bbq/tuinhaard naast crepi muur

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
9
Punten
38
Ik zou graag een tuihaard/bbq plaatsen op mijn terras. De optimale positie lijkt momenteel voor (een paar cm er van af) een crepi muur van mijn woning. Ik ben echter niet zeker of dit wel een goed idee is, zo'n haard genereert natuurlijk een hoop hitte. Zou de hitte een probleem kunnen zijn voor de muur? En wat met de rook? Het is een witte crepi muur. Het model dat we op het oog hebben heeft wel een rookafvoer die we dan van de muur zouden kunnen afwenden, maar toch. We dachten bv aan een burni stig

1622447307426.png

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.438
Punten
113
Mijn vrouwe maakt het gezellig met kaarsjes maar nu merken we toch ook verkleuring op ons plafond hoor.
Denk niet dat zo'n teelichtje warmer is dan zo'n BBQ opentuinhaard.

Gegarandeerd roetschade dus

• Leuk
Waarderingen: Fery

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
1.082
Punten
113
Schade aan isolatie en crepi door de warmte lijkt me niet uitgesloten. Maar daarvoor g aje eens moeten meten hoe warm die over wordt... Als die 200° afgeeft tegen je muur gaat het niet goed komen.

Fery

Actief Lid
Lid geworden
18 mei 2012
Waarderingsscore
48
Punten
28
Ik ga de ambetanterik zijn die hier over fijn stof komt zeuren.
Hout verbranden is zeer slecht voor de luchtkwaliteit van jezelf, kinderen en buren. Bespaar je de investering en zorgen en zet daar een fijne zetel met fleece dekentjes.

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
380
Punten
83
Ik ga de ambetanterik zijn die hier over fijn stof komt zeuren.
Hout verbranden is zeer slecht voor de luchtkwaliteit van jezelf, kinderen en buren. Bespaar je de investering en zorgen en zet daar een fijne zetel met fleece dekentjes.
Mja klopt dat je de ambetanterik bent......met uitzondering als je geen houtskool-bbq hebt thuis en ook de jeugdbeweging attent maakt dat hun kampvuren beter vervangen worden door een fleece-dekentje en kussens.🤪

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
380
Punten
83
Je zal zeker roetschade hebben op je muur. Ivm isolatie en crepi......als die zo dichtbij je muur staat, kan je zeker zijn van je crepi zal schade ondervinden.
Dus.
Zet dat ding verder van je muur of plaats je lounge-zetel tussen de muur en je bbq/tuinhaard.

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
9
Punten
38
Bedankt voor de reacties, ik vreesde al dat dit niet zo'n goed idee zou zijn.
Wat betreft het fijn stof: Ik ben omgeven door buren die allemaal met een hout- of kolen kachel verwarmen. Mijn occasionele bbq zal het grote verschil niet maken.

Kwakkel

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 okt 2011
Waarderingsscore
186
Punten
43
Als iedereen zo denkt ... ;)

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
380
Punten
83
Als iedereen zo denkt ... ;)
i know
maar ondertussen komt er een cruise-schip aan in A'pen of Zeebrugge en brengt meer fijn stof dan als heel A'pen zijn openhaard + bbq aanstak :rolleyes:
jaja op die manier zal nooit iemand iets doen voor de natuur maar ben het bke beu dat de middelmoot burger mag opdraaien voor de slechte staat van de natuur terwijl je dan zo'n dingen ziet gebeuren.
Kga stoppen want ik verkloot dit topic 🤣🤣

Bovenaan