• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Barst vloerplaat

Lid geworden
12 jun 2018
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

bij het renoveren van onze badkamer op het 1ste verdiep ben ik begonnen met het verwijderen van de oude vloer/chape.
Ik merkte echter een barst in de vloerplaat die (vermoed ik) verderloopt over de ganse breedte van het huis. Zie bijgevoegde foto.
De breedte van de barst is ongeveer 4mm.

1663432360308.png

Moet ik dit laten nakijken? Of kan ik dit negeren? Het huis werd gebouwd ergens rond het jaar 1977.

Met vriendelijke groet.
 

Bijlagen

  • barstvloer.jpg
    barstvloer.jpg
    257,1 KB · Weergaven: 34
V

Verwijderd lid 172838

Guest
En in het metselwerk ?
het is trouwens geen scheur van 4 maar ”slechts” 2mm.
 
Lid geworden
12 jun 2018
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Het zijn wel degelijk 4mm hoor :)
1663439559533.png

Metselwerk: als je bedoelt de gevelsteen => daar zijn hier en daar vlak onder de dakgoot barsten. 2 barsten aan de achterkant, eentje aan de voorkant. Die ene aan de achterkant op een meter zeg maar van de vloerplaat barst. Aan de voorgevel zit die op een meter of 3. De badkamer zit wela an de achterkant.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Denk dat art de binnen muren bedoelt aan het einde van de barst.
 
Lid geworden
12 jun 2018
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Daar zit een deur, dan de gang en dan terug een deur.
Boven de deuren zit pleister natuurlijk. Maar die is niet gebarsten.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan