Bekabeling alarm, video-intercom.

Lid geworden
6 mei 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Alvast bedankt voor de antwoorden, er is mij nog wat onduidelijkheid omtrent de bekabeling van alarmsystemen en video-intercom.

Kan iemand mij vertellen of het volgende klopt.

Video-intercom:

Van uw camera die aan uw voordeur is geplaatst een utp kabel trekken naar 1 centraal punt (zekeringkast?) Dan nog een utp trekken van de plaats waar je het scherm wil zodat je kan zien wie er aan uw deur staat terug naar uw zekeringkast.

Alarm:

Van iedere detector, videocamera een alarmkabel trekken naar 1 centraal punt waar uw centrale dus komt. Waar worden de videobeelden dan opgeslagen? Kan deze centrale draadloos beelden verzenden naar een pc dan bijvoorbeeld.

Zie ik iets over het hoofd.

nogmaals dank

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
38
wat betreft de videofoon hebde volledig gelijk, voeding en controller staan (meestal) in de zekeringkast.

wat alarm betreft geef ik u ook gelijk, maar misschien camera's ook voorzien van UTP ipv van alarmkabel (daarvoor zoude is moeten nen datasheet van ne camera vastkrijgen).

moderne camera's zijn uitgerust met IP mogelijkheden, maar ook hier alles laten samen komen op centraal punt.

Lid geworden
27 sep 2012
Waarderingsscore
1
Punten
0
nog enige puntjes :

kabel van bord naar voordeur voor elektrisch slot

verbinding tussen bord alarm en plaats waar je belgacom - telenet dingen staan om zowel op het intern netwerk als op de telefoonlijn te kunnen.

Kabels steken voor codeklavieren, binnen en buitensirene, eventueel magneetcontacten ( garagepoort)

Voeding 3g1.5 van bord naar centrale alarm

Draadloos beelden sturen kan maar verbinding is altijd beter.

Indien je utp steekt naar camera's kan je zowel analoge als ip camera's gebruiken.

Videobeelden worden opgeslagen op harde schijf , toestel is speciaal gemaakt voor camerabewaking , je kan hierop inloggen via internet.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan