• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Barst door verdieping

Lid geworden
8 jan 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo allemaal!

ik heb namelijk een pand op het oog, maar bij het bezichtigen is gebleken dat er een barst in het plafond zit op het 1ste verdieping en deze loopt door heel het huis in de lengte. Deze barst kan je ook zien op de zoldervloer dus het huis is precies in 2 gedeeld op dit verdiep. De spinnetjes kruipen van de zoldervloer naar de kamer eronder door de spleet. Barst +/- 3mm. Huis is van 1954. Is het nog interessant om een ingenieur te raadplegen want ik heb er al 3 een e-mail gestuurd om eens te komen kijken? Graag jullie mening hierover.
Grts Roanh
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.858
Waarderingsscore
2.224
Punten
113
Of dat interessant is kun je alleen zelf bepalen, wij weten niet hoe graag je dat pand wilt hebben en wat je ermee gaat doen.
Voor mij zou het wel een reden zijn om naar iets anders uit te kijken.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.875
Waarderingsscore
2.449
Punten
113
Als dit barst recent is, is er waarschijnlijk iets mis, iets veranderd dat niet OK is
is die barst er sinds de jaren 50 of 60, geen probleem
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
15.987
Waarderingsscore
4.875
Punten
113
Ligt het in een buurt die een paar jaar geleden verzakt is door de droogte? Voornamelijk de ondiepe kleigronden van het zuiden van O & W-VL en het oosten van VL-BR.
 

huisadvies

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2021
Berichten
380
Waarderingsscore
273
Punten
63
Het is zeker interessant om een ingenieur of architect mee te vragen,
de eerste zal enkel technisch kijken ivm die barst,
de tweede eerder algemeen of conceptueel.

soms kan je beiden verkrijgen & mag je een totaalbeeld van de woning verwachten, misschien zijn er nog andere zaken om op te letten die jij nog niet gezien hebt ?
 
Lid geworden
8 jan 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ligt het in een buurt die een paar jaar geleden verzakt is door de droogte? Voornamelijk de ondiepe kleigronden van het zuiden van O & W-VL en het oosten van VL-BR.
Laakdal Antwerpen
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.858
Waarderingsscore
2.224
Punten
113
Er worden je diversen vragen gesteld, waarom geef je maar op 1 vraag antwoord?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan