barmeubel zelf maken

• Tags binnenschrijnwerk DIY keuken schrijnwerk
  • Lid geworden
    21 jul 2015
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Hallo,

Omdat ik het zelf wil leren ben ik begonnen om het barmeubel dat een binnenhuisarchitect tekende te bouwen.
    Uiteraard had ik niet verwacht dat me dat ging lukken, maar het proberen alleen al is leuk.

Ik heb een frame gemaakt die ik bekleed met MDF platen van 18mm. De MDF plaat die als keukenblad gaat dienen heb ik afgefreesd met een bovenfrees.
    Voor de bekleding van het afgeronde gedeelte heb ik geprobeerd om die MDF van 18mm maar dat lukt dus duidelijk niet. Heb een staal plooibare multiplex gehaald en dat plooit super gemakkelijk maar ik vraag me af of de gasten er niet met hun knieen door heen gaan omdat het niet stevig genoeg is.

Hoe ik die afgeronde verhoogde bar rand maak is me ook nog niet duidelijk..

Iemand tips ?

Bijlagen

• 1ca70d3e-be9c-42d8-b8c9-5108781aef9d.jpg.jpeg
      1ca70d3e-be9c-42d8-b8c9-5108781aef9d.jpg.jpeg
      173,7 KB · Weergaven: 50
    • WhatsApp Image 2025-05-12 at 19.51.57.jpeg
      WhatsApp Image 2025-05-12 at 19.51.57.jpeg
      148 KB · Weergaven: 50
    plooibare multiplex lijkt me wel een goeie optie. Wij hebben hier ook een plaat liggen om binnenkort een projectje mee aan te vangen. Denk als je voldoende "roostering" voorzien (dus opstaande latten) ter ondersteuning dat dat wel gaan meevallen neen?

plooibare multiplex lijkt me wel een goeie optie. Wij hebben hier ook een plaat liggen om binnenkort een projectje mee aan te vangen. Denk als je voldoende "roostering" voorzien (dus opstaande latten) ter ondersteuning dat dat wel gaan meevallen neen?
    ok perfect, dus mijn raster van opstaande latten zo zetten dat ik met een plooibare multiplex van 6mm toekom ?

heb je ook een idee hoe ik die afgeronde bar rond maak die bekleed moet worden met mozaiek (die ik al heb ;-) )

En in de rugzijde kan je ook fijne smalle V-groeven frezen /zagen tot 2/3 van de dikte van de plaatdikte.

• Leuk
    Waarderingen: Kvgw

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan