Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
badkamer
Eventueel iets als bijlage? (Zie ook badkamer met voorbeeld van wand tussen bad en douche)
Douche is 140 of 160 x 80 of 90. Muurtje tussen bad en douche de diepte van het bad. Ervoor nog een stuk glazen wand. Bad tegen muurtje. Meubel over volledige lange wand en laten doorlopen boven het vlakke deel van het bad.
Nis in de muur aan de kant van het bad en aan de kant van de douche wat hoger.
Douche is 140 of 160 x 80 of 90. Muurtje tussen bad en douche de diepte van het bad. Ervoor nog een stuk glazen wand. Bad tegen muurtje. Meubel over volledige lange wand en laten doorlopen boven het vlakke deel van het bad.
Nis in de muur aan de kant van het bad en aan de kant van de douche wat hoger.

Bijlagen
Laatst bewerkt:
De wand tussen douche en bad kan ook volledig in glas. Ofwel wordt de hoek met het bad uitgesneden en 'schuif' je de wand er zo over, of je laat de wand volledig en laat de oppervlakte waar het bad tegen komt, aflakken (dan zie je de stofjes niet die er met tijd toch tussen raken en die je niet kan wegnemen).
Hier was het uitsnijden van dit volume toch eenvoudiger geweest? U-profiel inwerken in de betegeling en dan douchewand daarin schuiven.
Risico van insijpelen van water is zo ook een stuk lager (je kan je verdichtingsmembraan onder het U-profiel door laten lopen) en omdat het badvolume onder het glas door loopt, is dat stukje ook steviger. Ook het afkitten kan zo veel fijner.
Wel zorgen dat het stuk glas dat tot op de grond komt wel voldoende breed is (risico op stuk springen).
Risico van insijpelen van water is zo ook een stuk lager (je kan je verdichtingsmembraan onder het U-profiel door laten lopen) en omdat het badvolume onder het glas door loopt, is dat stukje ook steviger. Ook het afkitten kan zo veel fijner.
Wel zorgen dat het stuk glas dat tot op de grond komt wel voldoende breed is (risico op stuk springen).
De kerdidoek is doorgetrokken tot onder dat muurtje dus naar waterinsijpeling is er geen probleem. Glas laten uitsnijden was inderdaad wel gemakkelijker geweest, maar was meerkost ten opzichte van een standaard glas. Op het einde van het bouwproject telde elke cent.Hier was het uitsnijden van dit volume toch eenvoudiger geweest? U-profiel inwerken in de betegeling en dan douchewand daarin schuiven.
De woning is ondertussen wel verkocht, maar badkamer staat er al 8 jaar en tot op vandaag is alles nog waterdicht en zonder scheurtjes of barsten
Wijgaan(ver)bouwen
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 23 okt 2021
- Waarderingsscore
- 172
- Punten
- 43
Ik vind dat je de sfeer met materialen en licht maakt, niet met indeling....
https://www.instagram.com/p/CeoPlurNa3r/ is bv een heel kleine bdkm maar wel mooi vind ik !
https://www.instagram.com/p/CeoPlurNa3r/ is bv een heel kleine bdkm maar wel mooi vind ik !
Die badkamer is 350 op 300 ofzo? Wat is voor jou een grote badkamer is als je dit heel klein vindt...Ik vind dat je de sfeer met materialen en licht maakt, niet met indeling....