• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bepaling achtertuin

Lid geworden
26 okt 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vraagje i.v.m bepaling achter- en voortuin.
Ben dus al efkens bezig om mijne garage te verbouwen/alleenstaande garage bij te zetten.
Meerdere malen al een weigering gehad van de gemeente om de bestaane garage te verbreden.
Nu was ik gisteren gaan horen of ik een vrijstaande garage mocht zetten omdat ik toch aan voorwaarden voldoet.

HOOFDSTUK 2 HANDELINGEN IN, AAN EN BIJ WONINGEN

Artikel 2.1. Een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen is niet nodig voor de volgende handelingen :
11° van het hoofdgebouw vrijstaande niet voor verblijf bestemde bijgebouwen, met inbegrip van carports, in de zijtuin tot op 3 meter van de perceelsgrenzen of in de achtertuin tot op 1 meter van de perceelsgrenzen. De vrijstaande bijgebouwen kunnen in de achtertuin ook op of tegen de perceelsgrens geplaatst worden als ze tegen een bestaande scheidingsmuur opgericht worden en als de bestaande scheidingsmuur niet gewijzigd wordt. De totale oppervlakte blijft beperkt tot maximaal 40 vierkante meter per goed, met inbegrip van alle bestaande vrijstaande bijgebouwen. De maximale hoogte is beperkt tot 3,5 meter;
https://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Beleid/Wetgeving/Uitvoeringsbesluiten/Vergunningen/b-Vrijstelling-vergunningsplicht-1dec2010
Nu mijn perceel is een driehoek en de punt loopt tegen de weg thuis achter mij gelegen.
Ze beweren nu doordat die punt grenst aan de weg ik 2x een voortuin heb!
Heb zelf ook al wats zitten opzoeken en als een tuin grenst aan een open bare weg is het inderdaad een voortuin, maar een punt ook?
Graag jullie mening en advies.

Bijlagen

• 28168143_10156107498920775_5181840858034432113_n.jpg
    28168143_10156107498920775_5181840858034432113_n.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 4

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.327
Punten
113
aanpalen is aanpalen...

je hebt echt wel de meest dikke pech ter wereld: 2 keer voortuin inderdaad. Maar dat is precies in heel de straat dan zo? Zijn er elders buren die wel een garage hebben (hopelijk voor hen vergund)? foto's nemen en toevoegen aan dossier.

probeer anders een stukje van 1m  in die punt cadeau te doen aan jouw buurman (perceel splitsen)...
eventueel met erfdienstbaarheid voor recht van doorgang. (waardoor het in de praktijk wel volledig voor jou beschikbaar blijft)

Lid geworden
26 okt 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bijna de hele straat heeft vooraan en achteraan toegang tot de woning, er zijn ook mensen met een losstaande garage, ik ga nu die mensen niet overschrijven of dergelijke.

Ik had idd ook al in mijn gedachten om een stuk grond aan mijn buurman te geven, maar kan dit zonder de grote rompslomp zoals landmeter en dergelijke?

Moest dit gebeuren , ik heb nu geen bouwvoorschriften blijft dit dan zo?

moet op alles voorbereid zijn :)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan