Badkamermeubel in stijgerhout

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand ervaring met stijgerhout voor een badkamermeubel? We zouden zo een "brug" willen laten maken en er dan ofwel lades van Kvik of Ikea onder plaatsen zoals op de 1ste foto (is Kvik meubel in Bamboe maar is een beetje te veel voor onze portemonee momenteel).

Stijgerhout zou dus het alternatief zijn (2de foto)

Alvast bedankt.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
dat 'steigerhout' vind ik wle overroepen. Da's gewoon gebruikt constructiehout waar (veel) geld wordt voor gebruikt. Kan je eigelijk makkleijk zelf maken :) . Persoonlijk zou ik dat uw een badkamer weren, tenzij heel goed beschermd door laklagen, wat het oorspronkelijk uitzicht teniet doen. Daarnaast is het gewoon redelijk 'zacht' hout. Zet dat 5jaar buiten en het is rot.

Dako

Lid
Lid geworden
10 jan 2010
Waarderingsscore
6
Punten
18
En normaal blijft dit redelijk ruw nog. Om daar een mooi badkamermeubel van de maken moet je alles schaven/schuren, wat heel deel van de "stijgerhout-look" teniet zal doen.

Verder heb je minder/geen controle op de droogheid/rechtheid van het hout (volledig droog??, kromgetrokken,...) waardoor het mogelijk nog verder zal werken na productie/montage. En een natte/warme omgeving, wat badkamer toch is, doet daar ook geen goed aan. Ook zo'n lengte maken van deze planken met een beperkt risico op barsten/scheuren van het hout is niet evident.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar zal toch meer bij komen kijken dan je zou denken en zoals gezegd heel goed te behandelen/vernissen.

Verder heb ik mijn bedenkingen bij de kvik "bamboo" Heb je het gezien, en is dit echt vol hout? Iets gelijkaardig kan je volgens mij perfect maken met een bamboe fineer/bamboe multiplex/...of mss dat je wel een laminaatplaat kan vinden met deze structuur/...

Aangezien je toch naar een schrijnwerker wil gaan zou ik hem het eens voorleggen. Afhankelijk van zijn locale leveranciers zal hij wel een manier vinden om dit te maken. Ik denk dat dit op zich niet veel duurder hoeft te zijn dan stijgerhout (heeft veel meer bewerking nodig)

Indien je trouwens niet persee bamboe of stijger hout wil kan je altijd bij de schrijnwerker eens kijken naar de mogelijkheden in formica/unilin (of andere leveranciers). Zijn voldoende andere mogelijke "houtsoorten" om uit te kiezen, en is veel eenvoudiger om te verwerken voor hem...

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de reacties alvast.

Dat meubel van Kvik is inderdaad vol Bamboe. Prijs voor meubel van 160cm was rond de 2.500€. We hebben dan bij de schrijnwerker die onze keuken gevraagd heeft voor een prijs en hij zat er iets boven. Als alternatief eik en zelfs ook fineer gevraagd, eik, bamboe en zebrano en telkens rond de 2.500€. Het zijn voornamelijk de uren werk die doortellen, het hout op zich niet zo zeer.

Voor het stijgerhout vind je on-line veel winkels die zo'n brug op maat maken. We zouden er dan zelf de witte kasten van Ikea of Kvik inzetten en zouden dan aan de helft van de prijs zitten.

Dit meubel is echt ons goesting. Nog niets anders gezien wat er aan kon tippen. Andere meubels wel min of meer ok maar dus ook allemaal minstens 2,5K en meer in de richting van de 3k zelfs.

Lid geworden
18 aug 2013
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij zijn ook naar dat meubel van KVIK gaan kijken. Het was goedkoper dan een meubel op maat (bij ons wel 2m lang), maar we zijn uiteindelijk toch voor een duurder model met stenen tablet en onderbouwspoelbakken gegaan. Niet alleen omwille van het hout, maar eerder omdat de spoelbakken bij het KVIK meubel sowieso op je meubel komen. Dit lijkt ons iets minder praktisch om te onderhouden, de spoelbakken vonden we wat te ondiep en het meubel komt minder hoog waardoor je (bij een breder meubel) in totaal ook iets minder kastruimte overhoudt. 

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben uiteindelijk dat meubel bij Kvik besteld maar wel in eik (vol hout). Was goedkoper dan op maat te laten maken. We zijn er zeer tevreden van. We hebben er strakke spoelbakken opgezet (alape) en met wandkranen. Heel knap... al zeg ik het zelf :)

Bovenaan