• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bedankt zonnepanelen-mensen: Brussel wil stroom op afstand regelen

Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Straks hebben wij helemaal niks meer te zeggen over onze eigen energie, allemaal dankzij de zonnepanelen-mensen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21337752/__Energiebedrijf_zet_koelkast_lager__.html



ARNHEM/BRUSSEL - Energiebedrijven azen erop om uw koelkast, wasmachine, diepvries of tv op afstand te bedienen. De eigenaren van de netten, zogeheten netwerkbedrijven, hebben via hun Europese brancheorganisatie bij de Europese Commissie een idee gelanceerd om te zien in hoeverre toegang tot elektrische apparaten van individuele consumenten wettelijk af te dwingen is.















Dit meldden hooggeplaatste bronnen in Brussel, waar nog wordt getwijfeld of medewerking moet worden verleend.

Voorheen zorgden kolen, gas en kerncentrales voor een stabiele aanvoer van elektriciteit. Inmiddels is door de grote groei in zonnepanelen en windmolens, de aanvoer van elektriciteit erg afhankelijk geworden van het weer.

De eigenaren van hoog- en middenspanningsnetten zitten daarom met de handen in het haar, want zowel te veel als te weinig stroom betekent kans op grootschalige stroomstoringen. Het liefst zouden ze stroom aftappen uit apparaten als er te weinig is, en apparaten inschakelen, of goedkoop opladen, indien er een overschot aan stroom is.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
lang geleden dat ik zo ene IRL gezien heb

waren toen ook al redelijk zeldzaam



die straat in Gent is echt afschuwelijk, ik word zot als ik daar woon
 

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
2.812
Waarderingsscore
0
Punten
36
stefan;1812039 wrote:
lang geleden dat ik zo ene IRL gezien heb

waren toen ook al redelijk zeldzaam



die straat in Gent is echt afschuwelijk, ik word zot als ik daar woon



Ik zou er geen probleem mee hebben om daar te wonen.



Ik zou zot worden in zo'n afgelikte verkaveling met al zijn geschreven en ongeschreven regeltjes.
 
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
652
Waarderingsscore
0
Punten
0
men praat ook altijd over een meerwaarde van een woning met zonnepanelen

maar welke meerwaarde,als ik een huis koop -waar panelen opliggen van 10 a 15 jaar oud ga ik beslist geen meerwaarde betalen

men zal dat alleen maar kunnen verkopen aan mensen die nergens weet van af hebben

ik vrees zelfs dat ik dan in de toekomst extra kosten ga hebben,als zij versleten geraken
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
paso;1812023 wrote:
w.g.b.;1812014 wrote:
de ware;1811996 wrote:
Begrijp me niet verkeerd, ik volg archiklusser niet in de stelling dat een woning in een buurt met zonnepanelen minder waard zou zijn. Het straatbeeld is sowieso al een mikmak van vanalles en nog wat, die daken met mooie glanzende anelen gaan daar weinig aan veranderen.



Toch niet bij ons. Wij zijn van de rijtjes. Gewoon eerlijk zijn, zonnepanelen is toch geen gezicht. Het systeem is misschien best nuttig maar om het dan gelijk mooi te vinden en van het zelfde voor windenergie.

Als ik Hoekse waard ingeef en voor het gemak bvb. de Trix straat

https://maps.google.be/maps?q=hoekse+waard&hl=nl&ll=51.771564,4.445555&spn=0.001333,0.004128&hnear=Hoeksche+Waard,+Nederland&gl=be&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.771564,4.445555&panoid=Rd6q2nVEK7itNrLJ7m9YMg&cbp=12,275.67,,0,0

Dan kan ik je geloven, mogen jullie de gordijnen zelf kiezen? of is elk eigen idee not done?



Ik wil niemand alarmeren hé, maarehhhmm... daar zit een neger in die straat!:eek:



(Een van die gevels is een beetje donkerder, vlak bij die troep vuilbakken)
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
marcelvm;1812047 wrote:
men praat ook altijd over een meerwaarde van een woning met zonnepanelen

maar welke meerwaarde,als ik een huis koop -waar panelen opliggen van 10 a 15 jaar oud ga ik beslist geen meerwaarde betalen

men zal dat alleen maar kunnen verkopen aan mensen die nergens weet van af hebben

ik vrees zelfs dat ik dan in de toekomst extra kosten ga hebben,als zij versleten geraken
Maar moet jij die meerwaarde betalen?

Ok het is een extra maar of het meegerekend gaat worden, of jij deat gaat betalen is een andere zaak want inderdaad bij end of life gaat er iemand de rekening krijgen en noraal zal de gebruiker dat zijn.

Wanneer die end of life gaat zijn is koffiedik kijken, economisch na 20 jaar ??? maar irl. gaan ze misschien 40 jaar mee.
 
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
652
Waarderingsscore
0
Punten
0
natuurlijk gaat men dat aanrekenen men zou wel gek zijn van niet

hoe meer extras hoe hoger de prijs

imobielién spelen daar zeker op,meerprijs meer euros voor hen,zij hebben nu al de prijzen kunstmatig opgedreven

zeg maar eens tegen een koper zij gaan 20 of 'à jaar meegaan,ik zou daar zeker nog niet naar luisteren

wil niet zeggen dat het niet zo zal zijn natuurlijk,
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
meerwaarde voor de panelen niet



maar als je moet kiezen tussen een woning met verbruik van 200 € /maand (gas + eli)

of ene van 50 €

voor dezelfde prijs op dezelfde locatie, ...



dan weet je het toch zeker?







denk je dat huizen met hoog E-peil binnenkort even duur verkocht gaan worden dan deze met heel laag E-peil?



ik heb kopers van onze vorige woning expliciet onze afrekening gas en eli laten zien

na 1 dag kreeg ik telefoon terug ...
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Raf V;1812049 wrote:
Ik wil niemand alarmeren hé, maarehhhmm... daar zit een neger in die straat!:eek:



(Een van die gevels is een beetje donkerder, vlak bij die troep vuilbakken)



Je weet dat het bestaat, dat er zelfs politieke partijen zijn die openlijk haat zaaien, en dus is het logisch als daar ook wat van doorsijpelt op een forum. Ik had het echter nooit hier verwacht...:eek::eek::eek: (triple EEK)
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
archiklusser;1812090 wrote:
Raf V;1812049 wrote:
Ik wil niemand alarmeren hé, maarehhhmm... daar zit een neger in die straat!:eek:



(Een van die gevels is een beetje donkerder, vlak bij die troep vuilbakken)



Je weet dat het bestaat, dat er zelfs politieke partijen zijn die openlijk haat zaaien, en dus is het logisch als daar ook wat van doorsijpelt op een forum. Ik had het echter nooit hier verwacht...:eek::eek::eek: (triple EEK)



Joeng, dat was om te lachen:lol:
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Raf V;1812091 wrote:
archiklusser;1812090 wrote:
Raf V;1812049 wrote:
Ik wil niemand alarmeren hé, maarehhhmm... daar zit een neger in die straat!:eek:



(Een van die gevels is een beetje donkerder, vlak bij die troep vuilbakken)



Je weet dat het bestaat, dat er zelfs politieke partijen zijn die openlijk haat zaaien, en dus is het logisch als daar ook wat van doorsijpelt op een forum. Ik had het echter nooit hier verwacht...:eek::eek::eek: (triple EEK)



Joeng, dat was om te lachen:lol:



Niet als je familie bestaat uit 'negers en negerinnen'...
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
archiklusser;1812093 wrote:
Raf V;1812091 wrote:
archiklusser;1812090 wrote:
Raf V;1812049 wrote:
Ik wil niemand alarmeren hé, maarehhhmm... daar zit een neger in die straat!:eek:



(Een van die gevels is een beetje donkerder, vlak bij die troep vuilbakken)



Je weet dat het bestaat, dat er zelfs politieke partijen zijn die openlijk haat zaaien, en dus is het logisch als daar ook wat van doorsijpelt op een forum. Ik had het echter nooit hier verwacht...:eek::eek::eek: (triple EEK)



Joeng, dat was om te lachen:lol:



Niet als je familie bestaat uit 'negers en negerinnen'...



Tenzij die niet overgevoelig zijn, maar ook weten wanneer iets om te zeveren is (ken er die gewoon mee zeveren met dat soort klap). Anders kunt ge uwe mond ni open doen zonder ergens, eender waar, iemand te beledigen.
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Raf V;1812094 wrote:
Tenzij die niet overgevoelig zijn, maar ook weten wanneer iets om te zeveren is (ken er die gewoon mee zeveren met dat soort klap). Anders kunt ge uwe mond ni open doen zonder ergens, eender waar, iemand te beledigen.



Heeft niets met gevoeligheid van de ontvanger te maken maar met de ongevoeligheid van de zender. Ik kan er niet boos om worden, ik sta alleen versteld dat dit als humor wordt gezien.
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Wat je zegt ik heb ook geen idee welke kant hij opwil.



Op dit forum kwam ik een foto tegen. Opvallend, PV panelen gemonteerd op een rijtje dezelfde woningen allemaal het zelde formaat paneel enz. enz. Kijk dat staat netjes. En windmolens op zee is ook een keurig gezicht.
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
archiklusser;1812096 wrote:
Raf V;1812094 wrote:
Tenzij die niet overgevoelig zijn, maar ook weten wanneer iets om te zeveren is (ken er die gewoon mee zeveren met dat soort klap). Anders kunt ge uwe mond ni open doen zonder ergens, eender waar, iemand te beledigen.



Heeft niets met gevoeligheid van de ontvanger te maken maar met de ongevoeligheid van de zender. Ik kan er niet boos om worden, ik sta alleen versteld dat dit als humor wordt gezien.



Het valt te bezien van hoe het gebracht is. Mogelijk is geschreven tekst niet het ideale medium daarvoor, maar wordt dat anders gelezen dan bedoeld. Nu ja soit, da's een andere discussie dan zonnepanelen hé.
 
Lid geworden
25 feb 2013
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
archiklusser;1812096 wrote:
Raf V;1812094 wrote:
Tenzij die niet overgevoelig zijn, maar ook weten wanneer iets om te zeveren is (ken er die gewoon mee zeveren met dat soort klap). Anders kunt ge uwe mond ni open doen zonder ergens, eender waar, iemand te beledigen.



Heeft niets met gevoeligheid van de ontvanger te maken maar met de ongevoeligheid van de zender. Ik kan er niet boos om worden, ik sta alleen versteld dat dit als humor wordt gezien.

Met het risico dat we nog verder off-topic gaan...



Om het in proportie te zien: een pigmentair meer bedeelde medemens bij mij vroeger op school had als standaard-antwoord, als iemand hem vroeg iets te doen: "Jong, ben ik ne neger of zo? Oh, wacht".



Ikzelf ben ook allergisch voor onverdraagzaamheid, maar gevoel voor humor verschilt van mens tot mens. En het was vrij duidelijk dat het hier een onschuldig grapje betrof, dus geen reden om overgevoelig te reageren (en ja, heeft toch ook veel te maken met gevoeligheid van ontvanger).



Anyway, no harm done.
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Raf V;1812099 wrote:
Het valt te bezien van hoe het gebracht is. Mogelijk is geschreven tekst niet het ideale medium daarvoor, maar wordt dat anders gelezen dan bedoeld. Nu ja soit, da's een andere discussie dan zonnepanelen hé.



Een andere discussie... niet als het over zwarte panelen gaat.:lol:
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
archiklusser;1812112 wrote:
Raf V;1812099 wrote:
Het valt te bezien van hoe het gebracht is. Mogelijk is geschreven tekst niet het ideale medium daarvoor, maar wordt dat anders gelezen dan bedoeld. Nu ja soit, da's een andere discussie dan zonnepanelen hé.



Een andere discussie... niet als het over zwarte panelen gaat.:lol:



Zwarte panelen zou nog een zwart gat in de zwarte markt zijn!
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Woutichon;1812108 wrote:
Om het in proportie te zien: een pigmentair meer bedeelde medemens



Wah blief.



pigmentair' komt NIET voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en de spellingwoordenlijst van OpenTaal. Dit wil niet zeggen dat het fout gespeld is. Woorden die niet vaak worden gebruikt, encyclopedische ingangen en woordgroepen worden niet of zelden opgenomen in deze lijsten.
 
Lid geworden
25 feb 2013
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
w.g.b.;1812117 wrote:
Woutichon;1812108 wrote:
Om het in proportie te zien: een pigmentair meer bedeelde medemens



Wah blief.



pigmentair' komt NIET voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en de spellingwoordenlijst van OpenTaal. Dit wil niet zeggen dat het fout gespeld is. Woorden die niet vaak worden gebruikt, encyclopedische ingangen en woordgroepen worden niet of zelden opgenomen in deze lijsten.

Euh. Dat was ook een grapke? :)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Amusante discussie!

Maar hadden we die al niet in een andere topic?



Enfin, ik geloof NOOIT dat iets demonteerbaar als PV-panelen de waarde van een woning mee gaat bepalen.

Als ik zie wat voor afschuwelijke woningen al dan niet met tal van "bijgebouwen" (lees: koterijën) verkocht worden en tegen welke prijs dan ben je volgens mij naïef wanneer je gelooft dat een PV-installatie de waarde van een woning, laat staan een ganse straat, negatief beïnvloed.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan