• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bescheiden OB (9x9.6) in bosrijk gebied

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Enige tijd geleden hebben we een flink perceel grond aangekocht met een behoorlijk bosrijk karakter. Het perceel in 35 meter breed en 50 meter diep, en het plan is zo ver mogelijk naar achteren te bouwen.

Op die wijze bevindt de 'tuin' zich aan de voorzijde van het huis, en op het zuiden gericht.



We mogen hier maar heel beperkt op bouwen. Maximaal 100m2 bebouwd oppervlak, en een maximale hoogte van 7 meter. Om toch voldoende ruimte te realiseren zijn we van plan een volledige kelder te zetten, voor extra bergruimte, wasmachine, fitnessapparatuur, etc.



Ik werk als zelfstandige en wil mijn kantoor graag op de begane grond hebben.



De stijl van het huis laat zich misschien het best omschrijven als Engels landelijk, in ieder geval is daar de inspiratie opgedaan.



Volgende week gaan we het ontwerp verder bespreken met de ontwerper van het HSB, en om een beetje voorbereid te zijn heb ik een schetsje gemaakt van hoe wij ons de begane grond voorstellen. De verdieping voeg ik later toe.



We zijn eigenlijk wel behoorlijk tevreden met het ontwerp zo, afgezien van dat de ruimte beperkt is natuurlijk, maar dat is verder geen verrassing op deze oppervlakte.

Ik ben vooral benieuwd naar input van buitenstaanders om te zien of we ontzettend domme dingen bedacht hebben, en of er gewoon betere alternatieven denkbaar zijn.



Nog een linkje naar een pdf, is wat makkelijker lezen:

http://envisage.be/wp-content/uploads/2014/04/140430-BeganeGrond.pdf
 

Bijlagen

  • 140430-beganegrond.jpg
    140430-beganegrond.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 112

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Gisteren nog eens iets nieuws gedaan. Ik heb voor het eerst met pocket holes een garderobekast gebouwd in 1 van de inloopkasten in de slaapkamer :) Superleuke klus! :)

WhatsApp Image 2021-02-21 at 17.15.17.jpeg
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.888
Waarderingsscore
6.536
Punten
113
knap werk
--
ne mens ga de coronalockdowns nog missen met overal die talrijke mooie en knappe knutselwerkjes --
Zie maar naar die kabouterdeurtjes in mechelen en de schoenschrappers in antwerpen.

Peins dat ik mijn reuzetafel terug ga maken ( 2 meter hoog ) en terug overal ga neerpoten
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
knap werk
--
ne mens ga de coronalockdowns nog missen met overal die talrijke mooie en knappe knutselwerkjes --
Zie maar naar die kabouterdeurtjes in mechelen en de schoenschrappers in antwerpen.

Peins dat ik mijn reuzetafel terug ga maken ( 2 meter hoog ) en terug overal ga neerpoten
mercikes :)

Ja, ergens ga ik het wel missen denk ik, hoewel ik bij de gelukkige mensen hoor die nog geen dag werk heeft hoeven missen tijdens deze ellende. En eerlijk gezegd ga ik ,ondanks dat ik 3 uur per dag win door het wegvallen van reistijd, op weekdagen meestal niet aan de slag met dit soort projecten. Dat blijft toch wat meer voor het weekend. Het wegvallen van sociale verplichtingen in het weekend maakt wel dat er meer tijd os voor dit soort dingen natuurlijk.
Hoe dan ook, dit was een leuk projectje, en met 7 uur werk ook goed te overzien :)
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan