Dag allemaal,
Ik ben momenteel bezig met een simpele werfkast in elkaar te steken, op basis van componenten die ik in huis heb. De slimme meter van Fluvius is al geplaatst in zijn standaard meterkast, maar is nog niet aangesloten. Ik moet eerst mijn werfkast laten keuren.
De componenten die ik in huis heb: een differentieel van 4p 63A, een 4P automaat van 20A en meerdere 2P automaten van 20A.
Voor de bedrading plan ik om tussen de differentieel en de automaten VOB draad van 10mm² te gebruiken, en vanaf de automaten tot de stopcontacten VD draad van 2.5mm².
In de bijlage vind u een schets van mijn opstelling. Wat denkt u van de opstelling?
Een paar vragen en opmerkingen die ik zelf heb:
PS: dit forum is echt top, bedankt aan iedereen die hier bijdraagt, het heeft me al enorm geholpen!
Ik ben momenteel bezig met een simpele werfkast in elkaar te steken, op basis van componenten die ik in huis heb. De slimme meter van Fluvius is al geplaatst in zijn standaard meterkast, maar is nog niet aangesloten. Ik moet eerst mijn werfkast laten keuren.
De componenten die ik in huis heb: een differentieel van 4p 63A, een 4P automaat van 20A en meerdere 2P automaten van 20A.
Voor de bedrading plan ik om tussen de differentieel en de automaten VOB draad van 10mm² te gebruiken, en vanaf de automaten tot de stopcontacten VD draad van 2.5mm².
In de bijlage vind u een schets van mijn opstelling. Wat denkt u van de opstelling?
Een paar vragen en opmerkingen die ik zelf heb:
- Voor mijn 3-fase stekker moet ik geen neutraal verbinden, aangezien ik niet naar 400V wil, correct?
- Hoe zou ik de aarding 16mm² VOB kabel makkelijkst verbinden met de 2.5mm aardingskabels van de stopcontacten?
- Mijn differentieel is 63A, dit is overkill want mijn meter geeft maar 40A. Ik las dat dit normaal geen probleem is. Vanwege deze differentieel ben ik ook voor 10mm² draad gegaan ipv. 6mm². Is dit ok?
- Ik plan niet om met kamverbindingen te werken (vanwege kost), is het ok om twee draden rechstreeks in de automaat te steken voor vertakking? Ik ben bang dat dit voor de 10mm² moelijk zal lukken (kabels komen morgen toe). Enige tips?
- Moeten mijn twee stopcontacten elk op een automaat, of is dit genoeg om aan de minimumvereisten van een werfkast te voldoen?
- Is het ok dat ik geen extra hoofdschakelaar heb in mijn werfkast, aangezien er al één aanwezig is op de meterkast van Fluvius?
PS: dit forum is echt top, bedankt aan iedereen die hier bijdraagt, het heeft me al enorm geholpen!