• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bescheiden OB (9x9.6) in bosrijk gebied

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Enige tijd geleden hebben we een flink perceel grond aangekocht met een behoorlijk bosrijk karakter. Het perceel in 35 meter breed en 50 meter diep, en het plan is zo ver mogelijk naar achteren te bouwen.

Op die wijze bevindt de 'tuin' zich aan de voorzijde van het huis, en op het zuiden gericht.



We mogen hier maar heel beperkt op bouwen. Maximaal 100m2 bebouwd oppervlak, en een maximale hoogte van 7 meter. Om toch voldoende ruimte te realiseren zijn we van plan een volledige kelder te zetten, voor extra bergruimte, wasmachine, fitnessapparatuur, etc.



Ik werk als zelfstandige en wil mijn kantoor graag op de begane grond hebben.



De stijl van het huis laat zich misschien het best omschrijven als Engels landelijk, in ieder geval is daar de inspiratie opgedaan.



Volgende week gaan we het ontwerp verder bespreken met de ontwerper van het HSB, en om een beetje voorbereid te zijn heb ik een schetsje gemaakt van hoe wij ons de begane grond voorstellen. De verdieping voeg ik later toe.



We zijn eigenlijk wel behoorlijk tevreden met het ontwerp zo, afgezien van dat de ruimte beperkt is natuurlijk, maar dat is verder geen verrassing op deze oppervlakte.

Ik ben vooral benieuwd naar input van buitenstaanders om te zien of we ontzettend domme dingen bedacht hebben, en of er gewoon betere alternatieven denkbaar zijn.



Nog een linkje naar een pdf, is wat makkelijker lezen:

http://envisage.be/wp-content/uploads/2014/04/140430-BeganeGrond.pdf
 

Bijlagen

  • 140430-beganegrond.jpg
    140430-beganegrond.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 112
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Punten
0
Waarom die extra deur van voordeur naar hal?

En 5 deuren in uw hal, is dat niet van het goede te veel?
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
MaureenS;1931056 wrote:
Waarom die extra deur van voordeur naar hal?

En 5 deuren in uw hal, is dat niet van het goede te veel?



Men heeft oorspronkelijk een vestibule gepland. Dat is in Britse huisontwerpen misschien iets gebruikelijker dan hier. Ik heb in eerste instantie de vestibule nog in het plan gelaten, maar ben ook nog niet uit over de toegevoegde waarde.



Een hal is per definitie dacht ik een verzamelpunt van deuren? Wat zou u voorstellen aan deuren te laten vallen dan? De vestibule begrijp ik, maar in dat geval zit de voordeur direct in de hal, dus op aantal maakt dat geen verschil?



Ik heb er nog over gedacht de deur naar de keuken te laten vallen, en daar gewoon een opening te maken, maar mijn vrouw leek het dat er dan wellicht warmte verloren gaat naar boven, waar deze niet nodig is.
 

turboke

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
1.443
Waarderingsscore
433
Punten
83
- Als u een grote kelder heeft, waarom dan die technical room? of is dat een grote technische koker ofzo?

- WC van 3m lang lijkt me wat nutteloos.

Maak dat 2 meter met die "technical room" er net achter en je wint een meter in de berging.

- de living is smal, daar gaat u spijt van krijgen denk ik.

Voorstel: toilet tegen de voorgevel, deur van de bureau daar vlak naast en deur naar de keuken weg en u kan de hele hall halveren in breedte en de living een meter breder maken. Het gaat veel minder ruimtelijk gevoel geven natuurlijk, maar nuttig zijn al die m² niet, het is allemaal gang waar u toch geen kast of kapstok kan zetten behalve net naast de deur naar de inkom.

- Dat inkomhalletje lijkt me weinig nuttig, als je dat uitsprongetje in je voorgevel per se wil, laat dan de deur naar de hall weg, en maak het iets breeder, dan kan je tenminste nog een vestiairekast zetten.

- Ontvangt u klanten op uw bureau? anders kan je eventueel de bureau in de leefruimte integreren, minder muren betekent efficiënter gebruik van je vierkante meters, als je natuurlijk veel dossierkasten wilt zetten bvb is een bureau apart allicht wel nuttig.

- voorgevel is het zuiden? En je huis ligt vrij ver op je perceel? Leg dan je inkom aan de zijkant, dan kan je zowel de living als eetkamer aan de zuidkant leggen (het hele huis 90° draaien

- In het huidig ontwerp van de keuken zie ik geen ruimte voor een hoge kast of komt de koelkast tegen die technical room?

- Als je 100m² mag bouwen, waarom doe je dat dan niet? Nu bouw je maar 87m²

- neem die 40 cm in de breedte er nog bij en in de achterste helft van de woning maak je de berging breder, 1.9m is weinig, in de voorste helft maak je de living breder, tenzij je al het idee van de smallere gang hebt gevolgd dan is de extra 40cm misschien minder nuttig.

- maximum hoogte van 7m is dat kroonlijst of nokhoogte?
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Dat zijn bruikbare opmerkingen, dankjewel!



turboke;1931075 wrote:
- Als u een grote kelder heeft, waarom dan die technical room? of is dat een grote technische koker ofzo?

Meer richting een meterkast, waar ik eigenlijk ook de WTW van de douche en bijvoorbeeld de CV-ketel zou willen kunnen hangen. Tegelijkertijd dan ook een soort technische koker ja.



turboke;1931075 wrote:
- WC van 3m lang lijkt me wat nutteloos.

Maak dat 2 meter met die "technical room" er net achter en je wint een meter in de berging.

Ja, hebben we ook zo bekeken, wat jammer is, is dat je dan het raam in de WC verliest, en dat vinden we wel prettig, maar wellicht met een van je andere opmerkingen op te lossen.



turboke;1931075 wrote:
- de living is smal, daar gaat u spijt van krijgen denk ik.

Voorstel: toilet tegen de voorgevel, deur van de bureau daar vlak naast en deur naar de keuken weg en u kan de hele hall halveren in breedte en de living een meter breder maken. Het gaat veel minder ruimtelijk gevoel geven natuurlijk, maar nuttig zijn al die m² niet, het is allemaal gang waar u toch geen kast of kapstok kan zetten behalve net naast de deur naar de inkom.

Ik moet dit nog een paar keer lezen voor ik precies begrijp wat je bedoelt ben ik bang, maar ik zal het gaan proberen te schetsen.



turboke;1931075 wrote:
- Dat inkomhalletje lijkt me weinig nuttig, als je dat uitsprongetje in je voorgevel per se wil, laat dan de deur naar de hall weg, en maak het iets breeder, dan kan je tenminste nog een vestiairekast zetten.

Eens.



turboke;1931075 wrote:
- Ontvangt u klanten op uw bureau? anders kan je eventueel de bureau in de leefruimte integreren, minder muren betekent efficiënter gebruik van je vierkante meters, als je natuurlijk veel dossierkasten wilt zetten bvb is een bureau apart allicht wel nuttig.

Ik ontvang weinig klanten, maar afgeschermd kantoor is voor ons beiden een vereiste ;)



turboke;1931075 wrote:
- voorgevel is het zuiden? En je huis ligt vrij ver op je perceel? Leg dan je inkom aan de zijkant, dan kan je zowel de living als eetkamer aan de zuidkant leggen (het hele huis 90° draaien)

Goed idee.



turboke;1931075 wrote:
- In het huidig ontwerp van de keuken zie ik geen ruimte voor een hoge kast of komt de koelkast tegen die technical room?

Die staat nu inderdaad aan de rechterkant tegen de Technical Room.



turboke;1931075 wrote:
- Als je 100m² mag bouwen, waarom doe je dat dan niet? Nu bouw je maar 87m²

Dat heeft wat met het bestaande ontwerp te maken. Verruimen is wel een optie, maar dat is wat afhankelijk van de kosten.



turboke;1931075 wrote:
- neem die 40 cm in de breedte er nog bij en in de achterste helft van de woning maak je de berging breder, 1.9m is weinig, in de voorste helft maak je de living breder, tenzij je al het idee van de smallere gang hebt gevolgd dan is de extra 40cm misschien minder nuttig.

- maximum hoogte van 7m is dat kroonlijst of nokhoogte?

De utility room is niet echt een berging he. Daarvoor had ik in feite de kelder in gedachten. Het is meer bedoeld al een bijkeuken. Een extra stukje keuken uit het zicht voor m'n lief, plaats voor extra vaatwasser, etc. Daarvan had ik tot nu toe niet het gevoel dat het klein was.

De 7 meter is nokhoogte.
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
turboke;1931075 wrote:
- de living is smal, daar gaat u spijt van krijgen denk ik.

Voorstel: toilet tegen de voorgevel, deur van de bureau daar vlak naast en deur naar de keuken weg en u kan de hele hall halveren in breedte en de living een meter breder maken. Het gaat veel minder ruimtelijk gevoel geven natuurlijk, maar nuttig zijn al die m² niet, het is allemaal gang waar u toch geen kast of kapstok kan zetten behalve net naast de deur naar de inkom.



OK, ik begrijp nu wat je bedoelt. Briljant idee, serieus, maar ik geloof niet dat ik er happy mee zou zijn. Het geeft wel een heel aparte compacte hal.

Het maakt wél optimaal gebruik van de ruimte op die manier!

Wat eigenlijk voor ons een groter issue is, is dat op deze manier ook de symmetrie verdwijnt, of dat we openslaande deuren vanuit de WC naar de tuin gaan hebben, maar dat is een beetje vreemd :D
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
De worsteling met de beperkte ruimte is goed te zien. Enerzijds is geprobeerd alle woonwensen in de ruimte te proppen waardoor vrijwel alle kamers net te klein zijn en anderzijds zijn sommige ruimtes groter dan noodzakelijk (wc, zitkamer en hal).



Zoals gewoonlijk begint het indelingsprobleem met teveel woonwensen en daarbij een slecht geplaatste trap in de hal waardoor 2 verkeersroutes ontstaan rondom de trap (hal-keuken en hal-zitkamer-eetkamer-keuken).



Hierboven is terecht opgemerkt dat de zitkamer te smal is. Dit is vooral omdat de zithoek ook verkeersfunctie heeft. Zonder die doorgang zou het nog wel kunnen. Wel is de zithoek te lang voor de beperkte breedte en hier zit dan ook een deel van de onbenutte ruimte. De eetkamer is duidelijk te klein met de slechts 4 stoelentafel tegen de muur geschoven. Ook vormt de eetkamer samen met de keuken opnieuw een langwerpige en smalle ruimte. De wasplaats is te klein zodat die maar eenzijdig gebruikt kan worden en vooral (alweer) verkeersruimte is. De WC is bijzonder lang en smal met de deur op de smalle wand. De hal zou veel kleiner kunnen als niet om de trap gelopen hoeft te worden, opnieuw onnodige verkeersruimte. Alleen het kantoor lijkt mij goed van vorm en aantrekkelijk geplaatst op de zuidgevel, zeker als je daar de hele dag doorbrengt.



Mijn advies: begin opnieuw en dan eerst de trap zo plaatsen dat je er niet tweezijdig omheen kunt lopen, scheelt je zo 5m² vloeroppervlakte.



121budf.jpg
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Bedankt, ik begrijp wat zowel jij als Turboke bedoelen.



Het is inderdaad een kwestie van teveel willen op een kleine ruimte. Ik ga jullie advies ter harte nemen en in ieder geval uitwerken in een ontwerp, om te zien of dat ook voor m'n lief een acceptabel alternatief biedt.



Voor de wasruimte begrijp ik alleen niet zo goed wat men daar meer aan ruimte nodig zou hebben. Het heeft een dubbele functie, achterinkom/uitgang en een extra stukje keuken voor het vuile werk. Heeft men daar daadwerkelijk meer ruimte nodig? Wat doet men daar verder zoal dan? Wasmachine en droger komen overigens in de kelder, niet in de wasruimte.



[EDIT]

Ah, bedankt, ik zie nu je schets. Dat is ook een leuk idee ja! Ga ik ook nog wat mee proberen.

[/EDIT]
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
aartwessels;1931183 wrote:
Voor de wasruimte begrijp ik alleen niet zo goed wat men daar meer aan ruimte nodig zou hebben. Het heeft een dubbele functie, achterinkom/uitgang en een extra stukje keuken voor het vuile werk. Heeft men daar daadwerkelijk meer ruimte nodig? Wat doet men daar verder zoal dan? Wasmachine en droger komen overigens in de kelder, niet in de wasruimte.



Die achterinkom neemt relatief veel ruimte in beslag omdat de verkeersruimte eenzijdig gebruikt wordt. Zoals je kunt zien in mijn schets is die ruimte veel beter te benutten. Voor een achterinkom is het bijvoorbeeld zeer praktisch om naast de "vuile keuken" voldoende ruimte te hebben voor het opbergen van allerlei zaken zoals schoenen, laarzen, regenkleding, jassen, stofzuiger, schoonmaakmiddelen, voorraden etenswaren en dranken, maar ook voor zaken als tuinstoelen, parasol, afvalbakken (glas, blik, papier, klein chemisch afval, tetrapakken, plastic verpakkingen). Zeg maar al die dingen die je wel wilt opbergen maar waarvoor je niet telkens naar de kelder wilt lopen.



Verder kan die extra wand gebruikt worden om de tellers, gaswandketel en boiler te plaatsen zodat je zeer korte warmwaterleidingen nodig hebt naar de spoelbakken. Als je daarboven de badkamer plaats is ook die warmwaterleiding kort. Afvoeren en eventuele douche-WTW kunnen eenvoudiger geplaatst worden.
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
archiklusser;1931223 wrote:
aartwessels;1931183 wrote:
Voor de wasruimte begrijp ik alleen niet zo goed wat men daar meer aan ruimte nodig zou hebben. Het heeft een dubbele functie, achterinkom/uitgang en een extra stukje keuken voor het vuile werk. Heeft men daar daadwerkelijk meer ruimte nodig? Wat doet men daar verder zoal dan? Wasmachine en droger komen overigens in de kelder, niet in de wasruimte.



Die achterinkom neemt relatief veel ruimte in beslag omdat de verkeersruimte eenzijdig gebruikt wordt. Zoals je kunt zien in mijn schets is die ruimte veel beter te benutten. Voor een achterinkom is het bijvoorbeeld zeer praktisch om naast de "vuile keuken" voldoende ruimte te hebben voor het opbergen van allerlei zaken zoals schoenen, laarzen, regenkleding, jassen, stofzuiger, schoonmaakmiddelen, voorraden etenswaren en dranken, maar ook voor zaken als tuinstoelen, parasol, afvalbakken (glas, blik, papier, klein chemisch afval, tetrapakken, plastic verpakkingen). Zeg maar al die dingen die je wel wilt opbergen maar waarvoor je niet telkens naar de kelder wilt lopen.



Verder kan die extra wand gebruikt worden om de tellers, gaswandketel en boiler te plaatsen zodat je zeer korte warmwaterleidingen nodig hebt naar de spoelbakken. Als je daarboven de badkamer plaats is ook die warmwaterleiding kort. Afvoeren en eventuele douche-WTW kunnen eenvoudiger geplaatst worden.



Bedankt, heldere uitleg.



De ruimte in de utility room gebruiken voor plaatsen van de gaswandketel en boiler, etc. is een goed idee. Ik begrijp nu waarom je die zo breed voorstelt.

Wat je bij je schets niet kon weten (mijn fout, heb natuurlijk nog niet alle informatie gegeven) is dat de trap op die plek voor de bovenverdieping niet gaat werken. De trap loopt weliswaar in de juiste richting voor het zadeldak, maar de vanaf de overloop gaat er dan teveel ruimte verloren om nuttige kamers te kunnen maken.



Maar maakt ook niet uit, wat je gedaan hebt is precies wat ik zocht, ideeën die mij 'out-of-the-box' laten denken, en dat helpt!
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
aartwessels;1931242 wrote:
De trap loopt weliswaar in de juiste richting voor het zadeldak, maar de vanaf de overloop gaat er dan teveel ruimte verloren om nuttige kamers te kunnen maken.



Dat is waar, ik heb het even geprobeerd maar je houdt nauwelijks nuttige kamers over met zoveel ruimteverlies.



bipe9y.jpg
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Ik heb natuurlijk niet alle adviezen kunnen verwerken, maar ben toch op iets nieuws uitgekomen.

Ja, ik begrijp dat ik de utility room nog steeds een bepekt bruikbare ruimte heb gemaakt. Misschien dat daar met de inrichting ook nog iets mee te verbeteren is. De hoek achterin de utility room heb ik nu voorzien voor de gaswandketel, boiler, etc. De nis wordt gebruikt om de koelkast te plaatsen.



Ik heb de hal dus verkleind, de WC verplaatst (geen raam meer helaas). Hierdoor heb ik de woonkamer kunnen verbreden.



Door aan de keuken een en ander te draaien heb ik volgens mij een stuk ruimere keuken gerealiseerd.



Ik twijfel wel of m'n kantoor ruim genoeg is, maar dat is misschien een kwestie van slim inrichten. Het bureau dat nu ingetekend is is 230cm lang. Ter vergelijk: Ik zit nu in m'n kantoor te werken op een bureau van 150cm.



In de schets hieronder heb ik ook de grove schets van de bovenverdieping bijgevoegd. Boven in feite een master bedroom, een gastenkamer en een hobbykamer.

Beide slaapkamers krijgen een en-suite. Verder beperkt nog wat bergruimte. De lege ruimte tegenover de trap zorgt via een velux voor daglicht.



Hobbykamer, en-suite1 en en-suite2 worden ook voorzien van velux. De master bedroom en gastenkamer worden voorzien van dakkapel.





55fotc.png
 

Bijlagen

  • 140501 - Alternatief ontwerp 2 - Huybergsebaan 190, Essen.jpg
    140501 - Alternatief ontwerp 2 - Huybergsebaan 190, Essen.jpg
    16 KB · Weergaven: 27
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze living is ook niet super breed (3.88), maar breed genoeg. Ik ken mensen die hun living 3,60 breed hebben. In mijn ogen is dat breed genoeg :)
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Lisavb;1932510 wrote:
Onze living is ook niet super breed (3.88 ), maar breed genoeg. Ik ken mensen die hun living 3,60 breed hebben. In mijn ogen is dat breed genoeg :)



Ik denk ook dat het voldoende kan zijn, maar ik begrijp wel dat het 'krap' is als er ook nog circulatieverkeer is. Wel fijn om te horen dat het daadwerkelijk realistisch is :)



We hebben momenteel een living van 9 op 7, dus het is sowieso was moeilijk voorstellen. Af en toe zijn we maar wat ruimtes aan het afmeten in de huidige living om te zien wat het formaat is :)
 

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
36
Los van het feit dat ik je laatste poging een verschrikkelijk plan vind – sorry – tel ik 10 (of met wat fantasie 11) optredes naast je sanitaire cel. Dat is dus 1m80 of 1m98 hoogteverschil. Met een vloeropbouw van pakweg 30 cm (en dan schat ik héél laag) hou je dan een plafondhoogte van 1m50 a 1m68 over.



No worky.



De eerste poging had nog wel wat, alsook de 2e poging van Archiklusser. In kleine vierkantjes begon ik zelf altijd met een bordestrap centraal tegen een ‘verloren gevel’ om de overloopruimte te beperken, maar bon, ik ben dan ook maar een hobbyist...



Jimbo

(een uiterst belabberde dan nog)
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Jimbo;1932540 wrote:
Los van het feit dat ik je laatste poging een verschrikkelijk plan vind – sorry – tel ik 10 (of met wat fantasie 11) optredes naast je sanitaire cel. Dat is dus 1m80 of 1m98 hoogteverschil. Met een vloeropbouw van pakweg 30 cm (en dan schat ik héél laag) hou je dan een plafondhoogte van 1m50 a 1m68 over.



No worky.



De eerste poging had nog wel wat, alsook de 2e poging van Archiklusser. In kleine vierkantjes begon ik zelf altijd met een bordestrap centraal tegen een ‘verloren gevel’ om de overloopruimte te beperken, maar bon, ik ben dan ook maar een hobbyist...



Jimbo

(een uiterst belabberde dan nog)



Bedankt voor je feedback :)

>>verkeerd berekend<<

Het zijn uiteindelijk nog maar schetsen.



Kan je onder woorden brengen wat er zo 'verschrikkelijk' aan het plan is? Ik leer graag van een hobbyist.
 

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
36
aartwessels;1932542 wrote:
Kan je onder woorden brengen wat er zo 'verschrikkelijk' aan het plan is?

Neen :)



~Ik~ vind het gewoon conceptueel fout. Het is dus niet zo dat ik een droog lijstje kan opsommen met verbeterpunten waarna alles in zijn plooi zou vallen (let wel: gaat dus enkel over jouw 2e plan). Om een stom voorbeeld te geven: er zijn veel te veel kamers waar je via een gangetje moet binnenkomen. Het huis is al zo klein (wat geen probleem hoeft te zijn, laat dat duidelijk zijn), dus dan moet je op dat soort dingen gaan letten.



Ik zou wel eens willen weten of het 2e plan van Archi effectief onder dak past. Over die vereiste had ik in al mijn ijver overheen gekeken (Lees: als volleerde Playboy-abonnee kijk ik enkel naar de prentjes).



Jimbo

(heeft groot moeten bouwen om alle centerfolds kwijt te geraken aan de muur)
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Ik ga eens zien of ik tot een uitwerking van het plan van Archi kan komen onder het dak.



Een bordestrap gaat natuurlijk wel efficiënter om met de ruimte, dus dat kan wel wat brengen. Of ik daaronder dan weer een trap kwijt kan naar de kelder weet ik niet, maar lijkt me wel?
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Hmm, het is vooralsnog niet veelbelovend, maar ik blijf nog eens schuiven.



Gek genoeg vond ik het tweede ontwerp uiteindelijk eigenlijk beter dan m'n eerste. Natuurlijk, smaak verschilt, maar ik had juist de indruk minder 'kamertjes'-gevoel te krijgen. Anyway, m'n tweede ontwerp is inmiddels in feite ook gestrand doordat ik het trapgat verkeerd berekend had, dus ik moet sowieso aan de bak.



Maargoed, donderdag en vrijdag ga ik nog eens met wat professionals om tafel zitten, eens zien wat daar uit komt.



Iedereen in ieder geval nog bedankt voor de feedback!
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Zo, we zijn al weer een tijdje verder, waarn we een bezoekje hebben gebracht aan Schotland, wat huizen hebben bekeken, de fabriek hebben bekeken, gepraat, geschetst en getekend.



Zojuist heb ik de eerste officiële schets ontvangen. Gaan we de komende dagen uitgebreid naar kijken, het komt in ieder geval in grote lijnen overeen met wat we zoeken.



Mocht je tips, advies of andersoortige bijdragen hebben, voel je vrij ze te uiten! Ik leer graag van anderman inzichten :)



http://onsnieuwehuis.be/wp-content/uploads/2014/06/130613-First-draft.pdf
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan