeten maken. Om dat te doen, kan je best offertes vragen om te kijken wat de kost is van renovatie.

Lid geworden
13 sep 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ja, uiteraard gaan we een bouwvergunning aanvragen voor eender welke keuze het wordt.
Bij wie moet ik zijn voor renovatie en bv. de bestaande muren afslaan met hout, is dat ook gewoon een bouwaannemer?
Of eerder een houtbewerker? En heb ik dan nog een dakwerker apart nodig en dus 2 offertes?

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
381
Punten
83
Hoe je het doet is geheel jouw keuze, of een algemene aannemer die alles voor je doet of je neemt voor elke klus een andere aannemer.
Persoonlijk zou ik voor de eerste optie gaan.

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
266
Punten
83
En waar moet dat paard naartoe?

Lid geworden
13 sep 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Fido, het paardje is 6 jaar geleden overleden aan ouderdom (33 jaar geworden).
Gezien ze sinds mijn 12 jaar bij me was, komt er geen ander paard meer...

Bovenaan