• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bescherming onder kachel nodig?

kv nr12

Lid
Lid geworden
12 apr 2010
Waarderingsscore
3
Punten
18
Zouden jullie een bescherming leggen onder deze kachel? De houten balken ga ik verwijderen natuurlijk.
Maar ik dacht aan eventueel een rubberen mat op maat van de poten gesneden, zodat die niet zichtbaar is maar toch bescherming biedt tegen voornamelijk vocht door het dweilen. En anderzijds wat bescherming tegen de druk op de tegels.
Of is dit niet nodig?
Bedankt.

Bijlagen

• kachel.jpg
    kachel.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 39
Hoe warm worden die poten na een avond stoken?
Die cactussen kun je er ook beter afhalen, of staat de kachel er alleen voor de sier?

Die cactussen gaan er natuurlijk af :D
Of erin ...
De kachel wordt binnenkort aangesloten, dus ook nog geen idee hoe warm de poten worden. Ik denk nu niet dat die zo heet zullen worden onderaan?
Eventueel glasblokjes, neopreenrubber blokjes o.i.d., maar ik vraag me af of dit wel nut heeft.
Een volledige plaat is lelijk en niet nodig gezien tegelvloer, dus indien nodig zou ik enkel iets onder de poten voorzien.

Laatst bewerkt:
arduin onder de poten?

Zouden jullie een bescherming leggen onder deze kachel? De houten balken ga ik verwijderen natuurlijk.
Maar ik dacht aan eventueel een rubberen mat op maat van de poten gesneden, zodat die niet zichtbaar is maar toch bescherming biedt tegen voornamelijk vocht door het dweilen. En anderzijds wat bescherming tegen de druk op de tegels.
Of is dit niet nodig?
Bedankt.
als je wil beschermen tegen druk dan moet je de oppervlakte uitbreiden.
Je hebt nu een puntbelasting en dat moet dan een plaat belasting worden.
Een rubbermatje op pootmaat gaat niets uithalen om de druk te verdelen.
Ook niet om te beschermen tegen poetswoede.

Neem een tegel in blauwe hardsteen of een ander materie en zet daar die kachel op

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan