Al veel gelezen over 't be/ontluchten van afvoeren, maar ik snap er nog altijd niets van. De ene zegt dat WC niet be/ontlucht moet worden, de andere juist wel. Dan moet je het weer niet doen, dan weer wel ... Is het trouwens beluchten of ontluchten? Wat dat is ook iets dat door elkaar gebruikt wordt
Onze situatie:
We hebben een toilet boven waarvan de afvoer zo'n 3.5m naar beneden gaat (door gelijkvloers). Via 2x 45° komt de buis tegen het plafond van de kelder terecht. Ze gaat nog zo'n 8m horizontaal alvorens ze buiten de kelder uitkomt.
Nu vlak voordat ze buiten gaat komt er via een Y nog een tweede toilet bij. Dat zit vlak boven de buis en gaat dus maar 50cm naar beneden en dan direct via de Y in de andere buis.
Waar moet ik nu ergens be/ontluchten?
Onze situatie:
We hebben een toilet boven waarvan de afvoer zo'n 3.5m naar beneden gaat (door gelijkvloers). Via 2x 45° komt de buis tegen het plafond van de kelder terecht. Ze gaat nog zo'n 8m horizontaal alvorens ze buiten de kelder uitkomt.
Nu vlak voordat ze buiten gaat komt er via een Y nog een tweede toilet bij. Dat zit vlak boven de buis en gaat dus maar 50cm naar beneden en dan direct via de Y in de andere buis.
Waar moet ik nu ergens be/ontluchten?