-
Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Balansventilatie uitgang boven bed?
masjienist
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 22 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 36
Bij m'n ouders komt de balansventilatie ook boven hun bed ui. Ze ijn beiden in de zeventig en hebben er hoegenaamd geen last van.
almelain wrote:
Als je kiest voor zijdelings uitblazen zal je dat inderdaad nauwelijks / niet voelen.
Bedenk dat de lucht zijdelings wordt uitgeblazen en het geen gigantische hoeveelheden zijn.
Als je kiest voor zijdelings uitblazen zal je dat inderdaad nauwelijks / niet voelen.
m pieter wrote:
Onze inblaasmonden blazen de lucht zijdelings in, ik dacht dat deze standaard waren.
almelain wrote:Bedenk dat de lucht zijdelings wordt uitgeblazen en het geen gigantische hoeveelheden zijn.
Onze inblaasmonden blazen de lucht zijdelings in, ik dacht dat deze standaard waren.
koud zeker niet: je slaap toch altijd 2 meter onder die monder en die monden verspreiden de ingeblazen lucht zeer mooi.
Toch nog nooit een koude gevoel gehad in slaapkamers (debieten zijn trouwens ook niet zo groot) of aan andere inblaasopeningen.
Eventueel wel goed zorgen de er geen geluidsoverlast is. Ik denk dat je meer bang moet zijn voor geluidsoverlast dan voor tocht of koude (inblaastemperaturen zijn trouwens relatief hoog).
Walter
Toch nog nooit een koude gevoel gehad in slaapkamers (debieten zijn trouwens ook niet zo groot) of aan andere inblaasopeningen.
Eventueel wel goed zorgen de er geen geluidsoverlast is. Ik denk dat je meer bang moet zijn voor geluidsoverlast dan voor tocht of koude (inblaastemperaturen zijn trouwens relatief hoog).
Walter
Voor geluidoverlast kan je extra dempers direct in de inblaas-buis plaatsen vlak voor de inblaasmond.
Dit maakt heel veel verschil, stand 3 maakt nu zoveel geruis als stand 1 ervoor. Stand 2 is nu zelfs 's nachts geruisloos op onze slaapkamer.
Dit maakt heel veel verschil, stand 3 maakt nu zoveel geruis als stand 1 ervoor. Stand 2 is nu zelfs 's nachts geruisloos op onze slaapkamer.
almelain wrote:
wat voor dempers zijn dat? Daar heb ik nog niet van gehoord?
Walter
Voor geluidoverlast kan je extra dempers direct in de inblaas-buis plaatsen vlak voor de inblaasmond.
Walter
Als de toevoer van de lucht een paar graden lager dan kamer temperatuur (kan gebeuren in een verwarmde kamer of als de bypass in de zomer aangaat om koele lucht binnen te halen) kan je toch wat tocht voelen.
Als voorbeeld: bij ons stond de unit eerst verkeerd afgesteld waardoor er meer lucht ingeblazen werd dan afgezogen. Hierdoor werd de ingeblazen lucht tot 4 graden kouder dan de kamerteperatuur bij vriesweer. De uitblaasmond ligt net boven mijn bed en toen voelde ik toch een beetje tocht. Na afstelling van de balansventialtie is dit tochtgevoel verdwenen.
Als voorbeeld: bij ons stond de unit eerst verkeerd afgesteld waardoor er meer lucht ingeblazen werd dan afgezogen. Hierdoor werd de ingeblazen lucht tot 4 graden kouder dan de kamerteperatuur bij vriesweer. De uitblaasmond ligt net boven mijn bed en toen voelde ik toch een beetje tocht. Na afstelling van de balansventialtie is dit tochtgevoel verdwenen.
walter wrote:
Dit is een soort van foam, dat je oprold tot een buis (zijn al kant en klaar, met een sticker bij elkaar gehouden met een montage richting er op geprint). De in en uitvoermond hebben een beetje een speciale vorm. Deze foam verminderd de turbulenties in de neergaande buis waardoor het geluid gevoelig gereduceerd wordt.
Ik heb ze gevonden bij mijn installateur.
almelain wrote:Voor geluidoverlast kan je extra dempers direct in de inblaas-buis plaatsen vlak voor de inblaasmond.
Walter
Dit is een soort van foam, dat je oprold tot een buis (zijn al kant en klaar, met een sticker bij elkaar gehouden met een montage richting er op geprint). De in en uitvoermond hebben een beetje een speciale vorm. Deze foam verminderd de turbulenties in de neergaande buis waardoor het geluid gevoelig gereduceerd wordt.
Ik heb ze gevonden bij mijn installateur.
Onze installateurs heeft voor elke slaapkamer een demper voorzien, dit hoort standaard in hun pakket.
Dit is een gewoon een tussenstuk. Het is iets breder dan de gewone buis,
met soort isolatie in.
Het voorkomt ook dat je via buizensysteem geluid van andere kamer kan horen.
Dit is een gewoon een tussenstuk. Het is iets breder dan de gewone buis,
met soort isolatie in.
Het voorkomt ook dat je via buizensysteem geluid van andere kamer kan horen.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments