• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bedank je helpers met eten!

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
In navolging van een volledig off topic gaande discussie over eten... Be my guest here ;). Plaats jullie lievelingsgerechtjes, probeer anderen de doen kwijlen met jouw mooiste creaties, met jouw lekkerste creaties... Doe iets anders dan gewoon bouwen/verbouwen/knutselen/kloten/klagen & zagen. Geniet van het leven, met lekkere gerechten.

Enne... als je wil mag je receptjes delen ook natuurlijk :D
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Dacht even dat je ons allemaal één voor één ging uitnodigen voor een ferm diner... slaat even tegen ;-)
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Daar ben ik over aan 't nadenken ja :), maar da zal nie voor de eerste week zijn ;).
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
IMG_20210212_193934_258.jpg
Ik zal de spits afbijten ?. Ik ben nogal intensief bezig met bbq... hier rheb je basis kippenvleugeltjes met een lekkere spicey rub op. Er zitten ghostpeppers in deze rub... dus na een vleugeltje of 4 begin je toch redelijk te zweten ?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Moet binnenkort bij ene wat bomen in de grond gaan commanderen.
Zijn putten zijn sowieso al verkeerd gegraven maar alle dien mens doet zen best.
Peins dat ik met zen vrouwe die oestersoep met asperges ga maken als voorgerechtje en dat hem wat getrokken varken laat bakken .
als nagerecht de sintjacobsvruchtjes strak en goed --- aanbakken in een gloeihete pan. Eruit en dan sjalot, ajuintje en enkel tenen look aanstoven tot ze glazig zijn.
Sintjacobs vruchtjes er terug in.
Whiskey ( oban of lagavullin, dien springbank mag ik toch achter fluiten) er in
effe fikken en van het vuur halen .

Opeten samen met een borrel whiskey oban.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Ha hier se
waren we al mee begonnen
(1) Ik kook! | BouwInfo
dus nu nog alles aan mekaar plakken en we hebben geen bouwforum meer maar een eetforum
:ROFLMAO:
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Ik lust alles
 
  • Leuk
Waarderingen: Keon

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Bekijk bijlage 79268
Ik zal de spits afbijten ?. Ik ben nogal intensief bezig met bbq... hier rheb je basis kippenvleugeltjes met een lekkere spicey rub op. Er zitten ghostpeppers in deze rub... dus na een vleugeltje of 4 begin je toch redelijk te zweten ?
Doet me denken aan de hot wing eating contest waar ik me anderhalf jaar geleden tot heb laten overhalen. Bij Eat Wings in Antwerpen is het wel wat meer dan een dry rub met een beetje ghost pepper die je pas na 4 wings doen zweten. Eerder uitgebreid gebaad in een geconcentreerde ghost pepper marinade. Niet voor niks dat je handschoentjes krijgt om ze op te eten. Veel verder als 4 in totaal was ik niet geraakt...
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Laatst 8 liter goulash soep gemaakt, op z'n Oostenrijks. Maar dat smaakt alleen als er een pak sneeuw ligt, en er hoort een halve liter weisenbier bij ?
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
In Beieren/Oostenrijk hoort bij alles een halve liter Weißbier lijkt het wel. Of kellerbier.

Vandaag hou ik het simpel met macaroni en kaassaus met champignon en groene asperge. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd bij macaroni, het zal wel passen zeker. Of laten we het toch iets zondagser maken door het in een ovenschotel te doen, ei erover te zwieren en chapelure erop dat het een lekker krokant korstje krijgt.
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Sorry luitjes, 't waren vanmiddag croque monsieurs hier en vanavond wordt het ne kant-en-klare lasagne, den hof heeft mijn rug gekraakt.
(maar 'k heb eindelijk stopcontacten en 2 lantaarns aan de kant van den hof waar ik ze nodig heb, gedaan met 3 verlengkabels aan elkaar te hangen om de haag te scheren en werflamp op knalgele staander in de aarde stampen om tot kot in de nacht buiten te zitten, nu ne keer mijn gedacht er van maken de betonplaten die mijn terras moeten voorstellen op kant te zwieren en iets deftiger te leggen)

('t is stiekem ook niet zo plezant om over eten te zeveren in een topic dat er effectief voor dient ? )
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
just tus
wie heeft er nog overschot ?
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Sorry, 't stoofvlees is op :cool:
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Goulashsoep moet je in brood eten, zoals in Tsjechië. Geweldig lekker en geen afwas achteraf.

Iets wat hier niet zo gekend is is kartoffelsuppe... Gewoonlijk ging ik elk jaar begin januari naar Frankfurt om standenelektriciteit te doen en veel pinten te drinken :p Maar omdat dat niet doorgaat heb ik het zelf even opgezocht en 't is poepsimpel.
Nodig: een kilo patatten, 2-3 wortels, 2 preien, 3 ajuinen, blikje Frankfurter of Weense worstjes, 2 bouillonketeltjes/-blokjes, water, eventueel room.

- Ongeveer een kilo aardappelen, schillen en in blokjes van ca 1cmx1cmx1cm snijden.
- een twee-drietal wortels en een prei of twee in stukjes snijden
- idem met een ajuin of drie.

- ajuinen en patatten in een voldoende grote pan al wat aanstoven - zo 'n minuut of vijf, dan de wortels en prei er bij, ook nog een minuut of vijf geven, en dan ongeveer een liter hete bouillon er bij. Gewoonlijk maak ik het mij gemakkelijk en gooi ik gewoon twee bouillonketeltjes (eentje runds en eentje groenten) bij de patatten en laat ik een liter water koken in de waterkoker en kap ik dat er bij. Dat spaart weer een pan uit.
- wat kruiden tussendoor, dat mag genoeg peper en zout zijn anders kan ze wat flauwtjes zijn.
- 20 minuten laten pruttelen en dan een klein pollepeltje patattenblokjes er uit vissen. (Dat is 't lastigste want er zit gewoonlijk wat ajuin en wortel bij ook en die moeten dan terug in de pan).
- De mixer er in zetten tot je een goeie dikke soep hebt. Indien tè dik (genre pek), nog wat aanlengen.
- De patattenblokjes van daarnet er in doen, en dan het beste: 6 in stukjes gesneden Frankfurter of Weense worstjes er in. En voor de liefhebbers een scheut room.

Idealiter opdienen met van dat donkerbruin zurig brood, maar dat vind je hier niet zo vaak... en degusteren met een frisse Duitse pils of schwarzbier.
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
à propos, wat drank betreft: eens we terug uit lockdown mogen ga ik zo 'n heupflesje met Crème de Cassis vullen. Als ze mij dan weer ergens van die vurte cava presenteren kap ik er een zeupke bij en heb ik een Kir Royale :p 'k Heb het hier thuis al getest met cadeau gekregen fleskes van dat spel en 't wordt er stukken beter op.
Liever om de maand een fles Champagne dan alle weken cava.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Goulashsoep moet je in brood eten, zoals in Tsjechië. Geweldig lekker en geen afwas achteraf.

Iets wat hier niet zo gekend is is kartoffelsuppe...

Knoflooksoep moet in dat brood
Die kartoffelsuppe is ook heel lekker!

Dat zuur brood vindt je nog wel bij de echte 'warme bakker', zij die met zuurdesem werken ?
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Wat een misleidende titel...

Ik dacht nu echt dat je een lekkere maaltijd ging opsturen als bedanking voor het vele werk dat we gedaan hebben bij de vorige overstap...
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Vrijdagavond frietavond. Zeker na een week van lange dagen, uitgebluste huisgenote, en een weekend vol werk voor de boeg. Voedingswaarde 0, comfy 100%:giggle:

Voor recepten raadpleeg u lokale frituur.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan