Bedankt zonnepanelen-mensen: Brussel wil stroom op afstand regelen

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
673
Punten
113
Erik!;1811614 wrote:
Ik sta er gewoon van versteld wat er in de wereld allemaal verkwanseld wordt. Iedere dag sta ik weer met verbazing naar de wereld te kijken. Het is precies zo als Paso zegt: los de problemen gewoon eens op.

Maar dan wel op een normale manier en niet over de rug van de hardwerkende Europeaan. Zoals bijvoorbeeld deze ambtenaren van ons belastinggeld profiteren: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21340918/__Alsnog_fortuin_voor_heisessie__.html

zelfs op die "buitenlandse" website bestookt Telenet ons met reclame !!! :(

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
3
Punten
0
stefan;1811637 wrote:
zelfs op die "buitenlandse" website bestookt Telenet ons met reclame !!! :(

Dan moet je vloeken op Google, heeft niks met het land van de site te maken.

(of een beetje gebruik maken van Google om te ontdekken hoe je die reclame kan blokkeren)

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Elektriciteit zal gewoon veel lokaler en kleinschaliger moeten opgewekt worden.

Stel bijvoorbeeld:

Een wijk/dorp van 1000 woningen; wat kan er allemaal dienen: enkele windmolens, zonnepanelen, WKK.

Als je de kosten kan delen door 1000 in combinatie met veel zuiniger en doordachter omgaan met energie.

Misschien komt het dan op de langere termijn wel goedkoper en betrouwbaarder uit dan de huidige regeling van: grote energiecentrales/leveranciers/netbeheerder.

archiklusser

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
41
Punten
48
paso;1811593 wrote:
Zijn we terug zover dat m'n buren met afgunst naar mijn panelen gaan kijken?

In tegendeel, de buurman zal eerder met afschuw naar je panelen kijken, de waarde van zijn huis zal immers lager zijn in een buurt met zonnepanelen.

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik verplicht niemand om naast me te blijven-komen wonen dus ik zie het probleem niet.:(

Lid geworden
21 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Begrijp me niet verkeerd, ik volg archiklusser niet in de stelling dat een woning in een buurt met zonnepanelen minder waard zou zijn. Het straatbeeld is sowieso al een mikmak van vanalles en nog wat, die daken met mooie glanzende anelen gaan daar weinig aan veranderen.

maar...

Quote:
Ik verplicht niemand om naast me te blijven-komen wonen dus ik zie het probleem niet.:sad:

Komaan zeg, kan het nog kortzichtiger?

Ik vermoed dat er wel reeds huizen romndom het jouwe stonden toen je die panelen hebt geplaatst. Ik veroorzaak een probleem en wie er last van heeft die moet maar verhuizen. Heeeeel sociaal!

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
de ware;1811996 wrote:
Quote:
Ik verplicht niemand om naast me te blijven-komen wonen dus ik zie het probleem niet.:sad:

Ik vermoed dat er wel reeds huizen romndom het jouwe stonden toen je die panelen hebt geplaatst. Ik veroorzaak een probleem en wie er last van heeft die moet maar verhuizen. Heeeeel sociaal!
Het was dan ook bedoeld als ironische lofrede aan zoveel kortzichtigheid want net zoals je schreef staan er wel andere dingen bij me in de buurt.

We beginnen gewoon op het dorpsplein

https://maps.google.be/maps?q=oelegem&hl=nl&ll=51.211007,4.596473&spn=0.001356,0.004128&hnear=Oelegem+Ranst,+Antwerpen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.211007,4.596473&panoid=dTCniBptsuU-wIQ7mEcBhw&cbp=12,340.05,,0,0

Lid geworden
21 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
paso;1812001 wrote:
de ware;1811996 wrote:
Quote:

Het was dan ook bedoeld als ironische lofrede aan zoveel kortzichtigheid want net zoals je schreef staan er wel andere dingen bij me in de buurt.

We beginnen gewoon op het dorpsplein

https://maps.google.be/maps?q=oelegem&hl=nl&ll=51.211007,4.596473&spn=0.001356,0.004128&hnear=Oelegem+Ranst,+Antwerpen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.211007,4.596473&panoid=dTCniBptsuU-wIQ7mEcBhw&cbp=12,340.05,,0,0

Dan zitten we op dezelfde golflengte...

w.g.b.

Zeer Actief lid
Lid geworden
28 okt 2008
Waarderingsscore
44
Punten
48
de ware;1811996 wrote:
Begrijp me niet verkeerd, ik volg archiklusser niet in de stelling dat een woning in een buurt met zonnepanelen minder waard zou zijn. Het straatbeeld is sowieso al een mikmak van vanalles en nog wat, die daken met mooie glanzende anelen gaan daar weinig aan veranderen.

Toch niet bij ons. Wij zijn van de rijtjes. Gewoon eerlijk zijn, zonnepanelen is toch geen gezicht. Het systeem is misschien best nuttig maar om het dan gelijk mooi te vinden en van het zelfde voor windenergie.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
673
Punten
113
en 50 wagens die in je straat geparkeerd zijn

en 1000 m² asfalt in je gemeente

...

dat is wel mooi ???

archiklusser

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
41
Punten
48
de ware;1811996 wrote:
Begrijp me niet verkeerd, ik volg archiklusser niet in de stelling dat een woning in een buurt met zonnepanelen minder waard zou zijn. Het straatbeeld is sowieso al een mikmak van vanalles en nog wat, die daken met mooie glanzende panelen gaan daar weinig aan veranderen.

Met slechts enkele PV-installaties in de straat zal het effect op het straatbeeld nog wel meevallen. De buren zul dan waarschijnlijk nog wel bewonderend kijken, maar als er veel meer worden kan het wel degelijk een negatief effect hebben en daarmee ook op de prijs van de woningen in die straat. Op dit moment zal er nog niet snel sprake zijn van waardevermindering maar wat als het aantal installaties in de straat vertienvoudigt?

Daarnaast kan er nog sprake zijn van waardevermindering als men de zonnepanelen zo op het dak blijft smijten zoals dat nu het geval is. Bij nieuwbouw is het nog wel te doen om de zonnepanelen deftig te integreren in het dak hoewel je zelfs bij nieuwbouwwoningen postzegelplakkers tegenkomt. Bij bestaande bouw is het al veel lastiger om de zonnepanelen zonder al te veel 'zichtbaarheid' op het dak te plaatsen, vooral als gekozen wordt om zoveel mogelijk zonnepanelen te plaatsen...

Over 15 jaar is het waarschijnlijk not-done om ouderwetse zonnepanelen op het dak te hebben, grote kans dat je dan met de nek wordt aangekeken omdat je dan nog steeds niet die ouwe meuk van het dak gehaald hebt.

Best wel interessant hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Ook met effecten zoals bedoeld in deze topic waarbij netbeheerders zich willen bemoeien met de keuzevrijheid om apparaten in te schakelen wanneer het de consument uitkomt.

Om even in de glazen bol te kijken... ik verwacht dat de PV-technologie nog enkele flinke stappen voorwaarts zal zetten met als gevolg dat zonnestroom spotgoedkoop en wijdverbreid wordt. In Duitsland heeft men dit met een kunstmatig hoge terugleververgoeding al bereikt, ontdekt dat dit niet houdbaar is en de regeling heeft afgezwakt (vergelijk België) zie je nu dat daar de accu's niet aan te slepen zijn. Want waar men eerst alles op het net pleurde kiest men nu om de zonnestroom zoveel mogelijk zelf te gebruiken. Dit is wat ik ook verwacht in de toekomst, netstroom die alleen in de winter afgenomen wordt en gebruik van zonnepanelen met accuback-up tijdens de overige seizoenen. Dit zal de netstroom alleen maar duurder maken waardoor men nog meer gaat zoeken naar manieren om geen gebruik te hoeven maken van het net.

En dan zet je je wasmachine aan wanneer het jou het beste uitkomt: zo rond het middaguur.

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
w.g.b.;1812014 wrote:
de ware;1811996 wrote:

Toch niet bij ons. Wij zijn van de rijtjes. Gewoon eerlijk zijn, zonnepanelen is toch geen gezicht. Het systeem is misschien best nuttig maar om het dan gelijk mooi te vinden en van het zelfde voor windenergie.

Als ik Hoekse waard ingeef en voor het gemak bvb. de Trix straat

https://maps.google.be/maps?q=hoekse+waard&hl=nl&ll=51.771564,4.445555&spn=0.001333,0.004128&hnear=Hoeksche+Waard,+Nederland&gl=be&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.771564,4.445555&panoid=Rd6q2nVEK7itNrLJ7m9YMg&cbp=12,275.67,,0,0

Dan kan ik je geloven, mogen jullie de gordijnen zelf kiezen? of is elk eigen idee not done?

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
archiklusser;1812021 wrote:
Over 15 jaar is het waarschijnlijk not-done om ouderwetse zonnepanelen op het dak te hebben, grote kans dat je dan met de nek wordt aangekeken omdat je dan nog steeds niet die ouwe meuk van het dak gehaald hebt.
Inderdaad de mensen zijn veel te nieuwsgezind, mijn auto van 16 jaar is voor vele ook al not-done.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
673
Punten
113
16 is niet weinig

maar ik zoek er nu ook ene en 6 - 7 jaar is geen probleem voor mij

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb er zelfs nog ene van 32 jaar die ook terug de weg opgaat en ene van 11 jaar die volgend (hoop zelfs dit jaar) terug ingeschreven gaat worden.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
673
Punten
113
32 is waarschijnlijk geen daily

hier staat ook ene in deze categorie

Lid geworden
16 nov 2009