• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Badkamerindeling - douche met bankje

Lid geworden
15 mei 2023
Waarderingsscore
2
Punten
3
Dag Bouwinfo vrienden,

Ik heb een vraagje mbt onze badkamerindeling.
Onze douche is momenteel is 90 cm op 180 cm. Ik had hier graag ergens een bankje mee ingewerkt bv. 30 breed en 45cm hoog (zie inspiratiefoto's).
Hebben jullie suggesties hoe dit in de douche in te passen?
Is dit uberhaupt realistisch? Hoe zouden jullie dit doen?

Met vriendelijke groeten

Bijlagen

• UV grondplannen - Google Chrome 10_29_2024 3_07_49 PM.png
    UV grondplannen - Google Chrome 10_29_2024 3_07_49 PM.png
    27,5 KB · Weergaven: 42
  • bb-blog-badkamer-ouderen-09-bank-in-douche.jpg
    bb-blog-badkamer-ouderen-09-bank-in-douche.jpg
    36,3 KB · Weergaven: 42
  • 1a8ccec8f9f00f5a4bf04ce5d77df889.jpg
    1a8ccec8f9f00f5a4bf04ce5d77df889.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 42
Waarom zou dat niet realistisch zijn? Wij hebben dat al bijna dertig jaar is verschillende douches gemaakt.

Waarom zou dat niet realistisch zijn? Wij hebben dat al bijna dertig jaar is verschillende douches gemaakt.
Ja, qua afmetingen van douche zijn we maar beperkt, als we in de lengte een bankje nemen dan blijft er niet veel meer van de 180cm over, idem als we in de breedte een bankje nemen. Welke optie heeft dan de voorkeur?

Waarom heb je 180cm nodig in een douche?
Anders is een opklap stoeltje nog een optie?

Waarom heb je 180cm nodig in een douche?
Anders is een opklap stoeltje nog een optie?
Het is een inloopdouche met zij ingang (zie plan) met 180cm als lengte maar daar gaat dus 30cm af (als bankje in de breedte) dan nog 50-60 CM eraf wegens ingang dus blojft er maar 100cm meer over of zelfs nog minder ..

Laatst bewerkt:
Is je douche zelf 180 of korter? Want ik zie dat de valse wand achter het meubel ook in deze 180 zit?

Driehoekig bankje in een hoek?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan